SG.hu
Megálljt parancsol a Temu és a Shein nyomulásának Biden
Biden szerint a Temu és a Shein gyors növekedése veszélyezteti az amerikai vállalkozásokat és fogyasztókat, ezért olyan szabályokat vezetnek be, amelyek költségesebbé tehetik a kínai e-kereskedelmi platformok számára az USA-ba irányuló áruszállítást.
Joe Biden elnök a „nem biztonságos, tisztességtelenül forgalmazott termékek” visszaszorítását javasló bejelentésében azzal vádolta az olcsó árukat értékesítő, Kínában alapított e-kereskedelmi platformokat, hogy visszaélnek a „de minimis mentességgel”, amely a 800 dollár alatti értékű szállítmányokat vámmentessé teszi. A mentességet kihasználó platformoknak kevesebb információt kell megosztaniuk a csomagokról és kikerülhetik az adókat. Biden figyelmeztetett, hogy „az elmúlt 10 év során az Egyesült Államokba érkező, a de minimis mentességet igénybe vevő szállítmányok száma jelentősen megnőtt, az évi mintegy 140 millióról több mint 1 milliárdra”. És „az Egyesült Államokba érkező, de minimis mentességet igénylő szállítmányok többsége néhány Kínában alapított e-kereskedelmi platformról származik” - mondta Biden.
Ennek eredményeként Amerikát elárasztották „hatalmas mennyiségű alacsony értékű termékkel, például textíliákkal és ruházati cikkekkel”, amelyek „vámmentesen” érkeznek a piacra - mondta Biden. Ez pedig „egyre nehezebbé teszi az illegális vagy nem biztonságos szállítmányok megcélzását és megakadályozását”, amelyek feltehetően elvesznek az áradatban. Ennek az állítólagos visszaélésnek a további engedélyezése nem csak az olyan vállalkozásoknak ártana, mint a H&M és a Zara, amelyek egyre nehezebben tudnak versenyezni az olyan platformokkal, mint a Shein és a Temu, de állítólag megnehezítené "az amerikai kereskedelmi törvények, egészségügyi és biztonsági követelmények, szellemi tulajdonjogok, fogyasztóvédelmi szabályok érvényesítését, valamint a tiltott szintetikus kábítószerek, például a fentanil és a szintetikus kábítószer-alapanyagok és gépek bejutásának megakadályozását az országba”.
A vámok megemelése drágábbá teheti a Kínából szállított olcsó árukat, ami potenciálisan megemelheti az árakat a fogyasztók számára, akik egyértelműen Shein és Temu felé áramlottak, hogy kielégítsék vásárlási igényeiket, mivel a járvány megterhelte a családok pénztárcáját és a gazdaságot.
Biden konkrétan azt javasolta, hogy zárjanak ki a de minimis mentességből minden olyan szállítmányt, amely „az 1974. évi kereskedelmi törvény 201. vagy 301. szakasza, illetve az 1962. évi kereskedelmi bővítési törvény 232. szakasza alapján kivetett vámok hatálya alá tartozó termékeket tartalmaz”. Biden pontosította, hogy ebbe beletartoznának „egyes e-kereskedelmi platformok és más külföldi eladók”, amelyek jelenleg „megkerülik ezeket a vámokat azzal, hogy Kínából szállítanak termékeket az Egyesült Államokba”, és „a de minimis mentességre hivatkoznak”. Az új szabályok azt is megkövetelnék az e-kereskedelmi platformoktól, hogy több információt osszanak meg a szállítmányokról, „beleértve a 10 számjegyű vámtarifa-besorolási számot és a de minimis mentességet igénylő személyt”. Ez segítene kiszűrni a jogellenes de minimis szállítmányokat.
