SG.hu
Csökken a YouTube bevétele, nekimentek a reklámblokkolóknak
A médiában már ismert módszert vetik be: aki nem kapcsolja ki a reklámblokkolóját, az nem nézhet majd videókat.
A YouTube keményen fellép a hirdetései elől elzárkózni kívánó felhasználókkal szemben és néhányuknak ultimátumot adott: kapcsolják ki a reklámblokkolót, vagy fizessenek elő a YouTube Premiumra. Azok a reklámblokkoló felhasználók, akik nem választják egyik lehetőséget sem, egyáltalán nem tudnak majd videókat nézni a YouTube-on. Az intézkedés egy korlátozott globális teszt része, amelyet a vállalat azért végez, hogy a hirdetők továbbra is a legtöbb megtekintést kapják a pénzükért. Az Alphabet, a YouTube anyavállalata április végén tette közzé pénzügyi jelentését, mely szerint a videóalkalmazás hirdetési bevételei csökkentek a legutóbbi negyedévben. Ez már zsinórban a harmadik ilyen jelentés volt, ami a digitális hirdetési piac bajait és a szélesebb körű gazdasági bizonytalanságot jelzi.
A YouTube reklámblokkolási tesztjét Reddit-felhasználók szúrták ki e hét elején, akik egy felugró ablakkal találkoztak, amely szerint "A reklámblokkolók nem engedélyezettek a YouTube-on", amikor megpróbáltak megnézni egy videót. "Úgy tűnik, hogy Ön valószínűleg reklámblokkolót használ" - állt a felugró ablakban a fórumban megosztott képernyőkép szerint. "A hirdetések teszik lehetővé, hogy a YouTube világszerte több milliárd felhasználó számára ingyenes maradjon. A YouTube Premium szolgáltatással reklámmentessé válhatsz, és az alkotók továbbra is kapnak fizetést az előfizetésedből". A felhasználóknak ezután lehetőségük van kikapcsolni a reklámblokkolót, vagy előfizetni a YouTube Premiumra, ami havi 12 dollárba kerül.
A YouTube szóvivője megerősítette, hogy mindez egy teszt része. "Egy kísérletet végzünk világszerte, amely arra ösztönzi azokat a nézőket, akiknél a reklámblokkolók be vannak kapcsolva, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot" - mondta a szóvivő. "A reklámblokkolók észlelése nem újdonság, és más kiadók rendszeresen kérik a nézőket, hogy kapcsolják ki a reklámblokkolókat".
A Google már régóta hadilábon áll a reklámblokkolókkal. 2016-ban tiltották ki a reklámblokkoló alkalmazásokat a Play Store-ból, és olyan változtatásokat hajtottak végre a Chrome-ban, amelyek a közeljövőben végzetesek lehetnek a reklámblokkoló bővítmények számára. Csak körülbelül egy évvel ezelőtt sikerült a Google-nek megölnie a YouTube Vancedet, egy népszerű, harmadik féltől származó YouTube-alkalmazást, amely YouTube Premium előfizetés nélkül blokkolta a beágyazott hirdetéseket.
A YouTube beágyazott hirdetéseivel szemben azonban a reklámblokkolók nagyrészt hatástalanok, így ez a teszt kevésbé a reklámblokkolók blokkolásáról, mint inkább a YouTube Premium népszerűsítéséről szól. Még ha ez a kísérlet soha nem is kerül szélesebb körben bevezetésre, úgy tűnik, a vállalat elkötelezett a hirdetésekkel támogatott bevételi modellje mellett, és biztosítani akarja, hogy csak akkor ne lássunk hirdetéseket, ha fizetünk a Premium tagságért.
A YouTube keményen fellép a hirdetései elől elzárkózni kívánó felhasználókkal szemben és néhányuknak ultimátumot adott: kapcsolják ki a reklámblokkolót, vagy fizessenek elő a YouTube Premiumra. Azok a reklámblokkoló felhasználók, akik nem választják egyik lehetőséget sem, egyáltalán nem tudnak majd videókat nézni a YouTube-on. Az intézkedés egy korlátozott globális teszt része, amelyet a vállalat azért végez, hogy a hirdetők továbbra is a legtöbb megtekintést kapják a pénzükért. Az Alphabet, a YouTube anyavállalata április végén tette közzé pénzügyi jelentését, mely szerint a videóalkalmazás hirdetési bevételei csökkentek a legutóbbi negyedévben. Ez már zsinórban a harmadik ilyen jelentés volt, ami a digitális hirdetési piac bajait és a szélesebb körű gazdasági bizonytalanságot jelzi.
A YouTube reklámblokkolási tesztjét Reddit-felhasználók szúrták ki e hét elején, akik egy felugró ablakkal találkoztak, amely szerint "A reklámblokkolók nem engedélyezettek a YouTube-on", amikor megpróbáltak megnézni egy videót. "Úgy tűnik, hogy Ön valószínűleg reklámblokkolót használ" - állt a felugró ablakban a fórumban megosztott képernyőkép szerint. "A hirdetések teszik lehetővé, hogy a YouTube világszerte több milliárd felhasználó számára ingyenes maradjon. A YouTube Premium szolgáltatással reklámmentessé válhatsz, és az alkotók továbbra is kapnak fizetést az előfizetésedből". A felhasználóknak ezután lehetőségük van kikapcsolni a reklámblokkolót, vagy előfizetni a YouTube Premiumra, ami havi 12 dollárba kerül.
A YouTube szóvivője megerősítette, hogy mindez egy teszt része. "Egy kísérletet végzünk világszerte, amely arra ösztönzi azokat a nézőket, akiknél a reklámblokkolók be vannak kapcsolva, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot" - mondta a szóvivő. "A reklámblokkolók észlelése nem újdonság, és más kiadók rendszeresen kérik a nézőket, hogy kapcsolják ki a reklámblokkolókat".
A Google már régóta hadilábon áll a reklámblokkolókkal. 2016-ban tiltották ki a reklámblokkoló alkalmazásokat a Play Store-ból, és olyan változtatásokat hajtottak végre a Chrome-ban, amelyek a közeljövőben végzetesek lehetnek a reklámblokkoló bővítmények számára. Csak körülbelül egy évvel ezelőtt sikerült a Google-nek megölnie a YouTube Vancedet, egy népszerű, harmadik féltől származó YouTube-alkalmazást, amely YouTube Premium előfizetés nélkül blokkolta a beágyazott hirdetéseket.
A YouTube beágyazott hirdetéseivel szemben azonban a reklámblokkolók nagyrészt hatástalanok, így ez a teszt kevésbé a reklámblokkolók blokkolásáról, mint inkább a YouTube Premium népszerűsítéséről szól. Még ha ez a kísérlet soha nem is kerül szélesebb körben bevezetésre, úgy tűnik, a vállalat elkötelezett a hirdetésekkel támogatott bevételi modellje mellett, és biztosítani akarja, hogy csak akkor ne lássunk hirdetéseket, ha fizetünk a Premium tagságért.