SG.hu
Kivonul a perifériák piacáról a Microsoft
Nem lesz több Microsoft egér, billentyűzet és webkamera. A rajongóknak ajánlott bespájzolni amíg még kapható.
A Microsoft a PC-k szinonimája, nem csak a piacot uraló Windows operációs rendszer miatt, hanem az egerek és billentyűzetek miatt is, amelyeket az elmúlt négy évtizedben a számítógéppel való interakcióhoz használtunk. De többé már nem, legalábbis nem a Microsoft címkéje alatt, ugyanis a szoftveróriás bejelentette, hogy leállítja a Microsoft márkájú perifériák - köztük egerek, billentyűzetek és webkamerák - gyártását, hogy a prémium Surface márkájú eszközeire koncentráljon.
Bár eszközei nem olyan híresek, mint a szoftverplatformjai, a Microsoft perifériaüzletága valójában több évvel megelőzte a grafikus Windows asztali környezet elindítását. Az 1983-ban bemutatott Microsoft egér az MS Word szövegszerkesztővel egy csomagban került forgalomba 195 dolláros kiskereskedelmi áron. A Microsoft ergonomikus billentyűzete, a Natural Keyboard csak több mint egy évtizeddel később, 1994-ben jelent meg. Az ívelt, osztott billentyűzetet úgy tervezték, hogy csökkentse a kéz megterhelését, ezáltal megelőzze az ínhüvelygyulladást és más, az irodai környezetben gyakori panaszokat. Az azóta eltelt közel 30 év alatt az informatikai óriás számos hasonló ergonomikus kialakítású terméket dobott piacra.
A vállalat azonban a jövőben lemond a saját márkás kiegészítőkről. Dan Laycock, a Microsoft vezető kommunikációs menedzsere elmondta, hogy Surface név alatt továbbbra is PC-perifériák széles választékát kínálják majd. "A jövőben a Surface márkanév alatt a Windows PC-kiegészítők portfóliójára összpontosítunk" - mondta Dan Laycock, a Microsoft vezető kommunikációs menedzsere. "Továbbra is kínálni fogjuk a Surface márkanévvel ellátott PC kiegészítők széles választékát - beleértve egereket, billentyűzeteket, tollakat, dokkolókat, adaptív kiegészítőket és még sok mást. A meglévő Microsoft márkájú PC-kiegészítőket - például egereket, billentyűzeteket és webkamerákat - a meglévő piacokon továbbra is a mostani eladási árakon árusítjuk, amíg a készletek tartanak."
A Microsoft a múltban számos kísérletet tett hardverportfóliójának bővítésére, melyek közül egyesek gyors halált haltak (például a Kin telefon vagy a Zune médialejátszó), míg mások - például az Xbox játékkonzolok - rendkívül sikeresnek bizonyultak. A vállalat prémium kategóriás átalakítható táblagépekből, notebookokból és asztali számítógépekből álló Surface portfóliója minden bizonnyal szintén az utóbbi táborba tartozik. A Microsoft szinte a kezdetektől fogva számos Surface-kiegészítőt kínált, a billentyűzetborítóktól kezdve a 2012-ben indult Surface táblagépekhez való stylusokon át. Ahogy ez a termékcsalád bővült, a PC-óriás általában prémium anyagokból - például alumíniumból, magnéziumból és alcantara szövetből - készült billentyűzeteket, egereket és egyéb kiegészítőket vett fel a kínálatába.
Egyelőre nem világos, hogy a meglévő Microsoft-márkájú perifériák közül bármelyiket is átviszik-e átnevezve a Surface márkanév alá, már csak azért is, mert a felhozatalból hiányzik a webkamera, csak egy 800 dolláros, konferenciatermekbe szánt okos Surface kamerájuk van. A Surface vezetője, Panos Panay a múltban már utalt Surface márkájú webkamerákra, de helyette(?) jött 2021-ben a Modern Webcam 70 dollárért. A pandémia utáni korszakban, a távmunka felé történő elmozdulás miatt nem lenne meglepő, ha a Microsoft egy prémium kategóriás termékkel jelentkezne. Másik fájó pont, hogy ez azt is jelenti, hogy a Microsoft jól megbecsült ergonomikus billentyűzete is megszűnhet. A Surface márkájú ergonomikus billentyűzet 129 dolláros kiskereskedelmi árával több mint kétszer olyan drága, mint a normál Microsoft Ergonomic Keyboard.
A vállalat néhány hónapja közölte, hogy leépít 10 000 munkahelyet és megváltoztatja hardverportfólióját. A PC-piac mostanában szenved, és a Microsoft eszközökből származó bevétele - amely magában foglalja a Surface-t, a PC-kiegészítőket és a HoloLens-t - 30 százalékkal csökkent.