De úgy tűnik, sem a Shein, sem a Temu nem hagyja, hogy a javasolt iránymutatás lassítsa gyors növekedésüket. "A Temu 2022 szeptemberi indulása óta az a küldetésünk, hogy a fogyasztóknak minőségi termékek szélesebb választékát kínáljuk megfizethető áron” - mondta a Temu szóvivője. „Ezt egy hatékony üzleti modellel érjük el, amely kizárja a felesleges közvetítőket, így a megtakarításokat közvetlenül a vásárlóinknak adjuk tovább.” A Temu jelenleg vizsgálja az új szabályjavaslatokat, és továbbra is „elkötelezett az iránt, hogy értéket nyújtson a fogyasztóknak”. „A növekedésünk nem függ a de minimis politikától” - mondta a Temu szóvivője.
A Shein hasonlóképpen nem tűnik megilletődöttnek a bejelentéstől. A Shein az idei évtől kezdődően az amerikai vám- és határvédelem (CBP) kísérleti programjának részeként önkéntesen további információkat kezdett megosztani az Egyesült Államokba irányuló kis értékű szállítmányairól. Ez a változás azután következett be, hogy a CBP tavaly kiterjesztette a kísérleti programot, amelynek célja, hogy tesztelje a „nagy kockázatú szállítmányok azonosításának és ellenőrzésre történő célzott kiválasztásának módjait, miközben felgyorsítja a törvényes kereskedelmi forgalom vámkezelését”. A Shein szóvivője elmondta, hogy „a Shein kiemelt prioritásként kezeli az importmegfelelőséget, beleértve az amerikai törvények szerinti jelentéstételi kötelezettségeket a de minimis belépések tekintetében”.
Tavaly Donald Tang, a Shein ügyvezető alelnöke reformokat javasolt "az egyenlő, átlátható versenyfeltételek megteremtése érdekében”. A több mint 1000 híres márkát képviselő amerikai kereskedelmi szövetségnek, az American Apparel and Footwear Associationnek írt levelében Tang azt kérte, hogy ugyanazokat a szabályokat alkalmazzák egységesen, függetlenül attól, hogy egy vállalat székhelye vagy származási helye hol van. Ez erősítené a fogyasztók bizalmát, javasolta Tang, miközben „olyan környezetet teremtene, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy termékeik minőségével és hitelességével, üzleti modelljeik kaliberével és ügyfélszolgálatuk teljesítményével versenyezzenek, ami mindig is az amerikai vállalkozások középpontjában állt”. A Shein továbbra is bízik üzleti modelljében, és várja, hogy „minden érdekelt féllel együtt dolgozhasson a reformon”. "Sikerünk alapja az egyedülálló on-demand üzleti modellünk, amely lehetővé teszi számunkra, hogy hatékonyan és megfizethető áron hozzuk el a vásárlóknak a kívánt stílusokat” - mondta a Shein szóvivője.
Az amerikai szabályozó hatóságok azonban hivatalos vizsgálatot sürgetnek mindkét platformmal szemben a termékekkel kapcsolatos biztonsági aggályok miatt, beleértve „a halálos kimenetelű babatermékek potenciális értékesítését". Biden egyelőre csak szabálymódosításokat javasolt, de ha véglegesítik, a szabályok biztosan azt jelentenék, hogy a Temu és a Shein szállítmányai többé nem lennének jogosultak a de minimis mentességre. A szabályjavaslatok mellett Biden arra is sürgette a kongresszust, hogy a 2024-es ülésszak vége előtt fogadjon el „jelentős szabályozási intézkedéseket a de minimis importok megugrásának kezelésére, amelyek veszélyeztetik az amerikai fogyasztókat, munkavállalókat, kiskereskedőket és gyártókat”. Az ajánlott jogalkotási reformok közé tartozik a textil- és ruházati termékek kifejezett kizárása a de minimis mentességből, valamint az „átláthatóság és az elszámoltathatóság növelése a de minimis program keretében azáltal, hogy több adatot követelnek meg a szállítmányozóktól” - javasolta Biden.
