Berta Sándor
Franciaországban elfogadták az Apple új gyakorlatát
A kaliforniai konszern támogatást kapott egy francia hivataltól.
Tavaly novemberben a noyb nevű európai szervezet a hirdetési azonosító (IDFA) miatt nyújtott be panaszt az Apple ellen. Februárban vált ismertté, hogy a Facebook versenykorlátozást kifogásoló keresetet készít elő az Apple ellen, mert álláspontja alapján az óriáscég az új adatvédelmi szabályaival jelentős mértékben megnehezíti más társaságok számára a hirdetési tevékenységük folytatását. A vita alapját az jelenti, hogy az év elején bevezetett App Tracking Transparency (ATT) nevű védelmi funkció elvárja, hogy az emberek hozzájáruljanak a programok általi követéshez. Margrethe Vestager, az Európai Unió versenypolitikáért felelős biztosa azt mondta, hogy minden vállalatnak egyenlő módon kell kezelnie a platformjain az ott elérhető alkalmazásokat. Vestager ezzel egyértelműen az Apple ellen foglalt állást.
A francia versenyhivatal (Autorité de la Concurrence) megvizsgálta az Apple vitatott gyakorlatát és megállapította, hogy az nem valósít meg visszaéléseket. A hivatal ezért elutasította az internetes reklámágazat képviselői által benyújtott panaszokat, de jelezte, hogy a jövőben tovább tanulmányozza azt, hogy a társaság az intézkedés megvalósításakor önmagát és a saját megoldásait előnyben részesíti-e.
Az Autorité de la concurrence közölte továbbá, hogy az óriáscég szabadon dönthet arról, hogy miként szabályozza a szolgáltatásait. Ráadásul a gyakorlat nem sérti a 2018. május 25. óta hatályos európai uniós általános adatvédelmi rendeletet (GDPR). Az Apple üdvözölte a döntést és a versenyfelügyelet azon megállapítását, hogy a gyakorlat a francia felhasználók érdekeivel egyezik. Az ATT bevezetésére azért került sor, hogy megpróbálják visszaadni az embereknek az ellenőrzést a saját adataik felett. Az új megoldás a tavasszal érkező iOS 14.5 operációs rendszerben fog bemutatkozni.
Tavaly novemberben a noyb nevű európai szervezet a hirdetési azonosító (IDFA) miatt nyújtott be panaszt az Apple ellen. Februárban vált ismertté, hogy a Facebook versenykorlátozást kifogásoló keresetet készít elő az Apple ellen, mert álláspontja alapján az óriáscég az új adatvédelmi szabályaival jelentős mértékben megnehezíti más társaságok számára a hirdetési tevékenységük folytatását. A vita alapját az jelenti, hogy az év elején bevezetett App Tracking Transparency (ATT) nevű védelmi funkció elvárja, hogy az emberek hozzájáruljanak a programok általi követéshez. Margrethe Vestager, az Európai Unió versenypolitikáért felelős biztosa azt mondta, hogy minden vállalatnak egyenlő módon kell kezelnie a platformjain az ott elérhető alkalmazásokat. Vestager ezzel egyértelműen az Apple ellen foglalt állást.
A francia versenyhivatal (Autorité de la Concurrence) megvizsgálta az Apple vitatott gyakorlatát és megállapította, hogy az nem valósít meg visszaéléseket. A hivatal ezért elutasította az internetes reklámágazat képviselői által benyújtott panaszokat, de jelezte, hogy a jövőben tovább tanulmányozza azt, hogy a társaság az intézkedés megvalósításakor önmagát és a saját megoldásait előnyben részesíti-e.
Az Autorité de la concurrence közölte továbbá, hogy az óriáscég szabadon dönthet arról, hogy miként szabályozza a szolgáltatásait. Ráadásul a gyakorlat nem sérti a 2018. május 25. óta hatályos európai uniós általános adatvédelmi rendeletet (GDPR). Az Apple üdvözölte a döntést és a versenyfelügyelet azon megállapítását, hogy a gyakorlat a francia felhasználók érdekeivel egyezik. Az ATT bevezetésére azért került sor, hogy megpróbálják visszaadni az embereknek az ellenőrzést a saját adataik felett. Az új megoldás a tavasszal érkező iOS 14.5 operációs rendszerben fog bemutatkozni.