SG.hu

Eltörli a korlátlan tárhelycsomagját a Dropbox

A Dropbox úgy döntött, hogy ideje korlátozni a korlátlan csomagját. Ahelyett, hogy "annyi tárhelyet adna az embereknek, amennyire csak szükségük van", mostantól 15 TB-ban maximalizálják a felhasználókat.

A tárhelyszolgáltató vállalat a változtatás okát indokló írása szerint a szolgáltatással meglehetősen kreatív visszaélések történtek, többek között kriptopénz-bányászat, a tárhelyek harmadik félnek történő továbbértékesítése, valamint "független magánszemélyek személyes felhasználási célú tárhely-összevonása". "Az elmúlt hónapokban az ilyen viselkedések megugrásával találkoztunk" - magyarázza a Dropbox. "Megfigyeltük, hogy az ilyen ügyfelek gyakran több ezerszer annyi tárhelyet fogyasztanak, mint valódi üzleti ügyfeleink". A Dropbox rámutat, hogy a vállalat több ilyen visszaélést tapasztal amióta más felhőalapú tárhelyszolgáltatások kivezették a korlátlan csomagjaikat. A Google 2022 októberében tette ezt a Workspaces szolgáltatását használó oktatási intézmények esetében, és később más üzleti ügyfelek esetében is kivezette.

A Dropbox többnyire saját tárhelyet használ, bár jelen van az Amazon felhőjében is. Ott a Simple Storage Service csomag 0,023 $/GB/hó díjat számít fel az első 50 TB-ért, vagy havi 805 dollárt 35 TB tárolásáért. (A tárolási kapacitást a tíz hatványaival mérik, tehát 1 TB 1000 GB-nak felel meg). Ebből kiderülhet, hogy a Dropbox házon belüli tárolásának sokkal hatékonyabbnak kell lennie, mint az Amazoné, hogy profitot termeljen a nagylelkűségével visszaélő ügyfelekből. A Dropbox azzal indokolja a változást, hogy "annyi tárhelyet engedélyez, amennyi egy törvényes vállalkozás vagy szervezet működtetéséhez szükséges, nem pedig korlátlan tárhelyet biztosít bármilyen felhasználási esethez". A többi ügyfélre gyakorolt hatást is a változtatás indokaként említették. A másik ok szerint az "elfogadható" és "elfogadhatatlan" felhasználási esetek meghatározása sok ügyfél számára nem volt érthető, és ennek tisztázása helyett a korlátlan ajánlat megszüntetése egyszerűbb volt számukra.

A Dropbox az "all-you-can-eat" ajánlatot egy fix 15 TB-os csomaggal váltja fel az Advanced csomag ügyfelei számára. Az ehhez csatolt minden további aktív licenc további 5 TB-ot kap. "A mai naptól kezdve azok az ügyfelek, akik a három aktív felhasználót tartalmazó Dropbox Advanced csomagot vásárolnak 15 TB tárhelyet kapnak, amelyet a csapat közösen használhat. Ez elég hely körülbelül 100 millió dokumentum, 4 millió fotó vagy 7500 órányi HD videó tárolására" - írja a cég. "Minden további aktív licenc 5 TB tárhelyet kap."

A jelenlegi ügyfeleknek, akik 35 TB-nál kevesebb tárhelyet használnak licencenként, öt évig nem kell semmit tenniük. Többletdíj fizetése nélkül kapnak bónusz 5 TB-ot, amit megoszthatnak a felhasználóik között. A 35TB-nál többet használók továbbra is használhatják a jelenlegi kapacitásukat, és egy évig további 5TB kreditet kapnak az összevont tárhelyből (összesen legfeljebb 1000TB-ig), plusz díj nélkül. A Dropbox azonban azt is előre jelezte, hogy a nagy felhasználók hamarosan egy beszélgetésre lesznek hivatalosak, "hogy megvitassuk a különböző lehetőségeket, amelyekkel biztosíthatja a vállalkozásának vagy szervezetének szükséges tárhelyet".

"A meglévő ügyfelek fokozatos átállását az új szabályzatra november 1-jén kezdjük meg" - áll a csapat közleményében, hozzátéve: "Ma semmit sem kell tennie. Minden ügyfelet legalább 30 nappal a tervezett migrációs időpont előtt értesítünk". Azoknak az ügyfeleknek, akik a változások miatt úgy döntenek, hogy kilépnek a Dropboxból, érdekes időszak elé néznek, mivel a felhőszolgáltató 20 GB forgalomra és napi 100 000 fájl letöltésére korlátozza a letöltéseket. Azok a felhasználók pedig, akik több, mint 35 TB adatot tárolnak a szolgáltatásban, törhetik a fejüket mit tegyenek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AndReWsss #2
    Semmi gond nincs ezzel, amíg működik a SZABAD piaci verseny.
    Ha elbaltázzák és valóban van rentábilis üzleti modell a korlátlan tárhelyre, akkor majd jönnek új versenytársak, és ők (pl. Dropbox) bukni fognak.
    Ez a szabad piac. Semmit nem kell piszkálni, a befektetők úgy is arra mennek, ahol pénzt lehet realizálni, a felhasználok meg arra, ami megéri/olcsóbb.
  • Dodo55 #1
    A visszaélések kapcsán érthető a lépés, viszont észre kellene venniük azt is, hogy ez a felhasználói bizalom / közhangulat szempontjából mennyire visszás (illeszkedve továbbá sajnos az elmúlt néhány évre jellemző egyre felháborítóbb kevesebbet - többért irányzatba) és hogy már most mekkora lavina indult be (a korlátlan Google Photos megszüntetése adhatta a legnagyobb lökést) a magánfelhasználók, sőt akár egyes esetekben kkv-k körében is felhőszolgáltatásokból való kivonulás irányába (amely az úgynevezett self-hosted megoldások fejlesztésének - népszerű felhőszolgáltatások modern funkciókészletével rendelkező szoftverkörnyezetek saját hardware-en való futtatásra - látványos megugrásából is napnál világosabban látszik).

    Egyszerűen azt kell megérteni, hogy az emberben ösztönös szinten ott van, hogy ami nem a saját tulajdona, hanem bérli vagy szívességből kapja, az addig barátságos, illetve bizalomgerjesztő számára, amíg a tulajdonos irányából folyamatos kedvességet tapasztal. Amint viszont ez átfordul, akkor az rögtön egy veszélyérzetet kelt benne és igyekszik abból környezetből az értékeit kivinni. Tehát lehet itt mindenféle üzleti, pénzügyi szempont, jelenthetnek ezek bármennyire komoly kihívásokat (gondolok itt az említett visszaélésekre), de ha a felhasználók irányába a hangulatnak ártanak, akkor ott nagyon csúnyán véget tud érni hirtelen a történet.

    Látható ebből, hogy rövidtávon talán lehet taktikázni, de hosszútávon mindig csak olyan megoldások működőképesek, amik a hatékonyság növelésével (gondosan ügyelve arra, hogy ez a minőség, illetve színvonal rovására érezhetően ne mehessen, mert mostanában ehhez is katasztrófális módon elvesztette megszámlálhatatlan cég a kellő tehetségét) folyamatosan ki tudják szolgálni az egyedüli helyes többet - kevesebbért irány fenntartását az ügyfelek irányába.
    Utoljára szerkesztette: Dodo55, 2023.08.27. 14:53:37