Berta Sándor
Új kevert valóság szemüveget fejleszt a HP, a Valve és a Microsoft
Az új modell a tavaly bejelentett második generációs készüléket válthatja.
A Hewlett-Packard tavaly márciusban mutatta be a HP Reverb Virtual Reality Headset – Professional Edition nevű eszközt, amely az első generációs virtuális valóság szemüvegekhez képest sokkal nagyobb, 2160 x 2160 képpontos felbontást kínált. A gyártó akkor két dologra összpontosított: az egyik a felbontás jelentős mértékű növelése volt, míg a másik az ergonómián való javítás.
A mostani HP Reverb 2 kifejlesztésében a hardvercég mellett részt vett a Microsoft és a Valve is azért, hogy minél jobb élményt kínálhasson a játékosoknak és a többi felhasználónak. A Valve szerepvállalása a projektben azért is érdekes, mert a vállalat 2016, vagyis a HTC Vive megalkotása óta nem működött együtt hardvergyártókkal. Éppen ezért az szinte biztosnak tűnik, hogy a Reverb 2 teljes mértékben kompatibilis lesz a SteamVR-rel és az ígéretek alapján a használata során "nem lesznek kompromisszumok".
Az új készülék technikai részletei egyelőre nem ismertek, de az - a második generációs modellnél tapasztalt előrelépések miatt - szintén biztosra vehető, hogy komoly fejlesztések történtek. A Hewlett-Packard egyik szóvivője kijelentette, hogy a három társaság közötti kooperációnak köszönhetően a felhasználók egy még magával ragadóbb, kényelmesebb és kompatibilisabb virtuális valóság élménnyel gazdagodhatnak majd.
A Hewlett-Packard tavaly márciusban mutatta be a HP Reverb Virtual Reality Headset – Professional Edition nevű eszközt, amely az első generációs virtuális valóság szemüvegekhez képest sokkal nagyobb, 2160 x 2160 képpontos felbontást kínált. A gyártó akkor két dologra összpontosított: az egyik a felbontás jelentős mértékű növelése volt, míg a másik az ergonómián való javítás.
A mostani HP Reverb 2 kifejlesztésében a hardvercég mellett részt vett a Microsoft és a Valve is azért, hogy minél jobb élményt kínálhasson a játékosoknak és a többi felhasználónak. A Valve szerepvállalása a projektben azért is érdekes, mert a vállalat 2016, vagyis a HTC Vive megalkotása óta nem működött együtt hardvergyártókkal. Éppen ezért az szinte biztosnak tűnik, hogy a Reverb 2 teljes mértékben kompatibilis lesz a SteamVR-rel és az ígéretek alapján a használata során "nem lesznek kompromisszumok".
Az új készülék technikai részletei egyelőre nem ismertek, de az - a második generációs modellnél tapasztalt előrelépések miatt - szintén biztosra vehető, hogy komoly fejlesztések történtek. A Hewlett-Packard egyik szóvivője kijelentette, hogy a három társaság közötti kooperációnak köszönhetően a felhasználók egy még magával ragadóbb, kényelmesebb és kompatibilisabb virtuális valóság élménnyel gazdagodhatnak majd.