Berta Sándor
Jó lehet a gyerekeknek a korlátozott képernyőidő
Az okostelefonok, a táblagépek és a többi mobilkészülék használatának pozitív hatása is van a fiatalokra.
Az Oxfordi Egyetem szakértői arra az eredményre jutottak, hogy a korlátozott képernyőidő sokkal egészségesebb a gyerekek szempontjából, mint az, ha a szüleik teljes mértékben eltiltanák őket az okostelefonok, a televíziók és a számítógépek használatától. Ráadásul egy ilyen intézkedés pozitív hatással van a társadalmi és az érzelmi jólétükre. Andrew Przybylski, az intézmény munkatársa kifejtette, hogy a technológia teljes tilalmával kapcsolatos felvetések vagy a kor alapú korlátozások nem váltják a hozzájuk fűzött reményeket, ráadásul etikátlanok is, mert a korlátozott képernyőidő bizonyos esetekben pozitív hatással jár.
Az Oxfordi Egyetem, a Cambridge-i Egyetem és a Cardiffi Egyetem munkatársai összesen 35 000 fiatal és a szüleik adatait tanulmányozták, amelyeket az Amerikai Egyesült Államok Népességszámláló Hivatala gyűjtött össze korábban. Az egyetemi kutatók elemezték az információkat és arra voltak kíváncsiak, hogy a napi képernyőidő miként függ össze az egyes gyerekek pszichológiai jólétével. Kiderült, hogy azok a fiatalok, akik naponta 1-2 órát töltöttek a képernyő előtt, jobb mentális állapotban voltak, mint azok a társaik, akik semennyit sem használhatták a televíziójukat, az okostelefonjukat vagy a számítógépüket. Csak a napi több mint 4 órányi képernyőidőnek voltak káros pszichológiai hatásai, napi öt órányi vagy több képernyőidő esetén pedig már jelentős mértékben romlott az érintett személyek közérzete.
Przybylski úgy vélte, hogy a kijelzők előtt töltött időnél sokkal fontosabb, hogy a gyerekek mit néznek a készülékeiken, továbbá, hogy a szüleik miként szabályozzák a képernyőidejüket.
Az Oxfordi Egyetem szakértői arra az eredményre jutottak, hogy a korlátozott képernyőidő sokkal egészségesebb a gyerekek szempontjából, mint az, ha a szüleik teljes mértékben eltiltanák őket az okostelefonok, a televíziók és a számítógépek használatától. Ráadásul egy ilyen intézkedés pozitív hatással van a társadalmi és az érzelmi jólétükre. Andrew Przybylski, az intézmény munkatársa kifejtette, hogy a technológia teljes tilalmával kapcsolatos felvetések vagy a kor alapú korlátozások nem váltják a hozzájuk fűzött reményeket, ráadásul etikátlanok is, mert a korlátozott képernyőidő bizonyos esetekben pozitív hatással jár.
Az Oxfordi Egyetem, a Cambridge-i Egyetem és a Cardiffi Egyetem munkatársai összesen 35 000 fiatal és a szüleik adatait tanulmányozták, amelyeket az Amerikai Egyesült Államok Népességszámláló Hivatala gyűjtött össze korábban. Az egyetemi kutatók elemezték az információkat és arra voltak kíváncsiak, hogy a napi képernyőidő miként függ össze az egyes gyerekek pszichológiai jólétével. Kiderült, hogy azok a fiatalok, akik naponta 1-2 órát töltöttek a képernyő előtt, jobb mentális állapotban voltak, mint azok a társaik, akik semennyit sem használhatták a televíziójukat, az okostelefonjukat vagy a számítógépüket. Csak a napi több mint 4 órányi képernyőidőnek voltak káros pszichológiai hatásai, napi öt órányi vagy több képernyőidő esetén pedig már jelentős mértékben romlott az érintett személyek közérzete.
Przybylski úgy vélte, hogy a kijelzők előtt töltött időnél sokkal fontosabb, hogy a gyerekek mit néznek a készülékeiken, továbbá, hogy a szüleik miként szabályozzák a képernyőidejüket.