SG.hu
Két éve lépett be az Intel a grafikus kártyák piacára, a részesedése kerekítési hiba
Két évvel a grafikus kártyák piacára való belépés után az Intel nem tud semmit felmutatni, piaci részesedésük kerekítési hiba az Nvidia és az AMD adataihoz képest.
Megjelentek a videókártya piaci részesedési adatok 2024 második negyedévére vonatkozóan, és annak ellenére, hogy az ágazat teljes szállítása növekedett, a viszonylag friss belépő Intel nulla százalékkal bír. A Jon Peddie Research (JPR) által összeállított adatokból kiderül, hogy a globális volumen jelentősen megugrott, éves szinten 47,9 százalékkal 9,5 millió darabra, negyedévről negyedévre pedig 9,4 százalékkal 8,7 millió darabra. Az Intel 2022 márciusában mutatta be az Arc mikroarchitektúrát használó első dedikált grafikus kártyáját, de a vállalatnak látszólag nem sikerült érdemi piaci részesedést rabolnia sem az Nvidia, sem az AMD elől, legalábbis a JPR szerint.
Az adatközpontok terjedése, az MI berobbanása és a játékosok miatti kereslet által vezérelt növekedési hullám ellenére az Intel továbbra is az esélytelenek közé tartozik. Az Nvidia 88 százalékos részesedéssel uralja a piacot, míg az AMD mintegy 12 százalékot birtokol. Az elemzőcég 0 százalékra helyezte az Intelt. Az Nvidia 61,9 százalékkal duzzadt az előző évhez képest, és 9,7 százalékkal nőttek negyedévről negyedévre, köszönhetően az MI és a játékszektor virágzásának. Ezzel szemben az AMD 3 százalékkal emelkedett éves szinten és 9 százalékkal nőtt negyedéves szinten a középkategóriás piac stabil keresletének köszönhetően. Az Intel viszont továbbra is vergődik, és az első termékbemutatót még nem követte semmi újdonság: a Battlemage és a Celestial architektúrák még nem kerültek piacra.
Nagy volt a felhajtás amikor az Intel bemutatta az Arc GPU-t, mindenkit érdekelt, hogy a chipóriás át tudja-e ültetni a processzorok terén szerzett tapasztalatait a videókártyákra, és tud-e olyan jól teljesíteni a dedikált grafikus piacon, mint máshol? A bevezetéskor a vállalat nagyot mondott arról, hogy megzavarja az Nvidia és az AMD duopóliumát. Az Intel azt ígérte, hogy termékei megfizethetőek és versenyképesek lesznek, és a játékosok, az alkotók és a vállalati felhasználók számára is kínálnak majd lehetőségeket. Alig több mint két év elteltével a valóság nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az Intel elszenvedett néhány technikai kudarcot, többek között az illesztőprogramok instabilitását és éretlenségét, ami egy új piaci szereplő esetében természetes. A másik buktató a teljesítménnyel kapcsolatos, bár az Intel folyamatosan új illesztőprogram-frissítéseket adott ki, amelyek ezt igyekeztek orvosolni.
Innen nézve az Intelnek az AIB-piacra való belépése kudarcnak tűnik, különösen a vállalat rossz pénzügyi helyzetét és az eszközök megvásárlása iránt érdeklődő riválisokat figyelembe véve. Ha az Intel még az AMD piaci részesedésének egy teljes százalékát sem tudja elérni, akkor úgy tűnik, hogy nincs esélye. Hacsak az Intel nem tudja visszaszerezni a korábbi fellendülés egy részét a közelgő Battlemage kártyákkal 2025 végéig, akkor az a célja, hogy a dedikált grafika területén jelentős szereplő legyen, inkább csak vágyálomnak tűnik. Az Intelnek inkább a mikroprocesszorok terén szerzett tudására kellene koncentrálnia, minthogy megpróbáljon belépni az Nvidia által monopolizált piacra, mivel a 14. és 13. generációs Core sorozat körüli problémák nem tettek jót a hírnevének. Az Nvidia dominanciája a szélesebb értelemben vett grafikus piacon nem valószínű, hogy változni fog, ahogy belépünk a mesterséges intelligencia korszakába, és a videókártya-iparágban betöltött szerepe sem fog, legalábbis a közeljövőben nem.
