SG.hu

Reklámok megjelenítésébe kezd a Discord

A Discord sokáig határozottan ellenezte a reklámokat, de ettől a héttől kezdve a videojáték-gyártóknak is lehetőséget ad arra, hogy elérjék felhasználóit. Az úgynevezett szponzorált küldetések (Sponsored Quests) bevezetése jelentős változást jelent a startup korábbi üzleti modelljéhez képest, de egyelőre sokkal kevésbé tűnik tolakodónak, mint a más közösségi médiaplatformokon lévő hirdetések, különösen azért, mert a Discord-felhasználók dönthetnek úgy, hogy nem kívánnak velük foglalkozni.

A Discord március 7-én jelentette be a szponzorált küldetéseket, Peter Sellis, a Discord termékért felelős SVP-je egy blogbejegyzésben azt írta, hogy a felhasználók a "következő hetekben" kezdik majd látni őket. A Sponsored Quests a PC-s játékosok számára játékon belüli jutalmakat kínál, ha ráveszik a barátaikat, hogy nézzék meg a Discordon keresztül lejátszott streamjüket. A Discord úgy promózza a játékfejlesztőknek ezt a lehetőséget, miszerint "Eljuttatunk a játékosok elé. És ezek a játékosok bejuttatnak téged a baráti csoportjaikba". A szponzorált küldetések különböznek más típusú reklámoktól, amelyek nyilvánvalóan jobban megzavarnák a Discord-felhasználók élményét, mint például a felugró hirdetések vagy a csevegőablakok mellett megjelenő hirdetések.

A Discord vezető termékkommunikációs menedzsere, Swaleha Carlson elmondta, hogy a hirdetések a felhasználók életkorától, földrajzi elhelyezkedési adataitól és a játéktól függően célozhatok. A hirdetések a képernyő bal alsó részén fognak megjelenni, de a felhasználók lemondhatnak a személyre szabott promóciókról a Quests esetében, amelyek az aktivitáson vagy a Discorddal megosztott adatokon alapulnak. "A felhasználók azonban továbbra is láthatják a Kvízeket, ha a Gift Inventoryhoz navigálnak és/vagy olyan kontextuális belépési pontokon keresztül, mint például a felhasználó barátainak aktivitása. Lehetőségük lesz arra is, hogy elrejtsenek egy alkalmazáson belüli promóciót egy adott játékhoz, amely nem érdekli őket" - mondta.


A Discord tavaly májusban már tesztelte a hirdetéseket a Lucasfilm Games és az Epic Games vállalatokkal. A Discord-felhasználók Star Wars-témájú felszerelést kaphattak a Fortnite-ban, ha rávették egy barátjukat, hogy legalább 15 percig nézze őket. Jason Citron, a Discord társalapítója és vezérigazgatója márciusban a Bloombergnek azt nyilatkozta, hogy a vállalat reméli, hogy egy nap "minden játékban lesznek majd küldetések a Discordon".

Az a tény, hogy a platform egyáltalán reklámokat valósít meg, némileg meglepő. A Discord még január végén a reklámok elkerülését nevezte meg a hagyományos közösségi médiaplatformoktól való egyik legfontosabb megkülönböztető jegyének. 2021 márciusában Citron elmondta, hogy a Discord azért kerülte a hirdetéseket, mert figyelembe véve a Discord célját, az azonnali oda-vissza kommunikációt, valamint az emberek általános ellenszenvét a hirdetések megtekintésével és az adataik más cégekkel való megosztásával szemben azok tolakodóak lennének. "Hiszünk abban, hogy olyan termékeket tudunk építeni, amelyek szórakoztatóbbá teszik a Discordot, és hogy az emberek fizetni fognak értük." - mondta Citron akkoriban.


A cég a szponzorált küldetéseken túl szponzorált profilhatásokat és avatárdíszeket kezd el árulni. 2021-ben a Discord közel háromszoros bevételnövekedést ért el, amit a Nitro előfizetéses értékesítésének tulajdonított, amely olyan funkciókat hozott be, mint a HD videó streaming és az akár 500 MB-os feltöltés. A Discordnak több mint 200 millió havi aktív felhasználója van, és a vállalat előbb-utóbb tőzsdére fog menni. A platform éves szinten több mint 600 millió dolláros bevételt termel, több mint 1 milliárd dollárnyi finanszírozást gyűjtött be, és a hírek szerint több mint 700 millió dollár készpénzzel rendelkezik. A cég azonban állítólag nem nyereséges. Januárban az alkalmazottak 17 százalékát, azaz 170 dolgozót kirúgtak.

Bár a Discord első hirdetési kísérlete úgy tűnik, hogy minimális hatással lesz azokra a felhasználókra, akiket nem érdekelnek azok, a vállalatot egy olyan útra tereli, amelyen korábban még nem járt. A legfontosabb prioritás annak biztosítása, hogy a hirdetések bármilyen formája ne zavarja meg az elsődleges okokat, amiért az emberek szeretik használni a Discordot. Jelen állás szerint a szponzorált küldetések már most is elriaszthatnak néhány felhasználót. "Nem akarom, hogy a kapcsolataimat bármilyen módon pénzzé tegyék vagy termékké tegyék" - írja Zack Mohsen, a platform egy régi felhasználója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!