SG.hu
Nem tetszik a briteknek, hogy tele a Snapchat gyerekekkel
A brit adatvédelmi hatóság információkat gyűjt a Snapchatről, hogy megállapítsa, az amerikai azonnali üzenetküldő alkalmazás eleget tesz-e annak érdekében, hogy eltávolítsa a kiskorú felhasználókat a platformjáról.
A Snapchat tulajdonosa, a Snap Inc. tavaly csak mindössze néhány tucat 13 év alatti gyereket távolított el platformjáról Nagy-Britanniában, miközben a brit médiahatóság, az Ofcom becslése szerint több ezer kiskorú felhasználója van. A brit adatvédelmi törvények értelmében a közösségi médiavállalatoknak szülői beleegyezésre van szükségük a 13 év alatti gyermekek adatainak feldolgozásához. A közösségi médiavállalatok általában megkövetelik, hogy a felhasználók legalább 13 évesek legyenek, de vegyes sikereket értek el a gyerekek távol tartásában a platformjaiktól.
Tavaly az Ofcom megállapította, hogy a 8 és 11 év közötti gyermekek 60%-a rendelkezik legalább egy közösségi médiafiókkal, amelyet gyakran hamis születési dátum megadásával hoztak létre. Azt is megállapították, hogy a Snapchat a legnépszerűbb alkalmazás a kiskorú közösségi média felhasználók körében. A Snapchat nem volt hajlandó részleteket közölni arról, hogy milyen intézkedéseket hozott a kiskorú felhasználók számának csökkentése érdekében. "Osztjuk az adatvédelmi biztos céljait, hogy a digitális platformok életkornak megfelelőek legyenek, és támogatjuk a Gyermekkódexben meghatározott kötelezettségeket" - mondta a Snap szóvivője. "Továbbra is konstruktív beszélgetéseket folytatunk velük az ennek érdekében végzett munkánkról" - tették hozzá.
Mielőtt hivatalos vizsgálatot indítana, a biztos általában összegyűjti az állítólagos jogsértéssel kapcsolatos információkat. Mielőtt döntést hozna arról, hogy megbírságolja-e a vizsgált személyt vagy szervezetet, tájékoztató értesítést, azaz hivatalos kérést küldhet a vizsgálatot segítő belső adatokra vonatkozóan. Ha az adatvédelmi biztos úgy találja, hogy a Snap megszegte a szabályokat, a cég az éves globális forgalmának 4%-ának megfelelő bírsággal nézhet szembe, ami a Reuters számításai szerint a legutóbbi pénzügyi eredményei alapján 184 millió dollárnak felel meg.
Nagyon kicsi gyerekek is használják a közösségi platformokat
Az ICO-hoz a Reuters jelentése szerint számos panasz érkezett a nyilvánosságtól a Snap gyermekadatok kezelésével kapcsolatban. A panaszok egy része arra vonatkozott, hogy a Snapchat nem tesz eleget annak érdekében, hogy a fiatal gyerekeket távol tartsa a platformjától. A biztos beszélt a felhasználókkal és más szabályozókkal, hogy felmérje, történt-e jogsértés a Snap részéről. Jelenleg figyelemmel kíséri és értékeli a Snap és más közösségi médiaplatformok által alkalmazott lépéseket annak érdekében, hogy megakadályozza a kiskorú gyermekek hozzáférését a platformjaikhoz. A következő hónapokban születik döntés arról, hogy indítanak-e hivatalos vizsgálatot a Snapchat ellen.
A Snapchatre és más közösségi médiavállalatokra világszerte nyomás nehezedik, hogy jobban felügyeljék a platformjaikon megjelenő tartalmakat. Az NSPCC (National Society for the Prevention of Cruelty to Young Children) a birtokába jutott adatokra hivatkozva azt állítja, hogy a Snapchat azon esetek 43%-áért felelős, amikor a közösségi médiát gyermekekről készült illetlen képek terjesztésére használták. A Snapchat blokkolja a 13 év alatti születési dátummal rendelkező felhasználók regisztrációját. Más alkalmazások azonban proaktívabb intézkedéseket tesznek annak megakadályozására, hogy a kiskorúak hozzáférjenek a platformjukhoz.
A brit adatvédelmi biztos ez év elején 12,7 millió font bírságot szabott ki a TikTokra a gyermekek adataival való visszaélés miatt, mondván, hogy a kínai cég nem tett "elegendő intézkedést" ezek eltávolítására. A TikTok szóvivője akkor azt mondta, hogy "komolyan foglalkoznak azzal", hogy a 13 éven aluliakat távol tartsák a platformtól, és hogy a 40 000 fős biztonsági csapatuk "éjjel-nappal" dolgozik a biztonság érdekében.
