SG.hu
Kudarc lett a McDonald's hangfelismerővel felvett rendelési módszere
A gyorsétteremlánc kilép az IBM-mel közös vállalkozásból, mely MI-vel gyorsította volna fel az autós kiszolgálást, az automatizált hangos rendelés azonban még a jövőben megvalósulhat.
A gyorséttermi óriás levelet küldött franchise-partnereinek, melyben közlik, hogy július 26-án leállítják a funkciót. A belső e-mailben nem adnak magyarázatot arra, hogy miért szűnik meg a program és a McDonald's publikus nyilatkozata hasonlóan szűkszavú. "Az IBM-mel való partnerségünk révén számos tanulságot szereztünk, és úgy érezzük, hogy lehetőségünk van a hangalapú rendelési megoldások szélesebb körű feltárására. Átgondolt felülvizsgálat után a McDonald's úgy döntött, hogy az IBM-mel az automatizált rendelésfelvétel terén fennálló jelenlegi globális partnerségünket az idei év után befejezi".
Az MI drive-thru kísérlet 2021-ben kezdődött, és 2022-ben bővült. Bár az IBM-re a továbbiakban nem támaszkodnak ebben a projektben, a két vállalat a jelek szerint továbbra is üzleti kapcsolatban marad a McDonald's működésének más részeinél. Az autós hangfelismeréses rendelésfelvétel jelenlegi formájában történő megszüntetésének oka nem világos, és bár a koncepció a jelek szerint nem működött túl jól, de attól még nem halt meg. "A tesztelés célja az volt, hogy megállapítsuk, hogy egy automatizált hangos rendelési megoldás leegyszerűsítheti-e a személyzet számára a műveleteket, és gyorsabb, jobb élményt nyújthat-e rajongóinknak" - közölte a gyorsétteremlánc.
"Ahogy haladunk előre, az IBM-mel végzett munkánk bizalmat adott nekünk abban, hogy a hangos drive-thru rendelési megoldás része lesz éttermeink jövőjének" - áll a közleményben. "Óriási lehetőséget látunk éttermi technológiánk fejlesztésében, és továbbra is értékelni fogjuk a hosszú távú, skálázható megoldásokat, amelyek segítségével az év végére megalapozott döntést hozhatunk a jövőbeli rendelési megoldással kapcsolatban." Lehet, hogy ezt a "jövőbeli rendelési megoldást" nem az IBM fogja biztosítani, vagy akár saját gyártású lesz. Ebben az esetben lehet, hogy a McDonald's azért hozta meg a döntését, mert úgy érzi, hogy más forrásból jobb vagy olcsóbb hangfelismerő technológiát kaphat.
"Az IBM a McDonald's-szal közösen fejlesztette ki az Automated Order Taker (AOT) technológiákat, hogy támogassa a hangvezérelt mesterséges intelligencia újonnan megjelenő alkalmazását az autós éttermekben" - közölte az IBM szóvivője. Ez a technológia bizonyítottan a legátfogóbb képességekkel rendelkezik az iparágban, gyors és pontos a legnehezebb körülmények között is. Miközben a McDonald's átértékeli és finomítja az AOT-tal kapcsolatos terveit, mi már alig várjuk, hogy továbbra is együtt dolgozhassunk velük számos más projektben. Az IBM jelenleg is tárgyalásokat és kísérleti projekteket folytat több Quick-Serve étterem ügyfelével, akik érdeklődnek az AOT technológia iránt."
A McDonald's-nak egyébként lehet, hogy nem is kell sokáig keresnie az autós kiszolgálás működő rendszerét, hiszen egy átlagos alkalmazott és egy nagyon olcsó mikrofon biztosan meg tudná oldani a keresett "hangos rendelési megoldást".
A gyorséttermi óriás levelet küldött franchise-partnereinek, melyben közlik, hogy július 26-án leállítják a funkciót. A belső e-mailben nem adnak magyarázatot arra, hogy miért szűnik meg a program és a McDonald's publikus nyilatkozata hasonlóan szűkszavú. "Az IBM-mel való partnerségünk révén számos tanulságot szereztünk, és úgy érezzük, hogy lehetőségünk van a hangalapú rendelési megoldások szélesebb körű feltárására. Átgondolt felülvizsgálat után a McDonald's úgy döntött, hogy az IBM-mel az automatizált rendelésfelvétel terén fennálló jelenlegi globális partnerségünket az idei év után befejezi".
Az MI drive-thru kísérlet 2021-ben kezdődött, és 2022-ben bővült. Bár az IBM-re a továbbiakban nem támaszkodnak ebben a projektben, a két vállalat a jelek szerint továbbra is üzleti kapcsolatban marad a McDonald's működésének más részeinél. Az autós hangfelismeréses rendelésfelvétel jelenlegi formájában történő megszüntetésének oka nem világos, és bár a koncepció a jelek szerint nem működött túl jól, de attól még nem halt meg. "A tesztelés célja az volt, hogy megállapítsuk, hogy egy automatizált hangos rendelési megoldás leegyszerűsítheti-e a személyzet számára a műveleteket, és gyorsabb, jobb élményt nyújthat-e rajongóinknak" - közölte a gyorsétteremlánc.
"Ahogy haladunk előre, az IBM-mel végzett munkánk bizalmat adott nekünk abban, hogy a hangos drive-thru rendelési megoldás része lesz éttermeink jövőjének" - áll a közleményben. "Óriási lehetőséget látunk éttermi technológiánk fejlesztésében, és továbbra is értékelni fogjuk a hosszú távú, skálázható megoldásokat, amelyek segítségével az év végére megalapozott döntést hozhatunk a jövőbeli rendelési megoldással kapcsolatban." Lehet, hogy ezt a "jövőbeli rendelési megoldást" nem az IBM fogja biztosítani, vagy akár saját gyártású lesz. Ebben az esetben lehet, hogy a McDonald's azért hozta meg a döntését, mert úgy érzi, hogy más forrásból jobb vagy olcsóbb hangfelismerő technológiát kaphat.
"Az IBM a McDonald's-szal közösen fejlesztette ki az Automated Order Taker (AOT) technológiákat, hogy támogassa a hangvezérelt mesterséges intelligencia újonnan megjelenő alkalmazását az autós éttermekben" - közölte az IBM szóvivője. Ez a technológia bizonyítottan a legátfogóbb képességekkel rendelkezik az iparágban, gyors és pontos a legnehezebb körülmények között is. Miközben a McDonald's átértékeli és finomítja az AOT-tal kapcsolatos terveit, mi már alig várjuk, hogy továbbra is együtt dolgozhassunk velük számos más projektben. Az IBM jelenleg is tárgyalásokat és kísérleti projekteket folytat több Quick-Serve étterem ügyfelével, akik érdeklődnek az AOT technológia iránt."
A McDonald's-nak egyébként lehet, hogy nem is kell sokáig keresnie az autós kiszolgálás működő rendszerét, hiszen egy átlagos alkalmazott és egy nagyon olcsó mikrofon biztosan meg tudná oldani a keresett "hangos rendelési megoldást".