Mikeyy
Tökéletes pixelemberek
Még Gepetto is egy igazi kisfiút akart magának. Az animációs filmeknek is kezdetektől fogva az a célja, hogy a rajzfilmek mesebeli világa olyan valóságosnak tűnjön, amennyire csak lehet. Nyáron két olyan várva-várt filmet is bemutatnak, aminek készítése során az alkotók a szuperszámítógépek erejét használták arra, amire még Walt Disney sem volt képes: olyan karaktereket létrehozni, amelyeknek a haja teljesen igazinak tűnik.
Ezek közül először a Shrek kerül bemutatásra május 18-án, majd ezt követően július 13-án a Final Fantasy: The Spirits Within című filmet is láthatják azok az szerencsések, akik akkor majd az USA-ban járnak. Mindkét film évekig készült, és mindegyikükhöz több milliárd bájt kiszámolására volt szükség, de ezen kívül nem sok hasonlóságot mutatnak egymáshoz. A "Shrek" Fiona hercegnője egy régmúlt mesevilágban él, amit ogrék és tűzokádó sárkányok népesítenek be, A Final Fantasy női főszereplője, Dr. Aki Ross viszont egy sci-fi fantasy világban él, pontosabban a Földön, de 2065-ben, amikor már meteorok szétrombolták a Föld nagy részét.
Még a számítógépes animátorok sem gondolják úgy, hogy ezek a technológiák kiszorítják majd a hagyományos animációs filmeket, és főképp a hús-vér színészeket. "Nem igazán akarok egy karaktert teljesen életszerűvé tenni" - nyilatkozta Raman Hui a PDI-tól, aki felügyelő animátor volt a Shrek munkálatai során. "Mi értelme lenne? Akkor már egyszerűbb, ha lefilmezünk egy valós személyt, és az sokkal gyorsabb, sokkal olcsóbb, és nem kell három-négy évet várnod arra, hogy a film kész legyen."
Hui szerint az ő filmjük és a Final Fantasy egy jelentős lépés a filmtörténetben, hiszen ezekkel bemutatják, hogy számítógépek segítségével képesek fotorealisztikus világot létrehozni. Az új technológiák szimulálják az emberi érzelmeket a rendkívüli módon életszerű karakterek arcán, akik olyan helyekre tudnak menni, és olyan dolgokat tudnak csinálni, amire emberi színészek egyébként nem képesek, csak ugyanilyen bonyolult különleges számítógépes effektek segítségével. "Ha most meg kéne csinálnom a Szárnyas fejvadászt vagy a Csillagok háborúját, akkor ebben a formában készíteném el" - nyilatkozta Chris Lee, a Final Fantasy egyik producere.
Ezek közül először a Shrek kerül bemutatásra május 18-án, majd ezt követően július 13-án a Final Fantasy: The Spirits Within című filmet is láthatják azok az szerencsések, akik akkor majd az USA-ban járnak. Mindkét film évekig készült, és mindegyikükhöz több milliárd bájt kiszámolására volt szükség, de ezen kívül nem sok hasonlóságot mutatnak egymáshoz. A "Shrek" Fiona hercegnője egy régmúlt mesevilágban él, amit ogrék és tűzokádó sárkányok népesítenek be, A Final Fantasy női főszereplője, Dr. Aki Ross viszont egy sci-fi fantasy világban él, pontosabban a Földön, de 2065-ben, amikor már meteorok szétrombolták a Föld nagy részét.
Még a számítógépes animátorok sem gondolják úgy, hogy ezek a technológiák kiszorítják majd a hagyományos animációs filmeket, és főképp a hús-vér színészeket. "Nem igazán akarok egy karaktert teljesen életszerűvé tenni" - nyilatkozta Raman Hui a PDI-tól, aki felügyelő animátor volt a Shrek munkálatai során. "Mi értelme lenne? Akkor már egyszerűbb, ha lefilmezünk egy valós személyt, és az sokkal gyorsabb, sokkal olcsóbb, és nem kell három-négy évet várnod arra, hogy a film kész legyen."
Hui szerint az ő filmjük és a Final Fantasy egy jelentős lépés a filmtörténetben, hiszen ezekkel bemutatják, hogy számítógépek segítségével képesek fotorealisztikus világot létrehozni. Az új technológiák szimulálják az emberi érzelmeket a rendkívüli módon életszerű karakterek arcán, akik olyan helyekre tudnak menni, és olyan dolgokat tudnak csinálni, amire emberi színészek egyébként nem képesek, csak ugyanilyen bonyolult különleges számítógépes effektek segítségével. "Ha most meg kéne csinálnom a Szárnyas fejvadászt vagy a Csillagok háborúját, akkor ebben a formában készíteném el" - nyilatkozta Chris Lee, a Final Fantasy egyik producere.