Berta Sándor
A chatbotok is segíthetnek a koronavírus elleni harcban
A szoftverek tehermentesíthetik az egészségügyi intézményeket és az orvosokat.
Az Indianai Egyetem kutatóinak tanulmánya szerint komoly szerep hárulhat a programokra a közeljövőben a koronavírus elleni küzdelemben. A digitális segítők ugyanis jelentős mértékben tehermentesíthetik az egészségügyi szakembereket és intézményeket, például azáltal, hogy tanácsokat adnak a hozzájuk forduló személyeknek. A szakértők kiemelték, hogy bár az automatikusan válaszokat kínáló chatbotoknak nem túl jó a hírük, de mégis meggyőzőbbek lehetnek és nagyobb segítséget jelenthetnek a szakembereknél.
A tanulmány szerzői azt emelték ki, hogy a szoftverek képesek feldolgozni a növekvő számú megkereséseket, például akkor, ha túl kevés egy rendszerben a munkatárs, és folyamatosan tudnak dolgozni, nincs szükségük pihenőre. A kutatók elvégeztek egy kísérletet 371 felhasználó bevonásával. A résztvevők láthattak egy beszélgetést, amely egy ember és egy a koronavírus tüneteit produkáló páciens között zajlott, majd láthatták azt is, hogy miként kezelte a helyzetet egy program. Ezután értékelniük kellett, hogy melyik esetben kapott a beteg nagyobb segítséget.
A tanulmány készítése közben felmerültek bizonyos előítéletek a chatbotokkal szemben, de azok, akik alapvetően nem álltak negatívan a szoftverekhez, azokat sokkal segítőkészebbnek találták. A tudósok kifejtették, hogy sokan még jobban is érzik magukat, ha nem egy valódi személlyel kell beszélniük. ennek oka, hogy inkább rábízzák egy programra a kellemetlen információkat, mert az nem ítélkezik felettük.
Az Indianai Egyetem kutatóinak tanulmánya szerint komoly szerep hárulhat a programokra a közeljövőben a koronavírus elleni küzdelemben. A digitális segítők ugyanis jelentős mértékben tehermentesíthetik az egészségügyi szakembereket és intézményeket, például azáltal, hogy tanácsokat adnak a hozzájuk forduló személyeknek. A szakértők kiemelték, hogy bár az automatikusan válaszokat kínáló chatbotoknak nem túl jó a hírük, de mégis meggyőzőbbek lehetnek és nagyobb segítséget jelenthetnek a szakembereknél.
A tanulmány szerzői azt emelték ki, hogy a szoftverek képesek feldolgozni a növekvő számú megkereséseket, például akkor, ha túl kevés egy rendszerben a munkatárs, és folyamatosan tudnak dolgozni, nincs szükségük pihenőre. A kutatók elvégeztek egy kísérletet 371 felhasználó bevonásával. A résztvevők láthattak egy beszélgetést, amely egy ember és egy a koronavírus tüneteit produkáló páciens között zajlott, majd láthatták azt is, hogy miként kezelte a helyzetet egy program. Ezután értékelniük kellett, hogy melyik esetben kapott a beteg nagyobb segítséget.
A tanulmány készítése közben felmerültek bizonyos előítéletek a chatbotokkal szemben, de azok, akik alapvetően nem álltak negatívan a szoftverekhez, azokat sokkal segítőkészebbnek találták. A tudósok kifejtették, hogy sokan még jobban is érzik magukat, ha nem egy valódi személlyel kell beszélniük. ennek oka, hogy inkább rábízzák egy programra a kellemetlen információkat, mert az nem ítélkezik felettük.