SG.hu

Elkezdi megjelölni az MI-zenéket a Spotify és szűrni kezdik a spamet

A Spotify bejelentette MI-politikájának frissítését, amelynek célja, hogy jobban jelölje, amikor MI-t használnak zene készítéséhez, hogy csökkentse a spam mennyiségét, és hogy egyértelműbbé tegye, hogy a jogosulatlan hangklónok nem megengedettek a szolgáltatásában.

A vállalat bevezeti a DDEX néven ismert, az MI-zenék azonosítására és jelölésére szolgáló, hamarosan életbe lépő ipari szabványt, és hamarosan új zenei spamszűrőt is bevezet, hogy több rosszindulatú szereplőt tudjon kiszűrni. A DDEX rendszerben a kiadók, forgalmazók és zenei partnerek szabványosított MI-nyilatkozatokat nyújtanak be a zenei krediteknél. Ez a megoldás részletes információkat nyújt az MI használatáról – például arról, hogy az MI-t énekhang generálására, hangszerekhez vagy utómunkálatokra használták-e. "Tudjuk, hogy az MI használata sokrétű, és az előadók és a producerek a kreatív munkafolyamatuk különböző részeibe építik be az MI-t” - mondta Sam Duboff, a Spotify globális marketing- és politikai vezetője. "Ez az iparági szabvány pontosabb, árnyaltabb közzétételeket tesz lehetővé. Nem kényszeríti a zeneszámokat egy hamis bináris rendszerbe, ahol egy dalnak vagy kategorikusan MI-nak kell lennie, vagy egyáltalán nem MI-nak” - jegyezte meg.

Ugyanezen bejelentés részeként a Spotify tisztázta az MI-alapú személyre szabáshoz kapcsolódó irányelveit, és egyértelműen kijelentette, hogy a jogosulatlan MI-hangklónok, deepfake-ek és bármilyen más hangmásolat vagy hangutánzás nem megengedett, és eltávolításra kerül a platformról. Ugyan a DDEX szabvány fejlesztése még folyik, de a Spotify szerint 15 kiadó és forgalmazó már vállalta, hogy bevezeti a technológiát, és úgy véli, hogy lépése jelzés lehet mások számára, hogy cselekedjenek hasonlóan.

Mivel az MI-eszközök megkönnyítik bárki számára a zene kiadását, a Spotify új tervet dolgozott ki a potenciális spamek számának csökkentésére. Ősszel a vállalat bevezet egy új zenei spamszűrőt, amely megpróbálja kezelni a spam-eket, megjelölik őket, majd leállítják azok ajánlását a felhasználóknak. "Tudjuk, hogy az MI-nek köszönhetően a rosszindulatú szereplőknek könnyebb a helyzetük, mint valaha Tömegesen tudnak feltölteni tartalmakat, vagy másolatokat készíteni, SEO-trükköket alkalmazni a keresési vagy ajánló rendszerek manipulálására. Évek óta küzdünk az ilyen típusú taktikák ellen” - mondta Duboff. "De az MI egyre kifinomultabbá teszi ezeket a problémákat, és tudjuk, hogy ez új típusú enyhítő intézkedéseket igényel.”

A vállalat közölte, hogy a szűrőt fokozatosan vezeti be, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a megfelelő jeleket célozza meg, majd a piac fejlődésével idővel további jeleket ad hozzá. Ehhez kapcsolódóan a Spotify a forgalmazókkal is együttműködik majd a „profileltérések” kezelésénél, amely egy olyan csalási módszer, amikor valaki csalárd módon feltölt zenét egy másik művész profiljára a streaming szolgáltatásokon. A vállalat közölte, hogy reméli, hogy több ilyen esetet még a megjelenés előtt meg tud előzni.

A változások ellenére a Spotify vezetői hangsúlyozták, hogy továbbra is támogatják az MI használatát, feltéve, hogy azt nem csalárd módon alkalmazzák. "Nem azért vagyunk itt, hogy büntessük a művészeket azért, mert hitelesen és felelősségteljesen használják az MI-t. Reméljük, hogy az MI-alapú produkciós eszközök használata lehetővé teszi a művészek számára, hogy kreatívabbak legyenek, mint valaha” - jegyezte meg Charlie Hellman, a Spotify alelnöke és globális zenei vezetője. „De azért vagyunk itt, hogy megállítsuk azokat a rosszindulatú szereplőket, akik visszaélnek a rendszerrel. Csak akkor tudunk profitálni az MI jó oldalából, ha agresszíven védjük magunkat a hátrányaitól” - mondta.

A Spotify frissítései az MI által generált zene gyors növekedését követik az egész iparágban. Idén nyáron egy MI által generált zenekar, a Velvet Sundown vált virálissá a szolgáltatáson, ami miatt a felhasználók panaszkodtak, hogy a vállalat nem átlátható az MI-számok jelölésénél. Eközben a streaming szolgáltatások terén rivális Deezer nemrég közölte, hogy a szolgáltatására naponta feltöltött zene körülbelül 18%-a - vagyis több mint 20 000 zeneszám - ma már teljes egészében MI által generált.

A Spotify nem osztotta meg közvetlenül a saját adatait ezzel kapcsolatban, de Duboff azt mondta az újságíróknak, hogy „a valóság az, hogy minden streaming szolgáltatás szinte pontosan ugyanazt a katalógust kínálja. Az emberek általában minden szolgáltatásra feltöltik a zenét” - magyarázta, hozzátéve, hogy a zeneszámok feltöltése nem jelenti azt, hogy bárki is hallgatja őket, vagy hogy az MI-zenék pénzt hoznának. "Tudjuk, hogy az MI használata egyre kevésbé bináris, hanem inkább egy spektrumot jelent, amelyen az előadók és a producerek használják.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!