JohnnyCage
Nem lesz "kék képernyő" az Xboxon
[CNet] A redmondi szoftveróriás Microsoft ősszel megjelenő Xbox játékkonzolja nem fog lefagyni, és a Windowsokból jól ismert "kék képernyő"-vel sem fog találkozni az, aki az eszközt választja.
Seamus Blackley, a Microsoft Xbox részlegének egyik technológiai vezetője a CNET News.com-jának adott interjújában azokra a félelmekre és rosszmájú találgatásokra adott választ, amelyek az ősszel megjelenő játékkonzol stabilitását vonják kétségbe. Azok a felhasználók, akik számítógépükön valamilyen Windows operációs rendszert használnak, bizonyára találkoztak már a színe miatt "kék képernyő"-nek nevezett hibajelenséggel. A Windows ekkor egy kék hátterű képernyő, és egy hibaüzenet kíséretében általában kifagy.
Sokan attól tartanak, illetve azt remélik, hogy az Xbox játékkonzol is hasonló hibákkal fog rendelkezni mondván, hogy a játékkonzol operációs rendszere egy átalakított Windows mag lesz. Blackley a pénteki Game Developers Conference nevű rendezvényen beszélt a Microsoft Xbox konzolját illető kérdésekről, külön hangsúlyt fektetve erre a megbízhatósági kérdésre.
Blackley, mint a Microsoft képviselője a rendezvényen, számos információval szolgált a sokak által várt új játékkonzolról, de az igazán lényeges bejelentések elmaradtak, mivel a Microsoft azokat a jövőheti Tokyo Game Show-ra, és a májusi Electronic Entertainment Expo-ra tartogatja.
Blackley ezért a CNET-nek adott interjújában is visszafogottan beszélt, és olyan információkra, mint a megjelenés pontos ideje, az ár, stb. nem derült fény. Blackley utalást tett arra, hogy a korábbi híresztelésekkel szemben az Xbox igenis fog rendelkezni online broadband (szélessávú) tartalomszolgáltatással. A Microsoft-képviselő a majdani szolgáltatás részleteiről nem számolt be.
A Microsoftnál megszokott késések ellenére Blackley határozottan azt állította, hogy az Xbox az eredeti terveknek megfelelően a boltokba kerül az ősszel. "Jó úton haladunk az őszi kiadás felé" - mondta. "Tényleg jó úton. Tényleg."
Az Xbox Windows alapú operációs rendszere, amely komoly leegyszerűsítéseken és átalakításokon ment át, már jelenleg is készen van 95%-ban, a gyárak pedig megfeszített ütemben préselik ki a Flextronics által gyártatott alkatrészeket. "Egy konzol elkészítése nagyon, nagyon nehéz" - mondta Blackley a gyártási folyamatról kitérve arra, hogy senki nem csinált viccet a Sony PlayStation 2 konzoljának előállítási gondjaiból. "Egy ilyen probléma nagyon könnyen kialakulhat."
Blackley megpróbálta lecsillapítani azokat a véleményeket, amelyek szerint az Xbox ugyan úgy ki fog fagyni, mint a Windows-alapú számítógépek. Az Xbox operációs rendszere az adott speciális hardverre, és az azon elvégzendő speciális feladatra lett tervezve, így jóval egyszerűbb, mint egy PC operációs rendszer. A leegyszerűsített, és tökéletesített rendszer nagy valószínűség szerint nem fog jelentősséggel bíró hibákat tartalmazni.
Sokak szerint az Xbox éppen ott nem lesz erős, ahol a legjelentősebb a konzolpiac - Japánban. Blackley elmondta, hogy a szoftveróriás Xbox részlegének külön japán ága van, amely eredményes munkát folytat. A hírekkel ellentétben számos japán fejlesztőcsapat dolgozik jobbnál-jobb Xbox játékok készítésén. "Egy csomó érdemi munka folyik Japánban, csak az emberek nem tudnak róla."
Seamus Blackley, a Microsoft Xbox részlegének egyik technológiai vezetője a CNET News.com-jának adott interjújában azokra a félelmekre és rosszmájú találgatásokra adott választ, amelyek az ősszel megjelenő játékkonzol stabilitását vonják kétségbe. Azok a felhasználók, akik számítógépükön valamilyen Windows operációs rendszert használnak, bizonyára találkoztak már a színe miatt "kék képernyő"-nek nevezett hibajelenséggel. A Windows ekkor egy kék hátterű képernyő, és egy hibaüzenet kíséretében általában kifagy.
Sokan attól tartanak, illetve azt remélik, hogy az Xbox játékkonzol is hasonló hibákkal fog rendelkezni mondván, hogy a játékkonzol operációs rendszere egy átalakított Windows mag lesz. Blackley a pénteki Game Developers Conference nevű rendezvényen beszélt a Microsoft Xbox konzolját illető kérdésekről, külön hangsúlyt fektetve erre a megbízhatósági kérdésre.
Blackley, mint a Microsoft képviselője a rendezvényen, számos információval szolgált a sokak által várt új játékkonzolról, de az igazán lényeges bejelentések elmaradtak, mivel a Microsoft azokat a jövőheti Tokyo Game Show-ra, és a májusi Electronic Entertainment Expo-ra tartogatja.
Blackley ezért a CNET-nek adott interjújában is visszafogottan beszélt, és olyan információkra, mint a megjelenés pontos ideje, az ár, stb. nem derült fény. Blackley utalást tett arra, hogy a korábbi híresztelésekkel szemben az Xbox igenis fog rendelkezni online broadband (szélessávú) tartalomszolgáltatással. A Microsoft-képviselő a majdani szolgáltatás részleteiről nem számolt be.
A Microsoftnál megszokott késések ellenére Blackley határozottan azt állította, hogy az Xbox az eredeti terveknek megfelelően a boltokba kerül az ősszel. "Jó úton haladunk az őszi kiadás felé" - mondta. "Tényleg jó úton. Tényleg."
Az Xbox Windows alapú operációs rendszere, amely komoly leegyszerűsítéseken és átalakításokon ment át, már jelenleg is készen van 95%-ban, a gyárak pedig megfeszített ütemben préselik ki a Flextronics által gyártatott alkatrészeket. "Egy konzol elkészítése nagyon, nagyon nehéz" - mondta Blackley a gyártási folyamatról kitérve arra, hogy senki nem csinált viccet a Sony PlayStation 2 konzoljának előállítási gondjaiból. "Egy ilyen probléma nagyon könnyen kialakulhat."
Blackley megpróbálta lecsillapítani azokat a véleményeket, amelyek szerint az Xbox ugyan úgy ki fog fagyni, mint a Windows-alapú számítógépek. Az Xbox operációs rendszere az adott speciális hardverre, és az azon elvégzendő speciális feladatra lett tervezve, így jóval egyszerűbb, mint egy PC operációs rendszer. A leegyszerűsített, és tökéletesített rendszer nagy valószínűség szerint nem fog jelentősséggel bíró hibákat tartalmazni.
Sokak szerint az Xbox éppen ott nem lesz erős, ahol a legjelentősebb a konzolpiac - Japánban. Blackley elmondta, hogy a szoftveróriás Xbox részlegének külön japán ága van, amely eredményes munkát folytat. A hírekkel ellentétben számos japán fejlesztőcsapat dolgozik jobbnál-jobb Xbox játékok készítésén. "Egy csomó érdemi munka folyik Japánban, csak az emberek nem tudnak róla."