SG.hu

Az Infosys éveken át lebegtette 2000 újonc felvételét

Az indiai Infosys informatikai céget kizsákmányolással vádolják, miután több ezer diplomás mérnöknek küldtek állásajánlatot, de még két év elteltével sem vettek fel közülük senkit. A friss diplomásoknak azt mondták, hogy ismételt, fizetetlen képzéseket kell végezniük ahhoz, hogy továbbra is alkalmasak maradjanak az Infosysnál való munkavállalásra.

A Nascent Information Technology Employees Senate (NITES), az informatikai dolgozók indiai érdekvédelmi szervezete levelet küldött Mansukh Mandaviya indiai munkaügyi és foglalkoztatási miniszternek. Ebben azt kérték, hogy az indiai kormány lépjen közbe „a fiatal informatikai diplomások Infosys általi kizsákmányolásának megakadályozása érdekében”. A levél szerint - amelyet a NITES elnöke, Harpreet Singh Saluja írt alá - a NITES rengeteg panaszt kapott friss diplomás mérnököktől, akik „szakmaiatlan és kizsákmányoló gyakorlatnak voltak kitéve” az Infosys részéről, miután rendszermérnöki és digitális szakmérnöki munkaköröket ajánlottak nekik. A NITES szerint az Infosys miután 2022-2023-tól főiskolai toborzási erőfeszítéseket tett, 2022. április 22-én ajánlati leveleket küldött ezeknek az embereknek, de soha nem vette fel a végzősöket. A NITES szerint több mint 2000 újonc érintett.

Az állásajánlatot kapott személyeket arra kérték, hogy vegyenek részt három hétig tartó fizetetlen virtuális „előképzéseken”. Az Infosys HR-csapata azt mondta a frissen végzetteknek, hogy a beilleszkedési terveket később véglegesítik. A NITES levele szerint azonban a dolgok nem úgy alakultak, ahogyan azt várták, így a leendő munkavállalók "mérhetetlen frusztrációt, szorongást és bizonytalanságot” éltek át. "Annak ellenére, hogy az előképzést sikeresen elvégezték, az eredményeket soha nem közölték, így a végzősök bizonytalanságban maradtak. Legnagyobb megdöbbenésükre ahelyett, hogy megkapták volna a csatlakozási időpontjukat, a végzősöket arról tájékoztatták, hogy offline meg kell ismételniük az előképző vizsgát, ismét mindenféle díjazás nélkül."

A NITES levelét követően az Infosys vezérigazgatója, Salil Parekh is megszólalt. Közölte, hogy a végzettek munkába fognak állni, de nem közölt további részleteket arról, hogy mikor kezdenek, vagy hogy miért voltak ilyen hosszú késések és ismételt képzések. "Néhány időpontot megváltoztattunk, de mindenki csatlakozni fog az Infosyshoz, ebben a megközelítésben nincs változás." Egy múlt havi eredménybeszámolóban az Infosys pénzügyi igazgatója, Jayesh Sanghrajka azt mondta, hogy a társaság idén "15-20 000” friss diplomást kíván felvenni, „attól függően, hogy hogyan látjuk a növekedést”. Nem világos, hogy ez a szám tartalmazza-e a NITES által érintett 2000 embert.

Márciusban az Infosys 317 240 alkalmazottról számolt be, ami 2001 óta az első csökkenést jelentette az alkalmazottak számában. Parekh nemrég azt is állította, hogy az Infosys nem számít elbocsátásokra az olyan újonnan megjelenő technológiákkal kapcsolatban, mint az MI. Legutóbbi eredményjelentésében az Infosys éves szinten 5,1 százalékos nyereségnövekedésről és 2,1 százalékos bevételnövekedésről számolt be.

A NITES levele szerint az Infosys nagyon negatívan befolyásolta India gazdasági növekedését: "Ezek a fiatal mérnöki diplomások szerves részét képezik nemzetünk IT-ipari jövőjének, amely kulcsfontosságú szerepet játszik gazdaságunkban. Az Infosys azzal, hogy késlelteti karrierjük elindulását, fizetetlen munkának és ismételt értékeléseknek teszi ki őket, nemcsak értékes idejüket pazarolja, hanem aláássa azt az értéket is, amellyel hozzájárulhatnának India növekedéséhez." A NITES szerint a késések miatt az Infosysnak „teljes bérkifizetést kellene felajánlania a kiesett időszakra", vagy ha az adott munkakör nem elérhető, akkor az Infosys segítsen a felvett embereknek alternatív állást találni máshol a vállalaton belül. Az Infosys nem adott magyarázatot arra, hogy miét tart a vártnál tovább a több ezer újonnan felvett munkavállaló beilleszkedésének megkezdése. Az egyik lehetséges kihívás a logisztika: az Infosys korábban a COVID-19 járvány miatt is késleltette a felvételt, amely különösen súlyosan érintette Indiát. Másik szempont lehet, hogy India az informatikai ágazatban munkaerőhiánnyal küzd, és ezzel a késleltetéssel az Infosys fenntartott egy olyan emberállományt, amelyből bármikor meríthet. A vállalat azonban azt kockáztatja, hogy elveszíti az általa kinézett embereket, akik a várakoztatás miatt pénzügyi és mentális gondokkal küzdenek, és kormányzati beavatkozást kérnek.

Az indiai munkaerő-felvételi trendekről szóló, 2024. júniusi tanulmány szerint az informatikai állások felvétele a hardver és hálózat területén 9 százalékkal csökkent az előző évhez képest, a szoftver és szoftverszolgáltatások területén pedig 5 százalékkal csökkent az előző évhez képest. Az indiai IT-szektorban a Frontline című indiai magazin szerint a 2022-es 27 százalékról tavaly 16-19 százalékra csökkent a lemorzsolódás aránya. Ez hozzájárult ahhoz, hogy az országban csökkent az IT-állások elérhetősége, beleértve a belépő szintű pozíciókat is. Mivel az emberek ragaszkodnak az állásukhoz, a munkaerő-felvételi törekvések is csökkentek. Az Infosys 2023-ban és 2024-ben nem hajtott végre egyetemi felvételt, ahogy az indiai központú Tata Consultancy Services sem - jegyezte meg a Frontline.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!