Franczy
Késni fog az Xbox
[CNet] A szoftveróriás Microsoft cég minden bizonnyal el kell hogy halassza a cég első és sokak által várva
várt játékkonzoljának, vagyis az Xboxnak a megjelenését.
Az új konzol piaci megjelenésének csúszásáról piaci elemzők és a Microsoft cég vezetői is hasonlóan gondolkodnak, így az Xbox idei japán debütálása minden valószínűség szerint a jövő évre, vagyis 2002-re fog eltolódni. Ezek szerint a Microsoft nem csak az új szoftvereit, hanem az új hardvereit tekintve is állandó megjelenési időpont módosításokra kényszerül.
A világ legnagyobb szoftvergyártó cégeként ismert Microsoft a nemrégiben már nagyközönség előtt is leleplezett új játékkonzolt a Sony, a Nintendo és a Sega cégek hasonló kategóriába tartozó termékeinek piaci ellenfeléül szánja. A cég ezúton azt is demonstrálni kívánja, hogy hamis az a feltételezés, miszerint a Microsoft kizárólagosan a személyi számítógépekhez készülő szoftverek fejlesztése mellett kötelezte el magát.
A most bejelentett időpontmódosulás hátterében a cég vezetői szerint főleg az áll, hogy a legtöbb japán játékfejlesztő cégnek egyszerűen nem lett volna elég ideje ahhoz, hogy az Xbox eredeti megjelenési időpontjáig megfelelő számú játékszoftvert fejlesszen ki. Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy egyedül a tokiói székhelyű Konami cég rendelkezik megfelelő fejlesztési stádiumban lévő Xbox-os játékokkal. A Microsoft számára egyébként nagyon fontosak a japán játékfejlesztő cégek, hiszen még ha esetleg léteznének is idén év végéig elkészült amerikai és európai játékok, valószínűleg akkor sem lenne túl nagy sikerük Japánban, hiszen a japán emberek ízlése köztudottan nagyban különbözik a világ más részén élő emberek izlésétől.
"A Microsoft jobban tette volna, ha már korábban tárgyalásokba kezdett volna a nagyobb japán játékfejlesztő cégekkel. A japán fejlesztőcégek addig nem tudtak komolyabb fejlesztésekbe kezdeni, amíg a Microsoft nem konkretizálta az Xbox piaci stratégiáit." - nyilatkozta Keiji Inafune, az Osaka-i székhelyű Capcom cég általános fejlesztési menedzsere.
A Microsoft korábbi, Xbox-szal kapcsolatos nyilatkozataiban nem jelölt meg pontos megjelenési dátumokat, a cég képviselői csak annyit mondtak, hogy az új konzol Japánban és az Egyesült Államokban az idei év második felében, Európában pedig 2002 elején fog megjelenni. A mostani híradások szerint tehát ezek az időpontok minden valószínűség szerint módosulni fognak.
Az új konzol piaci megjelenésének csúszásáról piaci elemzők és a Microsoft cég vezetői is hasonlóan gondolkodnak, így az Xbox idei japán debütálása minden valószínűség szerint a jövő évre, vagyis 2002-re fog eltolódni. Ezek szerint a Microsoft nem csak az új szoftvereit, hanem az új hardvereit tekintve is állandó megjelenési időpont módosításokra kényszerül.
A világ legnagyobb szoftvergyártó cégeként ismert Microsoft a nemrégiben már nagyközönség előtt is leleplezett új játékkonzolt a Sony, a Nintendo és a Sega cégek hasonló kategóriába tartozó termékeinek piaci ellenfeléül szánja. A cég ezúton azt is demonstrálni kívánja, hogy hamis az a feltételezés, miszerint a Microsoft kizárólagosan a személyi számítógépekhez készülő szoftverek fejlesztése mellett kötelezte el magát.
A most bejelentett időpontmódosulás hátterében a cég vezetői szerint főleg az áll, hogy a legtöbb japán játékfejlesztő cégnek egyszerűen nem lett volna elég ideje ahhoz, hogy az Xbox eredeti megjelenési időpontjáig megfelelő számú játékszoftvert fejlesszen ki. Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy egyedül a tokiói székhelyű Konami cég rendelkezik megfelelő fejlesztési stádiumban lévő Xbox-os játékokkal. A Microsoft számára egyébként nagyon fontosak a japán játékfejlesztő cégek, hiszen még ha esetleg léteznének is idén év végéig elkészült amerikai és európai játékok, valószínűleg akkor sem lenne túl nagy sikerük Japánban, hiszen a japán emberek ízlése köztudottan nagyban különbözik a világ más részén élő emberek izlésétől.
"A Microsoft jobban tette volna, ha már korábban tárgyalásokba kezdett volna a nagyobb japán játékfejlesztő cégekkel. A japán fejlesztőcégek addig nem tudtak komolyabb fejlesztésekbe kezdeni, amíg a Microsoft nem konkretizálta az Xbox piaci stratégiáit." - nyilatkozta Keiji Inafune, az Osaka-i székhelyű Capcom cég általános fejlesztési menedzsere.
A Microsoft korábbi, Xbox-szal kapcsolatos nyilatkozataiban nem jelölt meg pontos megjelenési dátumokat, a cég képviselői csak annyit mondtak, hogy az új konzol Japánban és az Egyesült Államokban az idei év második felében, Európában pedig 2002 elején fog megjelenni. A mostani híradások szerint tehát ezek az időpontok minden valószínűség szerint módosulni fognak.