A képviselőházban már mérlegelik azt a törvényt, amely közelítene a Biden által javasoltakhoz. Ha elfogadják, az importbiztonságról és méltányosságról szóló törvény megakadályozná, hogy az Egyesült Államok kereskedelmi képviselőjének kiemelt megfigyelési listáján szereplő bármely országból származó szállítmányt vám- vagy adómentesen fogadjanak be. Kína mellett hat másik ország - Argentína, Chile, India, Indonézia, Indonézia, Oroszország és Venezuela - szerepel ezen a listán. Eddig a kongresszusban a de minimis kiváltságok megszüntetésére irányuló erőfeszítések többször is megrekedtek. Még azok a törvényjavaslatok is, amelyek a kiskaput ténylegesen be akarták zárni, és amelyeket elfogadtak, mint például a CHIPS- és a tudományos törvény, csak azután tették ezt, hogy a de minimis küszöbértékeket módosító szöveget eltávolították.
A javasolt szabályok azt követően születtek, hogy a képviselőházi demokraták levélben közölték Bidennel, hogy az olyan e-kereskedelmi platformok, mint a Shein vagy a Temu kizárása a de minimis mentességből „jelentősen csökkentené a kis csomagok behozatalának volumenét” az Egyesült Államokban. "Az expressz légi kézbesítő központokba és a nemzetközi postán keresztül naponta érkező több millió egyedi csomag helyett az online megrendelt törvényes áruk a hivatalos kikötőkbe érkeznének, konténerekbe gyűjtve, az árukra vonatkozó részletes információk előzetes online benyújtásával, ahogyan azt a SAFE Port Act előírja” - javasolták a képviselőházi demokraták.
Levelük az USA-Kína Gazdasági és Biztonsági Felülvizsgálati Bizottság 2023-as jelentését követte, amelyet a Kongresszus azért hozott létre, hogy figyelemmel kísérje az USA és Kína közötti kereskedelmi kapcsolatok nemzetbiztonsági hatásait. Ez a jelentés arra figyelmeztetett, hogy Shein és Temu már most is messze megelőzi az amerikai vállalkozásokat a kereskedelmi kiskapuk kihasználásától függő sikeres stratégiájával, amelyet már több mint 10 startup másol lelkesen. Az olyan feltörekvő másoló platformok, mint a Cider, Urbanic, ChicV, Doublefs, Cupshe és JollyChic mind versengenek azért, hogy a következő Shein legyen - figyelmeztetett a jelentés.
"A Shein megelőzte a versenytársakat - köztük a Zarát és a H&M-et -, hogy domináns pozíciót foglaljon el az amerikai piacon, és ezt az üzleti modellt más kínai cégek is igyekeznek lemásolni” - áll a jelentésben. A bizottság továbbá arra figyelmeztetett, hogy „a Shein és a hasonló cégek esettanulmányként szolgálnak a kínai e-kereskedelmi platformok számára, amelyek a szabályozókat kijátszva domináns amerikai piaci jelenlétet érnek el”, ami állítólag segít a Sheinhez hasonló platformoknak elkerülni az ujgur foglyok kényszermunkáján keresztül történő illegális gyapotbeszerzéssel kapcsolatos vizsgálatokat. A jelentés szerint hasonló aggályok merülnek fel a Temu munkaügyi gyakorlatával kapcsolatban is, mivel az anyavállalatot a China Labor Watch „extrém túlórákkal” vádolta meg, amelyek miatt az alkalmazottaknak „havi 380 órát” kell dolgozniuk. Mindezek tetejébe Tim Griffin arkansasi főügyész perében azt állította, hogy a Temu „veszélyes rosszindulatú szoftver”, amely titokban jogosulatlan felhasználói adatok széles körét hasznosítja, amit a Temu tagadott.
Az ilyen figyelmeztetések hatására a képviselőházi demokraták azt szorgalmazták, hogy Biden zárja ki a Kínában alapított e-kereskedelmi platformokat a de minimis mentességből. "Ez lehetővé tenné, hogy a vámhatóságok és más, a termékbiztonságot, a munkajogokat, a kábítószer-ellenőrzést és más politikákat érvényesítő szabályozó ügynökségek célba vehessék az ellenőrzést igénylő szállítmányokat, és lefoglalhassák a jogsértő importot” - áll a képviselőházi demokraták levelében. „Ez egyben bezárná az ajtót a rossz szereplők előtt is, akik most az ellenőrzés és a de minimis szállítmányok tartalmára vonatkozó információk hiányát kihasználva illegális, kényszermunkára, hamisított és halálos árukkal árasztják el az Egyesült Államokat, kiegyenlítve a hazai gyártók és munkavállalók versenyfeltételeit.”
