Gyurkity Péter
Rekorderedményt ért el a Xiaomi
Nagyon jól megy a cégnek, az eredmény megerősíti az előrenyomulásról szóló híreket.
Az elmúlt hetekben több különböző hírről is beszámoltunk a kínai gyártó kapcsán, nemrég például arról írtunk, hogy a jól ismert Mi-márkát távolítják fokozatosan el, ezt megelőzően viszont egyes felmérésekben azt is kiemelték, hogy a cég Európában már az első helyen tanyázott. Most ők maguk tették közzé a fontosabb számokat, amelyek megerősítik a korábbi jelentések alapján kialakult képet.
A második negyedév főbb eredményeit összefoglaló pénzügyi jelentésben egyértelművé teszik, hogy a helyzet nagyon javult a tavalyi hasonló időszakhoz, annak számaihoz képest, a bevétel ugyanis 64 százalékkal volt nagyobb, miközben a nettó profitot csaknem megduplázták. A kínai gyártó a 3 hónapos periódus alatt csaknem 53 millió okostelefont szállított le, ami szintén csaknem kétszer annyi, mint egy évvel korábban, ezekből 12 millió pedig már kifejezetten prémium készülék volt, ami esetükben azt jelenti, hogy kereskedelmi áruk 350 dollár felett volt. Ez nagyon jól jelzi számunkra, hogy már nem kizárólag a belépő szintű és mainstream megoldásokkal hódítanak a piacon, hanem az abszolút csúcskategóriás fejlesztések terén is jól teljesítenek.
A gyártó alig egy hónappal ezelőtt rántotta le a leplet a Mix 4 névre keresztelt zászlóshajóról, amelynek ára már 1100 dollár, legfőbb újítása pedig a kijelző alá rejtett kameramodul. A Snapdragon 888+ chip alkalmazása révén a teljesítménnyel sincs különösebb gond, az ilyen és hasonló megoldásokkal (valamint a jóval olcsóbb típusokkal) pedig már a Samsung első helye is kikezdhetőnek tűnik – ahogy ezt korábban mi is megírtuk, Európában már megtörtént a helycsere, legalábbis havi szinten, viszont a dél-koreai óriás nyilván szintén készül saját új fejlesztéseivel, amelyek még visszafordíthatják a trendet.
Egyes jelentések szerint már a Xiaomi is érzi a válság hatásait, viszont eközben dolgoznak sorrendben második hajlítható telefonjukon is, amely valamikor az év vége előtt jelenhet meg a piacon.
Az elmúlt hetekben több különböző hírről is beszámoltunk a kínai gyártó kapcsán, nemrég például arról írtunk, hogy a jól ismert Mi-márkát távolítják fokozatosan el, ezt megelőzően viszont egyes felmérésekben azt is kiemelték, hogy a cég Európában már az első helyen tanyázott. Most ők maguk tették közzé a fontosabb számokat, amelyek megerősítik a korábbi jelentések alapján kialakult képet.
A második negyedév főbb eredményeit összefoglaló pénzügyi jelentésben egyértelművé teszik, hogy a helyzet nagyon javult a tavalyi hasonló időszakhoz, annak számaihoz képest, a bevétel ugyanis 64 százalékkal volt nagyobb, miközben a nettó profitot csaknem megduplázták. A kínai gyártó a 3 hónapos periódus alatt csaknem 53 millió okostelefont szállított le, ami szintén csaknem kétszer annyi, mint egy évvel korábban, ezekből 12 millió pedig már kifejezetten prémium készülék volt, ami esetükben azt jelenti, hogy kereskedelmi áruk 350 dollár felett volt. Ez nagyon jól jelzi számunkra, hogy már nem kizárólag a belépő szintű és mainstream megoldásokkal hódítanak a piacon, hanem az abszolút csúcskategóriás fejlesztések terén is jól teljesítenek.
A gyártó alig egy hónappal ezelőtt rántotta le a leplet a Mix 4 névre keresztelt zászlóshajóról, amelynek ára már 1100 dollár, legfőbb újítása pedig a kijelző alá rejtett kameramodul. A Snapdragon 888+ chip alkalmazása révén a teljesítménnyel sincs különösebb gond, az ilyen és hasonló megoldásokkal (valamint a jóval olcsóbb típusokkal) pedig már a Samsung első helye is kikezdhetőnek tűnik – ahogy ezt korábban mi is megírtuk, Európában már megtörtént a helycsere, legalábbis havi szinten, viszont a dél-koreai óriás nyilván szintén készül saját új fejlesztéseivel, amelyek még visszafordíthatják a trendet.
Egyes jelentések szerint már a Xiaomi is érzi a válság hatásait, viszont eközben dolgoznak sorrendben második hajlítható telefonjukon is, amely valamikor az év vége előtt jelenhet meg a piacon.