Gyurkity Péter
Terjed a csúcshardverek ellopása
Egyre több felhasználó számol be a kiszállítás nehézségeiről, nem mindenki kapja meg a kütyüket.
A tavalyi év második felében bemutatott különböző csúcskategóriás hardverek kapcsán folyamatosan beszámolunk a készlethiány alakulásáról, valamint a helyzet enyhülésére vonatkozó előrejelzésekről. Eközben egy másik trend is kibontakozóban van, amelynek eredménye a megrendelt termékek egy részének ideiglenes vagy végleges eltűnése.
A Reddit oldalán indítottak el egy igencsak érdekes témát, amelyben a többnyire tengerentúli megrendelők számolnak be kellemetlen élményeikről, az áhított termékek valószínű eltulajdonításáról. Először csak a Best Buy üzletláncnak dolgozó egyik szállítócég kapcsán bukkantak fel negatív értékelések és az azokhoz kapcsolódó történetek, viszont hamar kiderült, hogy mások, így például a jóval nagyobb szereplőnek számító FedEx is érintett az ügyben. Többen azt fejtették ugyanis ki, hogy miután megnyerték az első ütközetet (vagyis sikeresen megrendeltek egy új grafikus kártyát, vagy éppen friss konzolt), a kiszállítással már problémák akadtak, egyes esetekben nem minden termék érkezett meg, néhány darab később, a probléma észlelése és annak jelzése után került csak elő, míg mások azt a tanácsot kapták a szállítócégtől, hogy inkább kérjenek teljes visszatérítést.
A jelek arra utalnak, hogy bizonyos személyek a kiszállítás során megpróbálják más utakra terelni a megrendelt kütyüket, amit megkönnyít, hogy néhány cég nem rejti el a termékek eredeti csomagolását, tehát mindenki jól láthatja, hogy éppen milyen áru került a szállítási csatornába. Felmerül a kiszállítást végző személyek közvetlen felelőssége, de olyan esetre is akadt példa, amelyeknél a csomag súlya menet közben, még az utolsó állomás előtt változott meg jelentős mértékben (6-ról mindössze 0,5 kg-ra), tehát mások is vadásznak az értékesebb darabokra. A csomagot olykor felbontják, az azokban lévő termékeket különválasztják, azok szállítási azonosítósát módosítják, ami különösen a legdrágább típusoknál fordul elő.
Megoldásként a helyi kiszállítói pontokon való személyes átvételt javasolják, egyelőre ez tűnik a legjobb alternatívának.
A tavalyi év második felében bemutatott különböző csúcskategóriás hardverek kapcsán folyamatosan beszámolunk a készlethiány alakulásáról, valamint a helyzet enyhülésére vonatkozó előrejelzésekről. Eközben egy másik trend is kibontakozóban van, amelynek eredménye a megrendelt termékek egy részének ideiglenes vagy végleges eltűnése.
A Reddit oldalán indítottak el egy igencsak érdekes témát, amelyben a többnyire tengerentúli megrendelők számolnak be kellemetlen élményeikről, az áhított termékek valószínű eltulajdonításáról. Először csak a Best Buy üzletláncnak dolgozó egyik szállítócég kapcsán bukkantak fel negatív értékelések és az azokhoz kapcsolódó történetek, viszont hamar kiderült, hogy mások, így például a jóval nagyobb szereplőnek számító FedEx is érintett az ügyben. Többen azt fejtették ugyanis ki, hogy miután megnyerték az első ütközetet (vagyis sikeresen megrendeltek egy új grafikus kártyát, vagy éppen friss konzolt), a kiszállítással már problémák akadtak, egyes esetekben nem minden termék érkezett meg, néhány darab később, a probléma észlelése és annak jelzése után került csak elő, míg mások azt a tanácsot kapták a szállítócégtől, hogy inkább kérjenek teljes visszatérítést.
A jelek arra utalnak, hogy bizonyos személyek a kiszállítás során megpróbálják más utakra terelni a megrendelt kütyüket, amit megkönnyít, hogy néhány cég nem rejti el a termékek eredeti csomagolását, tehát mindenki jól láthatja, hogy éppen milyen áru került a szállítási csatornába. Felmerül a kiszállítást végző személyek közvetlen felelőssége, de olyan esetre is akadt példa, amelyeknél a csomag súlya menet közben, még az utolsó állomás előtt változott meg jelentős mértékben (6-ról mindössze 0,5 kg-ra), tehát mások is vadásznak az értékesebb darabokra. A csomagot olykor felbontják, az azokban lévő termékeket különválasztják, azok szállítási azonosítósát módosítják, ami különösen a legdrágább típusoknál fordul elő.
Megoldásként a helyi kiszállítói pontokon való személyes átvételt javasolják, egyelőre ez tűnik a legjobb alternatívának.