A törvényhozók arra kérték Bident, hogy „használja fel a végrehajtó hatalmat a veszélyes de minimis kiskapu megszüntetésére, és védje meg az amerikaiakat a növekvő veszélytől”. "Különösen éles példája annak, hogy ez a kiskapu milyen hatással van az amerikai gyártókra, hogy az elmúlt hónapokban 18 amerikai textilgyár zárt be a de minimis kiskapun keresztül érkező importáradat miatt, amely amerikai munkások százait tette munkanélkülivé” - áll a levélben.
Biden bejelentése a javasolt szabályokról azzal a felhívással zárult, hogy meg kell védeni az amerikai vállalkozásokat attól a növekvő fenyegetéstől, amelyet a Kínában alapított e-kereskedelmi platformok állítólag jelentenek, ha nem ellenőrzik őket. "Az amerikai textil- és ruházati gyártók tisztességtelen versennyel néznek szembe több, Kínában alapított e-kereskedelmi óriáscég részéről, mivel ezek a vállalatok kihasználják a de minimis mentességet, és hatalmas mennyiségű textil- és ruházati terméket szállítanak az amerikai fogyasztóknak” - mondta Biden. Az amerikai munkavállalók védelme érdekében ígéretet tett arra, hogy „más határozott intézkedéseket” is megvizsgálnak. Ezek közé tartozik „a tiltott textil- és ruházati termékek behozatala elleni végrehajtási erőfeszítések folytatása a kis csomagküldemények fokozott célba vételével, közös kereskedelmi különleges műveletekkel, fokozott vámellenőrzésekkel és külföldi ellenőrzésekkel, valamint a rabszolgamunkával készült termékek kereskedelmének megakadályozására irányuló erőfeszítés, az ujgur kényszermunka megelőzéséről szóló törvény (Uyghur Forced Labor Prevention Act Entity List) kiterjesztésével”.
Joe Biden elnök a „nem biztonságos, tisztességtelenül forgalmazott termékek” visszaszorítását javasló bejelentésében azzal vádolta az olcsó árukat értékesítő, Kínában alapított e-kereskedelmi platformokat, hogy visszaélnek a „de minimis mentességgel”, amely a 800 dollár alatti értékű szállítmányokat vámmentessé teszi. A mentességet kihasználó platformoknak kevesebb információt kell megosztaniuk a csomagokról és kikerülhetik az adókat. Biden figyelmeztetett, hogy „az elmúlt 10 év során az Egyesült Államokba érkező, a de minimis mentességet igénybe vevő szállítmányok száma jelentősen megnőtt, az évi mintegy 140 millióról több mint 1 milliárdra”. És „az Egyesült Államokba érkező, de minimis mentességet igénylő szállítmányok többsége néhány Kínában alapított e-kereskedelmi platformról származik” - mondta Biden.
Ennek eredményeként Amerikát elárasztották „hatalmas mennyiségű alacsony értékű termékkel, például textíliákkal és ruházati cikkekkel”, amelyek „vámmentesen” érkeznek a piacra - mondta Biden. Ez pedig „egyre nehezebbé teszi az illegális vagy nem biztonságos szállítmányok megcélzását és megakadályozását”, amelyek feltehetően elvesznek az áradatban. Ennek az állítólagos visszaélésnek a további engedélyezése nem csak az olyan vállalkozásoknak ártana, mint a H&M és a Zara, amelyek egyre nehezebben tudnak versenyezni az olyan platformokkal, mint a Shein és a Temu, de állítólag megnehezítené "az amerikai kereskedelmi törvények, egészségügyi és biztonsági követelmények, szellemi tulajdonjogok, fogyasztóvédelmi szabályok érvényesítését, valamint a tiltott szintetikus kábítószerek, például a fentanil és a szintetikus kábítószer-alapanyagok és gépek bejutásának megakadályozását az országba”.
