Berta Sándor

2030-tól nem bocsátana ki szén-dioxidot a Google

A webes konszern elszánt a cél teljesítésében.

Sundar Pichai, a Google és az Alphabet vezérigazgatója tavaly szeptemberben rendkívül ambíciózus klímavédelmi tervet jelentett be. A Google 1998-as megalapítása óta keletkezett teljes történeti szén-dioxid-lábnyoma nulla és ezt az első jelentős vállalatként érte el. Az óriáscég távlati célja az, hogy 2030-tól már kizárólag megújuló energiaforrásokból származó áramot használjon.

Wolfgang Fasching-Kapfenberger, a Google Austria szóvivője kijelentette, hogy a társaság már 2017 óta klímasemleges. Ezt az egyre hatékonyabb technológiák, például a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás számítógép-központokban való alkalmazásával érték el. Emellett átfogó módon használják a megújuló energiákat is. Számos megújuló energiákra építő fenntarthatósági projektet támogattak, így már 2017 óta 100 százalékban megújuló forrásokból fedezik az áramigényüket. Azonban önmagában ez még nem elég, ezért 2030-ig szeretnék elérni azt, hogy egyáltalán ne bocsássanak ki káros anyagokat.

A menedzser rámutatott, hogy a fenntarthatóság az alapítás óta fontos a Google számára és a szervercentrumaik már most átlagosan 50 százalékkal energiahatékonyabban dolgoznak, mint az ágazat más számítógép-központjai. Folyamatosan csökkentik a károsanyag-kibocsátást és ezzel párhuzamosan növelik az energiahatékonyságot, de a legfontosabb, hogy ne csupán ezek a centrumok működjenek klímasemlegesen, hanem az egész Google is. Továbbá a felhőkörnyezetük segíthet a az ügyfeleiknek is a szén-dioxid-lábnyomuk csökkentésében.

Wolfgang Fasching-Kapfenberger kiemelte, hogy célzottan fektetnek be egy-egy új energiaprojektbe azért, hogy az üzemeltetőket támogassák abban, hogy a regionális áramhálózatokat zöldebbé tegyék. Ez hozzájárul ahhoz, hogy a tisztább energia mindenki számára könnyebben és olcsóbban hozzáférhetővé váljon. 2030-ig masszívan invesztálnak a megújuló energiákba és a legfontosabb gyártási régiókban 5 gigawatt új szén-dioxid-mentes energiakapacitást fognak kiépíteni. Ezáltal több mint 5 milliárd amerikai dollárnyi tiszta energia-beruházás megvalósulását támogathatják, amely által évente több mint egymillió autó károsanyag-kibocsátása lesz kiváltható. Ezzel párhuzamosan 8000 új munkahely jöhet létre a tiszta energia területén.

A szóvivő végül leszögezte, hogy a San José területén felépítendő új campusuk tervezésekor is a fenntarthatóság a legfontosabb szempont. hangsúlyozta, hogy a klímavédelem területén nem az egyes projektekkel érhető el szisztematikus változás, hanem csak akkor, ha mindenki együttműködik. Ezért dolgoznak ők is együtt az ipari partnereikkel és számos várossal. Emellett fontos, hogy a termékeik is fenntarthatók legyenek, ez a törekvésük pedig már a tervezési szakaszban elkezdődik. Függetlenül attól, hogy újrahasznosított anyagokat alkalmaznak-e - mindegyik új Nest termékükben feldolgozott műanyag van - vagy a csomagküldésekről van szó. Már a hardvereik tervezésekor gondolnak az energiafogyasztás csökkentésére, ez mind hardveresen, például a beépített képernyők kikapcsolásával, mind bizonyos funkciók használatával elérhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dyra #2
    Pár év és minden cég 0 lesz kibocsátás szempontjából. Megveregetik majd a saját valukat közben rekordon leszünk CO2 kibocsátásban. Miért is engedik ezt a fele hulyitest?
  • Macropus Rufus #1
    "A Google 1998-as megalapítása óta keletkezett teljes történeti szén-dioxid-lábnyoma nulla és ezt az első jelentős vállalatként érte el."
    ez milyen sz@r duma. Egy keresés a google-el alkalmanként 1-10g közötti CO2 generálással egyenértékű. A google rendszerében kb. 5,6billió keresés megy naponta. Milyen nulláról beszélnek? Több ezer tonna CO2-ról van szó naponta. Karbonsemleges mi? Jó duma.

    (forrás: google.com)