Franczy
Az SGI idén is nyerő Hollywoodban
Immáron hét egymást követő évben történt meg az az eset, hogy az Amerikai Film Akadémiai Díjat a
vizuális effektusok kategóriájában olyan filmek nyerték el, melyeknek elkészítésében óriási szerephez
jutottak a különböző SGI számítógépek.
Az idei évben az egyik ilyen díjra esélyes filmben az ókori Róma életébe tekinthetünk bele, egy másik filmben egy láthatatlan ember a főszereplő, míg egy harmadik döntős filmben egy halászhajó tengeri hányattatásainak lehetünk szem- és fültanúi. Ebből talán már rá lehetett jönni, hogy a Gladiator, a Hollow Man és a Perfect Storm című filmekről van szó, melyekben a speciális effektusokért a The Mill Film Ltd., a Sony Pictures Imageworks, és Lucas Digital Ltd. Industrial Light & Magic részlege volt a felelős. Mindhárom cégben találhatunk egy közös pontot, ami nem más, mint a nagyteljesítményű grafikus számítógépeiről híres SGI cég és annak számítógépei.
A Gladiator című filmben John Nelson, a vizuális effektusok rendezője Silicon Graphics O2 munkaállomásokat használt a vizuális előmunkálatok elkészítéséhez, majd a programozási és 3D animációs tervezési munkálatokban a fent említett gépek mellé becsatlakozott jó pár Indigo2 Extreme munkaállomás is. A film grafikai effektjeinek végső renderelésében egy meglepően kis szerverfarm vett részt, hiszen "mindössze" 10 darab SGI Origin 200-as szerver és 10 darab egyéb duálprocesszoros Linuxos számítógép vette ki a részét a munkából. Az SGI duálprocesszoros szervereiben egyébként minden processzorra 1 GB memória jutott.
A Hollow Man című filmben látható grafikus effektusok nagy részét az Alias Wavefront cég Maya címet viselő szoftverével készítették el. A filmmel kapcsolatos grafikai előmunkálatokat Octane vizuális munkaállomásokon, O2 munkaállomásokon, valamint SGI Onyx vizualizációs rendszereken készítette el a nem kevesebb, mint 150 főt számláló kis csapat. A legtöbb füst, tűz, víz és vér effektet a Maya-val illetve a RenderMan szoftverrel renderelték a megfelelő számú SGI 2000-es, valamint SGI Challenge 10000-es típusú szervereken.
Az Industrial Light & Magic cég munkatársai a The Perfect Storm című film grafikus előkészületi munkálataihoz egy sereg Silicon Graphics O2 és Silicon Graphics Octane típusú munkaállomást alkalmaztak, míg a végső renderelési munkálatokban az SGI 2000-es típusú szerverei jutottak óriási szerephez.
A fentiekből tehát egyértelműen látható, hogy a hollywoodi filmes szakma továbbra is a Mountain View-i (Kalifornia) székhelyű SGI cég számítógépeit tartja legalkalmasabbnak a legnagyobb számításigényű grafikus feladatok elvégzésére.
Az idei évben az egyik ilyen díjra esélyes filmben az ókori Róma életébe tekinthetünk bele, egy másik filmben egy láthatatlan ember a főszereplő, míg egy harmadik döntős filmben egy halászhajó tengeri hányattatásainak lehetünk szem- és fültanúi. Ebből talán már rá lehetett jönni, hogy a Gladiator, a Hollow Man és a Perfect Storm című filmekről van szó, melyekben a speciális effektusokért a The Mill Film Ltd., a Sony Pictures Imageworks, és Lucas Digital Ltd. Industrial Light & Magic részlege volt a felelős. Mindhárom cégben találhatunk egy közös pontot, ami nem más, mint a nagyteljesítményű grafikus számítógépeiről híres SGI cég és annak számítógépei.
A Gladiator című filmben John Nelson, a vizuális effektusok rendezője Silicon Graphics O2 munkaállomásokat használt a vizuális előmunkálatok elkészítéséhez, majd a programozási és 3D animációs tervezési munkálatokban a fent említett gépek mellé becsatlakozott jó pár Indigo2 Extreme munkaállomás is. A film grafikai effektjeinek végső renderelésében egy meglepően kis szerverfarm vett részt, hiszen "mindössze" 10 darab SGI Origin 200-as szerver és 10 darab egyéb duálprocesszoros Linuxos számítógép vette ki a részét a munkából. Az SGI duálprocesszoros szervereiben egyébként minden processzorra 1 GB memória jutott.
A Hollow Man című filmben látható grafikus effektusok nagy részét az Alias Wavefront cég Maya címet viselő szoftverével készítették el. A filmmel kapcsolatos grafikai előmunkálatokat Octane vizuális munkaállomásokon, O2 munkaállomásokon, valamint SGI Onyx vizualizációs rendszereken készítette el a nem kevesebb, mint 150 főt számláló kis csapat. A legtöbb füst, tűz, víz és vér effektet a Maya-val illetve a RenderMan szoftverrel renderelték a megfelelő számú SGI 2000-es, valamint SGI Challenge 10000-es típusú szervereken.
Az Industrial Light & Magic cég munkatársai a The Perfect Storm című film grafikus előkészületi munkálataihoz egy sereg Silicon Graphics O2 és Silicon Graphics Octane típusú munkaállomást alkalmaztak, míg a végső renderelési munkálatokban az SGI 2000-es típusú szerverei jutottak óriási szerephez.
A fentiekből tehát egyértelműen látható, hogy a hollywoodi filmes szakma továbbra is a Mountain View-i (Kalifornia) székhelyű SGI cég számítógépeit tartja legalkalmasabbnak a legnagyobb számításigényű grafikus feladatok elvégzésére.