Megjelentek a videókártya piaci részesedési adatok 2024 második negyedévére vonatkozóan, és annak ellenére, hogy az ágazat teljes szállítása növekedett, a viszonylag friss belépő Intel nulla százalékkal bír. A Jon Peddie Research (JPR) által összeállított adatokból kiderül, hogy a globális volumen jelentősen megugrott, éves szinten 47,9 százalékkal 9,5 millió darabra, negyedévről negyedévre pedig 9,4 százalékkal 8,7 millió darabra. Az Intel 2022 márciusában mutatta be az Arc mikroarchitektúrát használó első dedikált grafikus kártyáját, de a vállalatnak látszólag nem sikerült érdemi piaci részesedést rabolnia sem az Nvidia, sem az AMD elől, legalábbis a JPR szerint.
Az adatközpontok terjedése, az MI berobbanása és a játékosok miatti kereslet által vezérelt növekedési hullám ellenére az Intel továbbra is az esélytelenek közé tartozik. Az Nvidia 88 százalékos részesedéssel uralja a piacot, míg az AMD mintegy 12 százalékot birtokol. Az elemzőcég 0 százalékra helyezte az Intelt. Az Nvidia 61,9 százalékkal duzzadt az előző évhez képest, és 9,7 százalékkal nőttek negyedévről negyedévre, köszönhetően az MI és a játékszektor virágzásának. Ezzel szemben az AMD 3 százalékkal emelkedett éves szinten és 9 százalékkal nőtt negyedéves szinten a középkategóriás piac stabil keresletének köszönhetően. Az Intel viszont továbbra is vergődik, és az első termékbemutatót még nem követte semmi újdonság: a Battlemage és a Celestial architektúrák még nem kerültek piacra.
Nagy volt a felhajtás amikor az Intel bemutatta az Arc GPU-t, mindenkit érdekelt, hogy a chipóriás át tudja-e ültetni a processzorok terén szerzett tapasztalatait a videókártyákra, és tud-e olyan jól teljesíteni a dedikált grafikus piacon, mint máshol? A bevezetéskor a vállalat nagyot mondott arról, hogy megzavarja az Nvidia és az AMD duopóliumát. Az Intel azt ígérte, hogy termékei megfizethetőek és versenyképesek lesznek, és a játékosok, az alkotók és a vállalati felhasználók számára is kínálnak majd lehetőségeket. Alig több mint két év elteltével a valóság nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az Intel elszenvedett néhány technikai kudarcot, többek között az illesztőprogramok instabilitását és éretlenségét, ami egy új piaci szereplő esetében természetes. A másik buktató a teljesítménnyel kapcsolatos, bár az Intel folyamatosan új illesztőprogram-frissítéseket adott ki, amelyek ezt igyekeztek orvosolni.
Innen nézve az Intelnek az AIB-piacra való belépése kudarcnak tűnik, különösen a vállalat rossz pénzügyi helyzetét és az eszközök megvásárlása iránt érdeklődő riválisokat figyelembe véve. Ha az Intel még az AMD piaci részesedésének egy teljes százalékát sem tudja elérni, akkor úgy tűnik, hogy nincs esélye. Hacsak az Intel nem tudja visszaszerezni a korábbi fellendülés egy részét a közelgő Battlemage kártyákkal 2025 végéig, akkor az a célja, hogy a dedikált grafika területén jelentős szereplő legyen, inkább csak vágyálomnak tűnik. Az Intelnek inkább a mikroprocesszorok terén szerzett tudására kellene koncentrálnia, minthogy megpróbáljon belépni az Nvidia által monopolizált piacra, mivel a 14. és 13. generációs Core sorozat körüli problémák nem tettek jót a hírnevének. Az Nvidia dominanciája a szélesebb értelemben vett grafikus piacon nem valószínű, hogy változni fog, ahogy belépünk a mesterséges intelligencia korszakába, és a videókártya-iparágban betöltött szerepe sem fog, legalábbis a közeljövőben nem.