Berta Sándor
Árthatnak a túl érzelmes közösségi bejegyzések
Egyes felhasználók visszaélhetnek az érzelmi problémákat taglaló posztokkal.
A Digital Awareness UK (DAUK) a tanulmányában azt írta, hogy számos internetező ír olyan közösségi bejegyzéseket, amelyekben az érzelmi problémáit eltúlozza, csak azért, hogy így kapjon nagyobb figyelmet a többi embertől. Az érintettek ugyanakkor nem számolnak azzal, hogy ezáltal könnyen céltáblává és kiberzaklatások áldozatává válhatnak. Ez a sadfishing nevű közösségi médiatrend, amely világszerte terjed.
A sadfishing azután került reflektorfénybe, hogy néhány sztár, például Justin Bieber nyilvánosságra hozta bizonyos posztjait és ezzel felfedte azt, hogy milyen problémákkal is kell folyamatosan szembenéznie. A reakciókban megkapta, hogy eltúlozza a helyzetet, s gazdag és ismert emberként aligha lehetnek gondjai.
A DAUK 50 000, 11 és 16 év közötti brit fiatalt kérdezett meg a közösségi tapasztalataitól. A tinédzserek elmondták, hogy nagyon komoly kritikákat kaptak azután, hogy ismertették a Facebookon és a többi közösségi platformon az érzelmi problémáikat, például azt, hogy depresszióban szenvednek. Többek között azzal vádolták meg őket, hogy nem őszinték és csak a figyelmet akarták felkelteni. A DAUK munkatársainak tapasztalata az volt, hogy ezek a negatív reakciók tovább rontottak a helyzeten, mert erősítették az illetők bizonytalanságát és az amúgy is sérült önértékelését, amely végül kihatott az adott személyek felnőtt életére is.
A Digital Awareness UK (DAUK) a tanulmányában azt írta, hogy számos internetező ír olyan közösségi bejegyzéseket, amelyekben az érzelmi problémáit eltúlozza, csak azért, hogy így kapjon nagyobb figyelmet a többi embertől. Az érintettek ugyanakkor nem számolnak azzal, hogy ezáltal könnyen céltáblává és kiberzaklatások áldozatává válhatnak. Ez a sadfishing nevű közösségi médiatrend, amely világszerte terjed.
A sadfishing azután került reflektorfénybe, hogy néhány sztár, például Justin Bieber nyilvánosságra hozta bizonyos posztjait és ezzel felfedte azt, hogy milyen problémákkal is kell folyamatosan szembenéznie. A reakciókban megkapta, hogy eltúlozza a helyzetet, s gazdag és ismert emberként aligha lehetnek gondjai.
A DAUK 50 000, 11 és 16 év közötti brit fiatalt kérdezett meg a közösségi tapasztalataitól. A tinédzserek elmondták, hogy nagyon komoly kritikákat kaptak azután, hogy ismertették a Facebookon és a többi közösségi platformon az érzelmi problémáikat, például azt, hogy depresszióban szenvednek. Többek között azzal vádolták meg őket, hogy nem őszinték és csak a figyelmet akarták felkelteni. A DAUK munkatársainak tapasztalata az volt, hogy ezek a negatív reakciók tovább rontottak a helyzeten, mert erősítették az illetők bizonytalanságát és az amúgy is sérült önértékelését, amely végül kihatott az adott személyek felnőtt életére is.