A Microsoft a PC-k szinonimája, nem csak a piacot uraló Windows operációs rendszer miatt, hanem az egerek és billentyűzetek miatt is, amelyeket az elmúlt négy évtizedben a számítógéppel való interakcióhoz használtunk. De többé már nem, legalábbis nem a Microsoft címkéje alatt, ugyanis a szoftveróriás bejelentette, hogy leállítja a Microsoft márkájú perifériák - köztük egerek, billentyűzetek és webkamerák - gyártását, hogy a prémium Surface márkájú eszközeire koncentráljon.
Bár eszközei nem olyan híresek, mint a szoftverplatformjai, a Microsoft perifériaüzletága valójában több évvel megelőzte a grafikus Windows asztali környezet elindítását. Az 1983-ban bemutatott Microsoft egér az MS Word szövegszerkesztővel egy csomagban került forgalomba 195 dolláros kiskereskedelmi áron. A Microsoft ergonomikus billentyűzete, a Natural Keyboard csak több mint egy évtizeddel később, 1994-ben jelent meg. Az ívelt, osztott billentyűzetet úgy tervezték, hogy csökkentse a kéz megterhelését, ezáltal megelőzze az ínhüvelygyulladást és más, az irodai környezetben gyakori panaszokat. Az azóta eltelt közel 30 év alatt az informatikai óriás számos hasonló ergonomikus kialakítású terméket dobott piacra.
A vállalat azonban a jövőben lemond a saját márkás kiegészítőkről. Dan Laycock, a Microsoft vezető kommunikációs menedzsere elmondta, hogy Surface név alatt továbbbra is PC-perifériák széles választékát kínálják majd. "A jövőben a Surface márkanév alatt a Windows PC-kiegészítők portfóliójára összpontosítunk" - mondta Dan Laycock, a Microsoft vezető kommunikációs menedzsere. "Továbbra is kínálni fogjuk a Surface márkanévvel ellátott PC kiegészítők széles választékát - beleértve egereket, billentyűzeteket, tollakat, dokkolókat, adaptív kiegészítőket és még sok mást. A meglévő Microsoft márkájú PC-kiegészítőket - például egereket, billentyűzeteket és webkamerákat - a meglévő piacokon továbbra is a mostani eladási árakon árusítjuk, amíg a készletek tartanak."
A Microsoft a múltban számos kísérletet tett hardverportfóliójának bővítésére, melyek közül egyesek gyors halált haltak (például a Kin telefon vagy a Zune médialejátszó), míg mások - például az Xbox játékkonzolok - rendkívül sikeresnek bizonyultak. A vállalat prémium kategóriás átalakítható táblagépekből, notebookokból és asztali számítógépekből álló Surface portfóliója minden bizonnyal szintén az utóbbi táborba tartozik. A Microsoft szinte a kezdetektől fogva számos Surface-kiegészítőt kínált, a billentyűzetborítóktól kezdve a 2012-ben indult Surface táblagépekhez való stylusokon át. Ahogy ez a termékcsalád bővült, a PC-óriás általában prémium anyagokból - például alumíniumból, magnéziumból és alcantara szövetből - készült billentyűzeteket, egereket és egyéb kiegészítőket vett fel a kínálatába.
Egyelőre nem világos, hogy a meglévő Microsoft-márkájú perifériák közül bármelyiket is átviszik-e átnevezve a Surface márkanév alá, már csak azért is, mert a felhozatalból hiányzik a webkamera, csak egy 800 dolláros, konferenciatermekbe szánt okos Surface kamerájuk van. A Surface vezetője, Panos Panay a múltban már utalt Surface márkájú webkamerákra, de helyette(?) jött 2021-ben a Modern Webcam 70 dollárért. A pandémia utáni korszakban, a távmunka felé történő elmozdulás miatt nem lenne meglepő, ha a Microsoft egy prémium kategóriás termékkel jelentkezne. Másik fájó pont, hogy ez azt is jelenti, hogy a Microsoft jól megbecsült ergonomikus billentyűzete is megszűnhet. A Surface márkájú ergonomikus billentyűzet 129 dolláros kiskereskedelmi árával több mint kétszer olyan drága, mint a normál Microsoft Ergonomic Keyboard.
A vállalat néhány hónapja közölte, hogy leépít 10 000 munkahelyet és megváltoztatja hardverportfólióját. A PC-piac mostanában szenved, és a Microsoft eszközökből származó bevétele - amely magában foglalja a Surface-t, a PC-kiegészítőket és a HoloLens-t - 30 százalékkal csökkent.