A vámok megemelése drágábbá teheti a Kínából szállított olcsó árukat, ami potenciálisan megemelheti az árakat a fogyasztók számára, akik egyértelműen Shein és Temu felé áramlottak, hogy kielégítsék vásárlási igényeiket, mivel a járvány megterhelte a családok pénztárcáját és a gazdaságot.
Biden konkrétan azt javasolta, hogy zárjanak ki a de minimis mentességből minden olyan szállítmányt, amely „az 1974. évi kereskedelmi törvény 201. vagy 301. szakasza, illetve az 1962. évi kereskedelmi bővítési törvény 232. szakasza alapján kivetett vámok hatálya alá tartozó termékeket tartalmaz”. Biden pontosította, hogy ebbe beletartoznának „egyes e-kereskedelmi platformok és más külföldi eladók”, amelyek jelenleg „megkerülik ezeket a vámokat azzal, hogy Kínából szállítanak termékeket az Egyesült Államokba”, és „a de minimis mentességre hivatkoznak”. Az új szabályok azt is megkövetelnék az e-kereskedelmi platformoktól, hogy több információt osszanak meg a szállítmányokról, „beleértve a 10 számjegyű vámtarifa-besorolási számot és a de minimis mentességet igénylő személyt”. Ez segítene kiszűrni a jogellenes de minimis szállítmányokat.
De úgy tűnik, sem a Shein, sem a Temu nem hagyja, hogy a javasolt iránymutatás lassítsa gyors növekedésüket. "A Temu 2022 szeptemberi indulása óta az a küldetésünk, hogy a fogyasztóknak minőségi termékek szélesebb választékát kínáljuk megfizethető áron” - mondta a Temu szóvivője. „Ezt egy hatékony üzleti modellel érjük el, amely kizárja a felesleges közvetítőket, így a megtakarításokat közvetlenül a vásárlóinknak adjuk tovább.” A Temu jelenleg vizsgálja az új szabályjavaslatokat, és továbbra is „elkötelezett az iránt, hogy értéket nyújtson a fogyasztóknak”. „A növekedésünk nem függ a de minimis politikától” - mondta a Temu szóvivője.
A Shein hasonlóképpen nem tűnik megilletődöttnek a bejelentéstől. A Shein az idei évtől kezdődően az amerikai vám- és határvédelem (CBP) kísérleti programjának részeként önkéntesen további információkat kezdett megosztani az Egyesült Államokba irányuló kis értékű szállítmányairól. Ez a változás azután következett be, hogy a CBP tavaly kiterjesztette a kísérleti programot, amelynek célja, hogy tesztelje a „nagy kockázatú szállítmányok azonosításának és ellenőrzésre történő célzott kiválasztásának módjait, miközben felgyorsítja a törvényes kereskedelmi forgalom vámkezelését”. A Shein szóvivője elmondta, hogy „a Shein kiemelt prioritásként kezeli az importmegfelelőséget, beleértve az amerikai törvények szerinti jelentéstételi kötelezettségeket a de minimis belépések tekintetében”.
Tavaly Donald Tang, a Shein ügyvezető alelnöke reformokat javasolt "az egyenlő, átlátható versenyfeltételek megteremtése érdekében”. A több mint 1000 híres márkát képviselő amerikai kereskedelmi szövetségnek, az American Apparel and Footwear Associationnek írt levelében Tang azt kérte, hogy ugyanazokat a szabályokat alkalmazzák egységesen, függetlenül attól, hogy egy vállalat székhelye vagy származási helye hol van. Ez erősítené a fogyasztók bizalmát, javasolta Tang, miközben „olyan környezetet teremtene, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy termékeik minőségével és hitelességével, üzleti modelljeik kaliberével és ügyfélszolgálatuk teljesítményével versenyezzenek, ami mindig is az amerikai vállalkozások középpontjában állt”. A Shein továbbra is bízik üzleti modelljében, és várja, hogy „minden érdekelt féllel együtt dolgozhasson a reformon”. "Sikerünk alapja az egyedülálló on-demand üzleti modellünk, amely lehetővé teszi számunkra, hogy hatékonyan és megfizethető áron hozzuk el a vásárlóknak a kívánt stílusokat” - mondta a Shein szóvivője.
