Berta Sándor

Részben önállóan közleked­hetnek majd a hajók

A legénységnek már az is nagy segítséget jelenthetne, ha néha nem kell a hídon tartózkodnia.

A Fraunhofer Társaság Tengeri Logisztikai és Szolgáltatási Központja (CML) által elindított B Zero nevű projekt lényege, hogy bizonyos körülmények esetén - legfeljebb 8 órán át - ne tartózkodjon legénység a hajók hídjain. A szakemberek azt akarják megvalósítani, hogy a tisztek más dolgokkal foglalkozhassanak vagy akár pihenhessenek.


Az új rendszer négy elemből állna és azokat a következő három évben fejlesztik ki. Az AutoLookout nevű szenzorrendszer megbízhatóan fogja felismerni, azonosítani és megfigyelni a jármű közelében lévő objektumokat. Az AutoOOW egy intelligens navigációs rendszer lesz, amely bizonyos navigációs döntéseket képes lesz - akár az előzetesen megadott parancsok szerint - végrehajtani. A B ZERO-HMI ember-gép interfész fogja biztosítani a szolgálatban lévő tiszt és az autonóm rendszer közötti együttműködést és az integrált folyamatokat akár a kritikus helyzetekben is. Végül lesznek a teljesítménnyel kapcsolatos szabványtervezetek, amelyek a kifejlesztett technológiák későbbi integrálására alkotnak majd szabályokat.

A megalkotott megoldást a kezdetektől éles körülmények között fogják tesztelni. Teszthajóként az Atlanti-óceánon közlekedő MV Henrika Schulte nevű konténerszállító szolgál majd. A járművet a Bernhard Schulte csoport biztosítja, a környezeti szenzorokat a Wärtsilä SAM fejleszti ki, míg a belső érzékelők megalkotásáért a Hoppe Bordmesstechnik felel. Az automatikus dokumentálást a NautilusLog elektronikus hajónapló segítségével fogják végezni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • csicso82 #4
    Itt csak kisegítő lehetőség, hiszen személyzet az kelleni fog, ellenben az önvezető áruszállító teherautó már komoly spórolást jelent, hiszen egy ilyen kamion A-ból B-be megállás nélkül tud eljutni, nem kell a vezetőnek X óránként pihennie, és persze bért sem kell fizetni neki.

  • amaylight #3
    @Ender Wiggin: ez nem igaz, bőven elég, ha kinézel az utcára, és elmegy előtted 1-2 Toyota Prius, Opel Ampera, Nissan Leaf, Tesla stb. Szóval az is kőkemény prioritás pár éve, hogy ne azt a mérget pöfögjék ki, mint eddig. Sőt, ez a prioritás még előrehaladottabb állapotban is van, mert hibrid meg teljesen elektromos modellből is van már sorozatgyártásban több is, míg az önvezetéssel továbbra is csak kísérleteznek.
  • flashpointer2 #2
    Az a prioritas amit a vevo megfizet.
  • Ender Wiggin #1
    pont mint az autóknál, azon erőlködik a világ minden fejlsztője, hogy önvezető legyen minden, miközben ugyanazt a halálos mérget eregeti a kipufogójából, mint eddig... prioritások?