Berta Sándor
Részben önállóan közlekedhetnek majd a hajók
A legénységnek már az is nagy segítséget jelenthetne, ha néha nem kell a hídon tartózkodnia.
A Fraunhofer Társaság Tengeri Logisztikai és Szolgáltatási Központja (CML) által elindított B Zero nevű projekt lényege, hogy bizonyos körülmények esetén - legfeljebb 8 órán át - ne tartózkodjon legénység a hajók hídjain. A szakemberek azt akarják megvalósítani, hogy a tisztek más dolgokkal foglalkozhassanak vagy akár pihenhessenek.
Az új rendszer négy elemből állna és azokat a következő három évben fejlesztik ki. Az AutoLookout nevű szenzorrendszer megbízhatóan fogja felismerni, azonosítani és megfigyelni a jármű közelében lévő objektumokat. Az AutoOOW egy intelligens navigációs rendszer lesz, amely bizonyos navigációs döntéseket képes lesz - akár az előzetesen megadott parancsok szerint - végrehajtani. A B ZERO-HMI ember-gép interfész fogja biztosítani a szolgálatban lévő tiszt és az autonóm rendszer közötti együttműködést és az integrált folyamatokat akár a kritikus helyzetekben is. Végül lesznek a teljesítménnyel kapcsolatos szabványtervezetek, amelyek a kifejlesztett technológiák későbbi integrálására alkotnak majd szabályokat.
A megalkotott megoldást a kezdetektől éles körülmények között fogják tesztelni. Teszthajóként az Atlanti-óceánon közlekedő MV Henrika Schulte nevű konténerszállító szolgál majd. A járművet a Bernhard Schulte csoport biztosítja, a környezeti szenzorokat a Wärtsilä SAM fejleszti ki, míg a belső érzékelők megalkotásáért a Hoppe Bordmesstechnik felel. Az automatikus dokumentálást a NautilusLog elektronikus hajónapló segítségével fogják végezni.
A Fraunhofer Társaság Tengeri Logisztikai és Szolgáltatási Központja (CML) által elindított B Zero nevű projekt lényege, hogy bizonyos körülmények esetén - legfeljebb 8 órán át - ne tartózkodjon legénység a hajók hídjain. A szakemberek azt akarják megvalósítani, hogy a tisztek más dolgokkal foglalkozhassanak vagy akár pihenhessenek.
Az új rendszer négy elemből állna és azokat a következő három évben fejlesztik ki. Az AutoLookout nevű szenzorrendszer megbízhatóan fogja felismerni, azonosítani és megfigyelni a jármű közelében lévő objektumokat. Az AutoOOW egy intelligens navigációs rendszer lesz, amely bizonyos navigációs döntéseket képes lesz - akár az előzetesen megadott parancsok szerint - végrehajtani. A B ZERO-HMI ember-gép interfész fogja biztosítani a szolgálatban lévő tiszt és az autonóm rendszer közötti együttműködést és az integrált folyamatokat akár a kritikus helyzetekben is. Végül lesznek a teljesítménnyel kapcsolatos szabványtervezetek, amelyek a kifejlesztett technológiák későbbi integrálására alkotnak majd szabályokat.
A megalkotott megoldást a kezdetektől éles körülmények között fogják tesztelni. Teszthajóként az Atlanti-óceánon közlekedő MV Henrika Schulte nevű konténerszállító szolgál majd. A járművet a Bernhard Schulte csoport biztosítja, a környezeti szenzorokat a Wärtsilä SAM fejleszti ki, míg a belső érzékelők megalkotásáért a Hoppe Bordmesstechnik felel. Az automatikus dokumentálást a NautilusLog elektronikus hajónapló segítségével fogják végezni.