Berta Sándor
Németország - jöhetnek a céges 5G-hálózatok
A szövetségi kormány több hónapon át tartó egyeztetéssorozat után zöld utat adott a vállalati 5G-infrastruktúrák létrehozásának.
Márciusban a SPIEGEL írta meg, hogy számos nagyvállalat - így az Audi, a Daimler és a BMW is - tervezi a saját belső 5G-hálózata kiépítését, ezért a hálózatüzemeltetők attól tartanak, hogy elveszíthetik a fontos üzleti ügyfeleiket. Hasonló terv derült ki májusban a Volkswagennel, majd júniusban a Daimlerrel kapcsolatban. Most a Handelsblatt birtokába kerültek új információk. Az újság arról számolt be, hogy a német gazdasági minisztérium a következő napokban kiosztja a különböző társaságoknak a helyi 5G-frekvenciákat. A saját rendszerek létrehozása felgyorsíthatja az ipar hálózatba kötöttségét, ugyanakkor a projektek nem lesznek olcsók.
A döntéssel Németország úttörő lesz az ipari államok között. A helyi kabinet az 5G-frekvenciák egy részét eleve a cégek számára tartalékolta azért, hogy kiépíthessék a saját hálózataikat és szabadon kísérletezhessenek a technológiával, s ráadásul mindezt a hálózatüzemeltetőktől függetlenül tehessék meg. Jelenleg egyrészt a várható költségek kérdésesek még, másrészt pedig az is, hogy a konszernek mellett hány kis- és közepes vállalkozás kap frekvenciákat. Az utóbbiak közé tartozik például a hannoveri Deutsche Messe AG, amely a több mint 100 hektáros kiállítási területét 5G-teszttereppé építette át és a szükséges frekvenciákat már kérte is az ügyben illetékes Szövetségi Hálózatfelügyelettől. Marcus Eibach projektigazgató elmondta, hogy 10 kilométer út van a területen és ott az 5G bevonásával sok dolgot kipróbálhatnak, például autonóm buszokat, intelligens parkolási és arcfelismerő, illetve térfigyelő rendszereket.
A vállalatoknak és intézményeknek szóló első ajánlattal - hálózatüzemeltetőként - a Deutsche Telekom rukkolt elő. A jövő év elejétől a kis- és a közepes vállalkozások számára legfeljebb 20 darab, 5G-kompatibilis SIM-kártya havonta maximum 1000 euróba fog kerülni.
Márciusban a SPIEGEL írta meg, hogy számos nagyvállalat - így az Audi, a Daimler és a BMW is - tervezi a saját belső 5G-hálózata kiépítését, ezért a hálózatüzemeltetők attól tartanak, hogy elveszíthetik a fontos üzleti ügyfeleiket. Hasonló terv derült ki májusban a Volkswagennel, majd júniusban a Daimlerrel kapcsolatban. Most a Handelsblatt birtokába kerültek új információk. Az újság arról számolt be, hogy a német gazdasági minisztérium a következő napokban kiosztja a különböző társaságoknak a helyi 5G-frekvenciákat. A saját rendszerek létrehozása felgyorsíthatja az ipar hálózatba kötöttségét, ugyanakkor a projektek nem lesznek olcsók.
A döntéssel Németország úttörő lesz az ipari államok között. A helyi kabinet az 5G-frekvenciák egy részét eleve a cégek számára tartalékolta azért, hogy kiépíthessék a saját hálózataikat és szabadon kísérletezhessenek a technológiával, s ráadásul mindezt a hálózatüzemeltetőktől függetlenül tehessék meg. Jelenleg egyrészt a várható költségek kérdésesek még, másrészt pedig az is, hogy a konszernek mellett hány kis- és közepes vállalkozás kap frekvenciákat. Az utóbbiak közé tartozik például a hannoveri Deutsche Messe AG, amely a több mint 100 hektáros kiállítási területét 5G-teszttereppé építette át és a szükséges frekvenciákat már kérte is az ügyben illetékes Szövetségi Hálózatfelügyelettől. Marcus Eibach projektigazgató elmondta, hogy 10 kilométer út van a területen és ott az 5G bevonásával sok dolgot kipróbálhatnak, például autonóm buszokat, intelligens parkolási és arcfelismerő, illetve térfigyelő rendszereket.
A vállalatoknak és intézményeknek szóló első ajánlattal - hálózatüzemeltetőként - a Deutsche Telekom rukkolt elő. A jövő év elejétől a kis- és a közepes vállalkozások számára legfeljebb 20 darab, 5G-kompatibilis SIM-kártya havonta maximum 1000 euróba fog kerülni.