SG.hu
Megszakíthatatlan fél perces reklámok jönnek a tévés YouTube-alkalmazásban
Durván idegesítőek lesznek annak, aki nem fizetett még elő a prémium szolgáltatásra. Mert az a cél, hogy fizess.
A tévéjükön YouTube-ot néző emberek élete hamarosan nagyon frusztrálóvá válik, ha azok nem fizetnek elő a reklámok elkerülésére. A YouTube Brandcast eseményen bejelentették, hogy a cég hamarosan 30 másodperces átugorhatatlan hirdetéseket rak a csatlakoztatott tévékészülékeken nézett legjobban teljesítő tartalmak mellé. A nézők két egymást követő 15 másodperces reklám helyett egyetlen 30 másodperces hirdetést fognak látni, de ez nem jelenti azt, hogy a rövidebb hirdetések teljesen eltűnnek. A 30 másodperces hirdetések a hirdetők számára a YouTube Selecten keresztül lesznek elérhetők, amely egy olyan kiemelt hirdetési platform, amely a YouTube-tartalmak legjobb öt százalékát célozza meg. A vállalat állítása szerint a YouTube Select megjelenések 70 százaléka a tévékről származik, így ideális platform a hosszabb hirdetések számára.
"A nézők egyre inkább az otthonuk legnagyobb képernyőjén kapcsolják be a YouTube-ot" - mondta Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója a Brandcast eseményen. "A nézők - különösen a fiatalabb nézők - már nem tesznek különbséget aközött, hogy milyen tartalmat néznek". A reklámipari eseményen a videoplatform azt akarta hangsúlyozni a megjelent hirdetési ügynökségek képviselői előtt, hogy nem csak a tévéhálózatok között van létjogosultsága, hanem a fogyasztók elérése szempontjából is ők a legjobb lehetőség. "Ez egy olyan hely, ahol a hirdetők felépíthetik a márkáikat" - mondta Sean Downey, a Google és a YouTube értékesítési elnöke. Downey idézte a Nielsen friss adatait, amelyek szerint a YouTube volt áprilisban a legnézettebb streaming platform. A forgatókönyvírók sztrájkja miatt idén különösen előnyös volt, hogy a vállalat platformja a felhasználók által generált tartalmakon alapul, hiszen őket nem fogja érinteni a sorozatok leállása és a várható nézettségcsökkenés.
A YouTube azt is bejelentette, hogy elkezdi tesztelni azokat a hirdetéseket, amelyek akkor jelennek meg, amikor a néző szüneteltet egy videót a csatlakoztatott tévén. Ez hasonló a Hulu által néhány éve bevezetett pause közbeni reklámfunkcióhoz, és a marketingesek "szüneteltető élménynek" nevezték el. A közzétett példafotó alapján a YouTube ilyen hirdetései banner formájában jelennek meg a videó mellett, és az "elutasítás" gomb kiválasztásával lehet majd eltávolítani őket. "Kísérletezni fogunk ezzel és a márkákkal együtt tanulunk, majd véglegesebb termékeket fogunk piacra dobni" - mondta Downey.
Pause nyomása esetén azonnal egy hirdetés fog megjelenni a YouTube-on
A Hulunál nem egyértelmű a siker, a hirdetők vegyesen reagáltak ennek hatékonyságára. "Az elérés és a márkaismertség szempontjából jók a szünet közbeni hirdetések, de nem nagyszerűek" - mondta David Mirsky, az MMI Agency csoportigazgatója. "Ezeknél korlátozottak a történetmesélési lehetőségek, de értékes formátumot kínálnak, amelyet a márkák arra használhatnak, hogy bebetonozzák magukat a fogyasztók tudatába." Mirsky hozzátette, hogy a szüneteltetéses hirdetések hanggal és más kreatív lehetőségekkel kiegészítve még meggyőzőbbek lehetnének.
A YouTube nem közölte, hogy a változtatások - a 30 másodperces, átugorhatatlan hirdetések és a szünetnél megjelenő hirdetések - mikor kerülnek bevezetésre. Ezek a bejelentések a videohoszting platform közelmúltbeli, a reklámblokkolók elleni fellépését követik. A múlt héten a YouTube felfedte, hogy olyan felugró üzenetekkel kísérletezik, amelyekben az áll: "A YouTube-on nem engedélyezettek a reklámblokkolók", és használatuk esetén el se indul a kívánt videó, amivel arra ösztönzik a nézőket, hogy a YouTube Premiumra fizessenek elő a reklámmentes élményért.
