Berta Sándor
Ideális felvásárlási célpont lenne a DuckDuckGo az Apple számára
A szolgáltatás megszerzésével a társaság erősíthetné a róla kialakult képet, mint a magánszféra védője.
Az amerikai igazságügyi minisztérium és 11 szövetségi állam nemrég pert indított a Google ellen jogszerűtlen monopoltevékenység miatt. Kiszivárgott, hogy jelenleg a webes konszern 8-12 milliárd dollárt fizet évente az Apple menedzsmentjének azért, hogy a keresője legyen a Safari szabványos szolgáltatása. Az összeg az újság becslései alapján az Apple éves nyereségének mintegy 14-21 százalékát teszi ki. Később a Financial Times arról számolt be, hogy az Apple a Google keresőjének alternatíváin dolgozik. Ezt támasztja alá, hogy az óriáscég az iOS legújabb verziójának a kezdőoldalába saját keresőfunkciót integrált.
Most felmerült az az ötlet, hogy mi lenne, ha az Apple egy meglévő piaci szereplőt, a DuckDuckGo nevű platformot vásárolná fel és annak keresőjét fejlesztené tovább. A vállalkozás azért is ideális felvásárlási célpont lenne az Apple számára, mert a kezdetektől a magánélet teljes védelmét állította a középpontba és a kereső világszerte egyre népszerűbb. Míg 2018 augusztusában 24,1 millió napi keresésre került sor a platform segítségével, addig mostanra ez a szám a háromszorosára nőtt és meghaladta a napi 63 milliót.
A vállalkozás nem csupán a honlapok adatait használja, amelyeket az általa fejlesztett keresőrobot talál meg a világhálón, hanem több mint 400 másik kereső és forrás információira is épít, köztük van a Bing, a Yahoo! és a Yandex. A felvásárlása az Apple számára nem is lenne komoly teher, hiszen az értékét kevesebb, mint egymilliárd dollárra becsülik, az összeg kifizetése a hatalmas pénztartalékkal rendelkező kaliforniai vállalatnak egyáltalán nem megterhelő. A két fél között egyébként egy ideje üzleti kapcsolatok is vannak, hiszen a DuckDuckGo keresési alternatíva a Safari böngészőben.
Az Apple megtehetné azt is, hogy megvásárolja, majd fejleszti a szolgáltatást, ahogy tette azt 2014-ben a Beats Music megszerzésekor, a platformból lett később az Apple Music zenei stream-szolgáltatás, amely ma már 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A Sirit pedig egy startup fejlesztette, amelyet később megvásárolt az Apple.
Az amerikai igazságügyi minisztérium és 11 szövetségi állam nemrég pert indított a Google ellen jogszerűtlen monopoltevékenység miatt. Kiszivárgott, hogy jelenleg a webes konszern 8-12 milliárd dollárt fizet évente az Apple menedzsmentjének azért, hogy a keresője legyen a Safari szabványos szolgáltatása. Az összeg az újság becslései alapján az Apple éves nyereségének mintegy 14-21 százalékát teszi ki. Később a Financial Times arról számolt be, hogy az Apple a Google keresőjének alternatíváin dolgozik. Ezt támasztja alá, hogy az óriáscég az iOS legújabb verziójának a kezdőoldalába saját keresőfunkciót integrált.
Most felmerült az az ötlet, hogy mi lenne, ha az Apple egy meglévő piaci szereplőt, a DuckDuckGo nevű platformot vásárolná fel és annak keresőjét fejlesztené tovább. A vállalkozás azért is ideális felvásárlási célpont lenne az Apple számára, mert a kezdetektől a magánélet teljes védelmét állította a középpontba és a kereső világszerte egyre népszerűbb. Míg 2018 augusztusában 24,1 millió napi keresésre került sor a platform segítségével, addig mostanra ez a szám a háromszorosára nőtt és meghaladta a napi 63 milliót.
A vállalkozás nem csupán a honlapok adatait használja, amelyeket az általa fejlesztett keresőrobot talál meg a világhálón, hanem több mint 400 másik kereső és forrás információira is épít, köztük van a Bing, a Yahoo! és a Yandex. A felvásárlása az Apple számára nem is lenne komoly teher, hiszen az értékét kevesebb, mint egymilliárd dollárra becsülik, az összeg kifizetése a hatalmas pénztartalékkal rendelkező kaliforniai vállalatnak egyáltalán nem megterhelő. A két fél között egyébként egy ideje üzleti kapcsolatok is vannak, hiszen a DuckDuckGo keresési alternatíva a Safari böngészőben.
Az Apple megtehetné azt is, hogy megvásárolja, majd fejleszti a szolgáltatást, ahogy tette azt 2014-ben a Beats Music megszerzésekor, a platformból lett később az Apple Music zenei stream-szolgáltatás, amely ma már 18 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A Sirit pedig egy startup fejlesztette, amelyet később megvásárolt az Apple.