A Snapchat tulajdonosa, a Snap Inc. tavaly csak mindössze néhány tucat 13 év alatti gyereket távolított el platformjáról Nagy-Britanniában, miközben a brit médiahatóság, az Ofcom becslése szerint több ezer kiskorú felhasználója van. A brit adatvédelmi törvények értelmében a közösségi médiavállalatoknak szülői beleegyezésre van szükségük a 13 év alatti gyermekek adatainak feldolgozásához. A közösségi médiavállalatok általában megkövetelik, hogy a felhasználók legalább 13 évesek legyenek, de vegyes sikereket értek el a gyerekek távol tartásában a platformjaiktól.
Tavaly az Ofcom megállapította, hogy a 8 és 11 év közötti gyermekek 60%-a rendelkezik legalább egy közösségi médiafiókkal, amelyet gyakran hamis születési dátum megadásával hoztak létre. Azt is megállapították, hogy a Snapchat a legnépszerűbb alkalmazás a kiskorú közösségi média felhasználók körében. A Snapchat nem volt hajlandó részleteket közölni arról, hogy milyen intézkedéseket hozott a kiskorú felhasználók számának csökkentése érdekében. "Osztjuk az adatvédelmi biztos céljait, hogy a digitális platformok életkornak megfelelőek legyenek, és támogatjuk a Gyermekkódexben meghatározott kötelezettségeket" - mondta a Snap szóvivője. "Továbbra is konstruktív beszélgetéseket folytatunk velük az ennek érdekében végzett munkánkról" - tették hozzá.
Mielőtt hivatalos vizsgálatot indítana, a biztos általában összegyűjti az állítólagos jogsértéssel kapcsolatos információkat. Mielőtt döntést hozna arról, hogy megbírságolja-e a vizsgált személyt vagy szervezetet, tájékoztató értesítést, azaz hivatalos kérést küldhet a vizsgálatot segítő belső adatokra vonatkozóan. Ha az adatvédelmi biztos úgy találja, hogy a Snap megszegte a szabályokat, a cég az éves globális forgalmának 4%-ának megfelelő bírsággal nézhet szembe, ami a Reuters számításai szerint a legutóbbi pénzügyi eredményei alapján 184 millió dollárnak felel meg.
Nagyon kicsi gyerekek is használják a közösségi platformokat
Az ICO-hoz a Reuters jelentése szerint számos panasz érkezett a nyilvánosságtól a Snap gyermekadatok kezelésével kapcsolatban. A panaszok egy része arra vonatkozott, hogy a Snapchat nem tesz eleget annak érdekében, hogy a fiatal gyerekeket távol tartsa a platformjától. A biztos beszélt a felhasználókkal és más szabályozókkal, hogy felmérje, történt-e jogsértés a Snap részéről. Jelenleg figyelemmel kíséri és értékeli a Snap és más közösségi médiaplatformok által alkalmazott lépéseket annak érdekében, hogy megakadályozza a kiskorú gyermekek hozzáférését a platformjaikhoz. A következő hónapokban születik döntés arról, hogy indítanak-e hivatalos vizsgálatot a Snapchat ellen.
A Snapchatre és más közösségi médiavállalatokra világszerte nyomás nehezedik, hogy jobban felügyeljék a platformjaikon megjelenő tartalmakat. Az NSPCC (National Society for the Prevention of Cruelty to Young Children) a birtokába jutott adatokra hivatkozva azt állítja, hogy a Snapchat azon esetek 43%-áért felelős, amikor a közösségi médiát gyermekekről készült illetlen képek terjesztésére használták. A Snapchat blokkolja a 13 év alatti születési dátummal rendelkező felhasználók regisztrációját. Más alkalmazások azonban proaktívabb intézkedéseket tesznek annak megakadályozására, hogy a kiskorúak hozzáférjenek a platformjukhoz.
A brit adatvédelmi biztos ez év elején 12,7 millió font bírságot szabott ki a TikTokra a gyermekek adataival való visszaélés miatt, mondván, hogy a kínai cég nem tett "elegendő intézkedést" ezek eltávolítására. A TikTok szóvivője akkor azt mondta, hogy "komolyan foglalkoznak azzal", hogy a 13 éven aluliakat távol tartsák a platformtól, és hogy a 40 000 fős biztonsági csapatuk "éjjel-nappal" dolgozik a biztonság érdekében.