A tévéjükön YouTube-ot néző emberek élete hamarosan nagyon frusztrálóvá válik, ha azok nem fizetnek elő a reklámok elkerülésére. A YouTube Brandcast eseményen bejelentették, hogy a cég hamarosan 30 másodperces átugorhatatlan hirdetéseket rak a csatlakoztatott tévékészülékeken nézett legjobban teljesítő tartalmak mellé. A nézők két egymást követő 15 másodperces reklám helyett egyetlen 30 másodperces hirdetést fognak látni, de ez nem jelenti azt, hogy a rövidebb hirdetések teljesen eltűnnek. A 30 másodperces hirdetések a hirdetők számára a YouTube Selecten keresztül lesznek elérhetők, amely egy olyan kiemelt hirdetési platform, amely a YouTube-tartalmak legjobb öt százalékát célozza meg. A vállalat állítása szerint a YouTube Select megjelenések 70 százaléka a tévékről származik, így ideális platform a hosszabb hirdetések számára.
"A nézők egyre inkább az otthonuk legnagyobb képernyőjén kapcsolják be a YouTube-ot" - mondta Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója a Brandcast eseményen. "A nézők - különösen a fiatalabb nézők - már nem tesznek különbséget aközött, hogy milyen tartalmat néznek". A reklámipari eseményen a videoplatform azt akarta hangsúlyozni a megjelent hirdetési ügynökségek képviselői előtt, hogy nem csak a tévéhálózatok között van létjogosultsága, hanem a fogyasztók elérése szempontjából is ők a legjobb lehetőség. "Ez egy olyan hely, ahol a hirdetők felépíthetik a márkáikat" - mondta Sean Downey, a Google és a YouTube értékesítési elnöke. Downey idézte a Nielsen friss adatait, amelyek szerint a YouTube volt áprilisban a legnézettebb streaming platform. A forgatókönyvírók sztrájkja miatt idén különösen előnyös volt, hogy a vállalat platformja a felhasználók által generált tartalmakon alapul, hiszen őket nem fogja érinteni a sorozatok leállása és a várható nézettségcsökkenés.
A YouTube azt is bejelentette, hogy elkezdi tesztelni azokat a hirdetéseket, amelyek akkor jelennek meg, amikor a néző szüneteltet egy videót a csatlakoztatott tévén. Ez hasonló a Hulu által néhány éve bevezetett pause közbeni reklámfunkcióhoz, és a marketingesek "szüneteltető élménynek" nevezték el. A közzétett példafotó alapján a YouTube ilyen hirdetései banner formájában jelennek meg a videó mellett, és az "elutasítás" gomb kiválasztásával lehet majd eltávolítani őket. "Kísérletezni fogunk ezzel és a márkákkal együtt tanulunk, majd véglegesebb termékeket fogunk piacra dobni" - mondta Downey.
Pause nyomása esetén azonnal egy hirdetés fog megjelenni a YouTube-on
A Hulunál nem egyértelmű a siker, a hirdetők vegyesen reagáltak ennek hatékonyságára. "Az elérés és a márkaismertség szempontjából jók a szünet közbeni hirdetések, de nem nagyszerűek" - mondta David Mirsky, az MMI Agency csoportigazgatója. "Ezeknél korlátozottak a történetmesélési lehetőségek, de értékes formátumot kínálnak, amelyet a márkák arra használhatnak, hogy bebetonozzák magukat a fogyasztók tudatába." Mirsky hozzátette, hogy a szüneteltetéses hirdetések hanggal és más kreatív lehetőségekkel kiegészítve még meggyőzőbbek lehetnének.
A YouTube nem közölte, hogy a változtatások - a 30 másodperces, átugorhatatlan hirdetések és a szünetnél megjelenő hirdetések - mikor kerülnek bevezetésre. Ezek a bejelentések a videohoszting platform közelmúltbeli, a reklámblokkolók elleni fellépését követik. A múlt héten a YouTube felfedte, hogy olyan felugró üzenetekkel kísérletezik, amelyekben az áll: "A YouTube-on nem engedélyezettek a reklámblokkolók", és használatuk esetén el se indul a kívánt videó, amivel arra ösztönzik a nézőket, hogy a YouTube Premiumra fizessenek elő a reklámmentes élményért.