Az amerikai szabályozó hatóságok azonban hivatalos vizsgálatot sürgetnek mindkét platformmal szemben a termékekkel kapcsolatos biztonsági aggályok miatt, beleértve „a halálos kimenetelű babatermékek potenciális értékesítését". Biden egyelőre csak szabálymódosításokat javasolt, de ha véglegesítik, a szabályok biztosan azt jelentenék, hogy a Temu és a Shein szállítmányai többé nem lennének jogosultak a de minimis mentességre. A szabályjavaslatok mellett Biden arra is sürgette a kongresszust, hogy a 2024-es ülésszak vége előtt fogadjon el „jelentős szabályozási intézkedéseket a de minimis importok megugrásának kezelésére, amelyek veszélyeztetik az amerikai fogyasztókat, munkavállalókat, kiskereskedőket és gyártókat”. Az ajánlott jogalkotási reformok közé tartozik a textil- és ruházati termékek kifejezett kizárása a de minimis mentességből, valamint az „átláthatóság és az elszámoltathatóság növelése a de minimis program keretében azáltal, hogy több adatot követelnek meg a szállítmányozóktól” - javasolta Biden.
A képviselőházban már mérlegelik azt a törvényt, amely közelítene a Biden által javasoltakhoz. Ha elfogadják, az importbiztonságról és méltányosságról szóló törvény megakadályozná, hogy az Egyesült Államok kereskedelmi képviselőjének kiemelt megfigyelési listáján szereplő bármely országból származó szállítmányt vám- vagy adómentesen fogadjanak be. Kína mellett hat másik ország - Argentína, Chile, India, Indonézia, Indonézia, Oroszország és Venezuela - szerepel ezen a listán. Eddig a kongresszusban a de minimis kiváltságok megszüntetésére irányuló erőfeszítések többször is megrekedtek. Még azok a törvényjavaslatok is, amelyek a kiskaput ténylegesen be akarták zárni, és amelyeket elfogadtak, mint például a CHIPS- és a tudományos törvény, csak azután tették ezt, hogy a de minimis küszöbértékeket módosító szöveget eltávolították.
A javasolt szabályok azt követően születtek, hogy a képviselőházi demokraták levélben közölték Bidennel, hogy az olyan e-kereskedelmi platformok, mint a Shein vagy a Temu kizárása a de minimis mentességből „jelentősen csökkentené a kis csomagok behozatalának volumenét” az Egyesült Államokban. "Az expressz légi kézbesítő központokba és a nemzetközi postán keresztül naponta érkező több millió egyedi csomag helyett az online megrendelt törvényes áruk a hivatalos kikötőkbe érkeznének, konténerekbe gyűjtve, az árukra vonatkozó részletes információk előzetes online benyújtásával, ahogyan azt a SAFE Port Act előírja” - javasolták a képviselőházi demokraták.
Levelük az USA-Kína Gazdasági és Biztonsági Felülvizsgálati Bizottság 2023-as jelentését követte, amelyet a Kongresszus azért hozott létre, hogy figyelemmel kísérje az USA és Kína közötti kereskedelmi kapcsolatok nemzetbiztonsági hatásait. Ez a jelentés arra figyelmeztetett, hogy Shein és Temu már most is messze megelőzi az amerikai vállalkozásokat a kereskedelmi kiskapuk kihasználásától függő sikeres stratégiájával, amelyet már több mint 10 startup másol lelkesen. Az olyan feltörekvő másoló platformok, mint a Cider, Urbanic, ChicV, Doublefs, Cupshe és JollyChic mind versengenek azért, hogy a következő Shein legyen - figyelmeztetett a jelentés.
