Berta Sándor
Elkészült a világ legnagyobb elektromos teherszállító drónja
A robotrepülőgép 320 kilométert tud repülni.
A Pyka kaliforniai startup bejelentette a Pelican Cargo nevű pilóta nélküli légi járművét, amely a világ legnagyobb autonóm elektromos teherszállító drónja. Az új modell a körülbelül 1,9 köbméter térfogatú rakterében 181 kilogramm hasznos terhet szállíthat. 50 kWh-s lítiumion-akkumulátorral rendelkezik, melyek négy darab 25 kW-os villanymotort táplálnak, melyek a szárnyak elejére és hátuljára vannak felszerelve. A robotrepülőgép teljesen redundáns meghajtó-, vezérlő- és érzékelőrendszerrel van felszerelve és a gyártó szerint úgy tervezték, hogy a logisztikai cégek minimális képzéssel tudják üzemeltetni.
A Pelican Cargo 6,1 méter hosszú, 2,1 méter magas és a szárnyfesztávolsága 11,5 méter. A fel- és leszálláshoz 183 méter hosszú és 17 méter széles kifutópályára van szüksége, de annak nem kell aszfaltozottnak lennie, akár a szilárd föld vagy egy rét is elegendő. A pilóta nélküli légi jármű utazósebessége 111 és 148 kilométer/óra között van, míg a végsebessége 170 kilométer/óra. Az autonóm repülést a két számítógépes rendszerben elosztott hat processzor, az előre néző LiDAR-szenzor és a radarérzékelők, valamint GPS-vevő teszi lehetővé.
A gyártó közölte, hogy a drónra már több mint 80 előrendelés érkezett három ügyféltől Európából és Észak-Amerikából, köztük van a Skyports Drone Services brit szolgáltatótól, amely már használ autonóm repülőgépeket teherszállításra, bár ezek jóval kisebbek, mint a Pelican Cargo. Az új pilóta nélküli légi jármű a tervek alapján tavasszal áll kereskedelmi forgalomba. "A Pelican Cargo jelentős pozitív hatással lesz az emberek életére. Ezt a drónt úgy terveztük, hogy elkerüljük a szén-dioxid-kibocsátást a logisztikában, miközben jelentős sebességelőnyt nyújt a földi szállítással szemben és az üzemeltetési költségek a hagyományos légi szállítás töredékét teszik ki" - mondta Michael Norcia, a Pyka vezérigazgatója. A startup arra számít, hogy a logisztikai vállalatok a személyzet költséges képzése nélkül is képesek lesznek a robotrepülőgép üzemeltetésére.
"Gondosan kiválasztott pilóta nélküli légi járművek flottáját üzemeltetjük piacainkon, amelyek mindegyikét működési képességei és páratlan teljesítménye miatt választottuk ki. A Pelican Cargo modellek flottánkba való befogadása lehetővé teszi számunkra, hogy folytassuk küldetésünket, amely az összetett logisztikai és üzemeltetési kihívások megoldását célzott drónszolgáltatások segítségével. Tudunk egy-két dolgot a robotrepülőgépekről és a mi szemünkben a Pelican Cargo a legfejlettebb termék a piacon a maga hasznos teherbírási osztályában. Izgatottan várjuk, hogy beindíthassuk a Pyka-val a működést és kipróbálhassuk a Pelican-t" - szögezte le Alex Brown, a Skyports Drone Services igazgatója.
A Pyka kaliforniai startup bejelentette a Pelican Cargo nevű pilóta nélküli légi járművét, amely a világ legnagyobb autonóm elektromos teherszállító drónja. Az új modell a körülbelül 1,9 köbméter térfogatú rakterében 181 kilogramm hasznos terhet szállíthat. 50 kWh-s lítiumion-akkumulátorral rendelkezik, melyek négy darab 25 kW-os villanymotort táplálnak, melyek a szárnyak elejére és hátuljára vannak felszerelve. A robotrepülőgép teljesen redundáns meghajtó-, vezérlő- és érzékelőrendszerrel van felszerelve és a gyártó szerint úgy tervezték, hogy a logisztikai cégek minimális képzéssel tudják üzemeltetni.
A Pelican Cargo 6,1 méter hosszú, 2,1 méter magas és a szárnyfesztávolsága 11,5 méter. A fel- és leszálláshoz 183 méter hosszú és 17 méter széles kifutópályára van szüksége, de annak nem kell aszfaltozottnak lennie, akár a szilárd föld vagy egy rét is elegendő. A pilóta nélküli légi jármű utazósebessége 111 és 148 kilométer/óra között van, míg a végsebessége 170 kilométer/óra. Az autonóm repülést a két számítógépes rendszerben elosztott hat processzor, az előre néző LiDAR-szenzor és a radarérzékelők, valamint GPS-vevő teszi lehetővé.
A gyártó közölte, hogy a drónra már több mint 80 előrendelés érkezett három ügyféltől Európából és Észak-Amerikából, köztük van a Skyports Drone Services brit szolgáltatótól, amely már használ autonóm repülőgépeket teherszállításra, bár ezek jóval kisebbek, mint a Pelican Cargo. Az új pilóta nélküli légi jármű a tervek alapján tavasszal áll kereskedelmi forgalomba. "A Pelican Cargo jelentős pozitív hatással lesz az emberek életére. Ezt a drónt úgy terveztük, hogy elkerüljük a szén-dioxid-kibocsátást a logisztikában, miközben jelentős sebességelőnyt nyújt a földi szállítással szemben és az üzemeltetési költségek a hagyományos légi szállítás töredékét teszik ki" - mondta Michael Norcia, a Pyka vezérigazgatója. A startup arra számít, hogy a logisztikai vállalatok a személyzet költséges képzése nélkül is képesek lesznek a robotrepülőgép üzemeltetésére.
"Gondosan kiválasztott pilóta nélküli légi járművek flottáját üzemeltetjük piacainkon, amelyek mindegyikét működési képességei és páratlan teljesítménye miatt választottuk ki. A Pelican Cargo modellek flottánkba való befogadása lehetővé teszi számunkra, hogy folytassuk küldetésünket, amely az összetett logisztikai és üzemeltetési kihívások megoldását célzott drónszolgáltatások segítségével. Tudunk egy-két dolgot a robotrepülőgépekről és a mi szemünkben a Pelican Cargo a legfejlettebb termék a piacon a maga hasznos teherbírási osztályában. Izgatottan várjuk, hogy beindíthassuk a Pyka-val a működést és kipróbálhassuk a Pelican-t" - szögezte le Alex Brown, a Skyports Drone Services igazgatója.