Berta Sándor
A Netflix vonzó adathalász-célpont
A szolgáltató ezen a területen is vezet a stream-ajánlatok között.
A Netflixnek jelenleg több mint 150 millió előfizetője van világszerte és ezzel jelenleg a legnagyobb stream-platformnak számít. Mindezek után aligha lehet csodálkozni azon, hogy a vállalat az adathalászok számára is a negyedik legvonzóbb célpont, a stream-oldalak között pedig az első helyen található.
A Vade Secure biztonsági cég rendszeresen megvizsgálja és nyilvánosságra hozza az adathalászati statisztikákat. Adrien Gendre, a vállalat munkatársa közölte, hogy az idei második negyedéves jelentésben a Netflix immár a negyedik legvonzóbb adathalász-célpont volt. Az első negyedévhez képest 8,2 százalékkal nőtt a szolgáltató rendszerében regisztrált adathalász-kísérletek száma, így fontos, hogy a felhasználók egyre jobban odafigyeljenek a személyes adataik védelmére és ne adják ki azokat.
A legvonzóbb adathalász-célpont még mindig a Microsoft, egymás után ötödik alkalommal. A második a PayPal, míg a harmadik a Facebook. A Netflix negyedik helye azért meglepő, mert az előfizetők profiljai elvileg nem olyan értékesek, hiszen az elkövetők csak 1 és 3 dollár közötti összeget szerezhetnek. Ez ugyan kevésnek tűnik, de egy-egy akcióban mégis komoly összeg gyűlik össze.
Különösen érdekes a támadások elkövetése. A bűnözők ugyanis az új sorozatokat, illetve az új évadokat övező őrületet használják ki az adatok megszerzésére. A szöveg gyakran ugyanaz: az illetőt e-mailben tájékoztatják arról, hogy az előfizetését zárolták és a felhasználói nevét és a jelszavát adja meg egy bizonyos webes felületen. Sajnos sokan nem elég óvatosak és eleget tesznek a kérésnek.
A Netflixnek jelenleg több mint 150 millió előfizetője van világszerte és ezzel jelenleg a legnagyobb stream-platformnak számít. Mindezek után aligha lehet csodálkozni azon, hogy a vállalat az adathalászok számára is a negyedik legvonzóbb célpont, a stream-oldalak között pedig az első helyen található.
A Vade Secure biztonsági cég rendszeresen megvizsgálja és nyilvánosságra hozza az adathalászati statisztikákat. Adrien Gendre, a vállalat munkatársa közölte, hogy az idei második negyedéves jelentésben a Netflix immár a negyedik legvonzóbb adathalász-célpont volt. Az első negyedévhez képest 8,2 százalékkal nőtt a szolgáltató rendszerében regisztrált adathalász-kísérletek száma, így fontos, hogy a felhasználók egyre jobban odafigyeljenek a személyes adataik védelmére és ne adják ki azokat.
A legvonzóbb adathalász-célpont még mindig a Microsoft, egymás után ötödik alkalommal. A második a PayPal, míg a harmadik a Facebook. A Netflix negyedik helye azért meglepő, mert az előfizetők profiljai elvileg nem olyan értékesek, hiszen az elkövetők csak 1 és 3 dollár közötti összeget szerezhetnek. Ez ugyan kevésnek tűnik, de egy-egy akcióban mégis komoly összeg gyűlik össze.
Különösen érdekes a támadások elkövetése. A bűnözők ugyanis az új sorozatokat, illetve az új évadokat övező őrületet használják ki az adatok megszerzésére. A szöveg gyakran ugyanaz: az illetőt e-mailben tájékoztatják arról, hogy az előfizetését zárolták és a felhasználói nevét és a jelszavát adja meg egy bizonyos webes felületen. Sajnos sokan nem elég óvatosak és eleget tesznek a kérésnek.