"A Shein megelőzte a versenytársakat - köztük a Zarát és a H&M-et -, hogy domináns pozíciót foglaljon el az amerikai piacon, és ezt az üzleti modellt más kínai cégek is igyekeznek lemásolni” - áll a jelentésben. A bizottság továbbá arra figyelmeztetett, hogy „a Shein és a hasonló cégek esettanulmányként szolgálnak a kínai e-kereskedelmi platformok számára, amelyek a szabályozókat kijátszva domináns amerikai piaci jelenlétet érnek el”, ami állítólag segít a Sheinhez hasonló platformoknak elkerülni az ujgur foglyok kényszermunkáján keresztül történő illegális gyapotbeszerzéssel kapcsolatos vizsgálatokat. A jelentés szerint hasonló aggályok merülnek fel a Temu munkaügyi gyakorlatával kapcsolatban is, mivel az anyavállalatot a China Labor Watch „extrém túlórákkal” vádolta meg, amelyek miatt az alkalmazottaknak „havi 380 órát” kell dolgozniuk. Mindezek tetejébe Tim Griffin arkansasi főügyész perében azt állította, hogy a Temu „veszélyes rosszindulatú szoftver”, amely titokban jogosulatlan felhasználói adatok széles körét hasznosítja, amit a Temu tagadott.
Az ilyen figyelmeztetések hatására a képviselőházi demokraták azt szorgalmazták, hogy Biden zárja ki a Kínában alapított e-kereskedelmi platformokat a de minimis mentességből. "Ez lehetővé tenné, hogy a vámhatóságok és más, a termékbiztonságot, a munkajogokat, a kábítószer-ellenőrzést és más politikákat érvényesítő szabályozó ügynökségek célba vehessék az ellenőrzést igénylő szállítmányokat, és lefoglalhassák a jogsértő importot” - áll a képviselőházi demokraták levelében. „Ez egyben bezárná az ajtót a rossz szereplők előtt is, akik most az ellenőrzés és a de minimis szállítmányok tartalmára vonatkozó információk hiányát kihasználva illegális, kényszermunkára, hamisított és halálos árukkal árasztják el az Egyesült Államokat, kiegyenlítve a hazai gyártók és munkavállalók versenyfeltételeit.”
A törvényhozók arra kérték Bident, hogy „használja fel a végrehajtó hatalmat a veszélyes de minimis kiskapu megszüntetésére, és védje meg az amerikaiakat a növekvő veszélytől”. "Különösen éles példája annak, hogy ez a kiskapu milyen hatással van az amerikai gyártókra, hogy az elmúlt hónapokban 18 amerikai textilgyár zárt be a de minimis kiskapun keresztül érkező importáradat miatt, amely amerikai munkások százait tette munkanélkülivé” - áll a levélben.
Biden bejelentése a javasolt szabályokról azzal a felhívással zárult, hogy meg kell védeni az amerikai vállalkozásokat attól a növekvő fenyegetéstől, amelyet a Kínában alapított e-kereskedelmi platformok állítólag jelentenek, ha nem ellenőrzik őket. "Az amerikai textil- és ruházati gyártók tisztességtelen versennyel néznek szembe több, Kínában alapított e-kereskedelmi óriáscég részéről, mivel ezek a vállalatok kihasználják a de minimis mentességet, és hatalmas mennyiségű textil- és ruházati terméket szállítanak az amerikai fogyasztóknak” - mondta Biden. Az amerikai munkavállalók védelme érdekében ígéretet tett arra, hogy „más határozott intézkedéseket” is megvizsgálnak. Ezek közé tartozik „a tiltott textil- és ruházati termékek behozatala elleni végrehajtási erőfeszítések folytatása a kis csomagküldemények fokozott célba vételével, közös kereskedelmi különleges műveletekkel, fokozott vámellenőrzésekkel és külföldi ellenőrzésekkel, valamint a rabszolgamunkával készült termékek kereskedelmének megakadályozására irányuló erőfeszítés, az ujgur kényszermunka megelőzéséről szóló törvény (Uyghur Forced Labor Prevention Act Entity List) kiterjesztésével”.