Berta Sándor

Az önkiszolgálás irányába fejlődik a McDonald's

A gyorsétteremlánc megreformálná a rendszerét és erre hajlandó komoly összegeket áldozni.

A gyorséttermekben jelenleg még a pultnál vagy a pénztárnál kell rendelniük az embereknek és a személyzet tagjai ilyenkor mindig megkérdezik, hogy az illető helyben fogyasztja-e az ételt vagy elviszi. Új technológiáknak köszönhetően hamarosan mindez a múlté lehet. A McDonald's több mint 300 millió dollárért megvásárolta a Dynamic Yield nevű izraeli startupot. Ez a cég elmúlt két évtizedének legdrágább tranzakciója.

A Dynamic Yield felvásárlásának köszönhetően a gyorsétteremlánc egy olyan technológiához jutott, amelynek a segítségével megvalósítható a digitális rendelési folyamat. A The Financial Times értesülései alapján a rendszer a mesterséges intelligencián alapul és az elektronikus kijelzőket és a rendelési táblákat a különböző tényezőktől függően látja el termékekkel. Így például hidegebb időben eleve meleg teát kínál, míg a kánikulában hideg üdítőket. Az ajánlat figyelembe veszi a regionális ügyféligényeket.

A beruházás megmutathatja, hogy milyen lehet a gyorsétteremlánc jövője. Sok dolog arra utal, hogy a társaság ki akarja terjeszteni az eddigi önkiszolgálási tesztjeit. 2015 óta számos gyorsétteremben érintőképernyős táblákon keresztül adhatók le a rendelések, amelyek azután a pénztártól hozhatók el. Steve Easterbrook vezérigazgató a technológiát a növekedési projektjük szerves részének nevezte. Az átállás nem csupán az Amerikai Egyesült Államokban valósul meg, hanem európai McDonald's éttermekben is. Többek között lehetőség van arra is, hogy valaki az ételét közvetlenül a helyére vitesse ki. Ehhez elegendő egyszerűen az érintőkijelző segítségével vagy a pénztárnál leadni a rendelést, majd az illető kap egy chipet, amit magával visz a helyére. A chip lehetővé teszi a munkatársaknak, hogy pontosan meghatározzák a megrendelő helyét az étteremben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bmw #12
    Az MC akkor egye meg a kajajat....
  • Ellaberin #11
    "Ezert van szinte minden nem hajlektalan embernek okostelefonja. "

    Pont a meki hazájában volt szerencsém látni, hogy a hajléktalan bepapírozta magát a neves étterem előtt, elővette a telóját és netezett, mert ott ingyen volt a wifi ;) Szóval a hajléktalan az nem mindig szegény vagy hülye.

    on:
    Mondjuk az se semmi, hogy arra sem kell gondolnom, hogy most meleg teát akarok avagy hideg fagylaltot. Yepp! - Ja nem. :S

    Eléggé feltaláltuk a meleg vizet érzésem van. Illetve, ha mögé nézünk szépen becsomagolva láthatjuk, hogy akarja a meki azt a marék szerencsétlent is kirúgni, aki még hajlandó elmenni nekik robotolni.

    Utoljára szerkesztette: Ellaberin, 2019.03.29. 13:46:05
  • igazamvanvagyig #10
    Ha az emberekben lenne egy kis osszefogas es tudatossag akkor nem hasznalna senki.
    Ha 1 -2 napig senki nem hasznalna be is szuntetnek. (azert nyugaton neha latom,hogy direkt nem mennek oda pl az automata penztargephez (ha nincs nagy sor a penztarosnal,es mondom csak nehe),mert igy nem lesz munkaja az embeknek tehat magyukkal cseszunk ki.
  • mrzed001 #9
    Azért csendbe jegyezném meg, hogy az én gyerekkoromba (80-as évek) még elég jó dolgokat adott az automata.
    Pl Utasellátó (párizsi krémmel töltött ostyatekercs), vagy ujjnyi vastag rántott húsos szendvics ....
    Sőt, voltak jégkrém automaták is. Na a mai jégkrémek a közelébe nem érnek azoknak, amiket akkoriban csináltak !
    Sem a macifejes habos, sem a csokival borítottnak.
    Szóval ja, akkor még érdemes volt automatából vásárolni. Manapság a fonnyadt salátás szendvics, meg a 3 féle fogba-ragadós csoki közül inkább a SEMMIT válassza az ember.


    Utoljára szerkesztette: mrzed001, 2019.03.28. 21:11:04
  • dyra #8
    Semmi érdekes nincs ebben. Lényegében kiszervezik a pénztáros és a rendelésfelvevő munkáját a vendégnek. Te intézed magadnak a rendelést és a fizetést is. Cserébe nem kell sorba állnod. Az automatizált ajánlatok már a bullshit része. Mókus vakításnak jó. Gondolom idővel a begyüjtött adatoknak köszönhetően csak megnyomod a "szokásos" gombot bemész a mekibe kapod a kaját és már semmi mással nem kell foglalkoznod csak hogy bepakold magadba. 10 év múlva már az se kell csak bemész a mekibe és kapod a kajád. A többit majd a személyes asszisztensed intézi.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2019.03.28. 19:04:52
  • kvp #7
    "Imádtam! Azt éreztük, hogy na most már aztán tényleg itt az űrkorszak!"

    Na most kepzeld el ez mekis valtozatban. Kivalasztja az ember a telefonjan a kajat, kifizeti, a szoftver szol, hogy mehet erte es akkor csak eleg felmutatni a telefon kijelzojen egy QR kodot es egy talcan kijon a megrendelt etel, ott fogyasztasra vagy szepen csomagolva elvitelre. Majdnem tiszta star trek... :-)

    ps: Egy gep ennyire egyszeru feladatokat mint a rendeles felvetele, a fizetes es a menu osszeallitasa a kesz komponensekbol biztosan jobban tud csinalni mint egy rosszul fizetett, kepzetlen, egyebkent is csak a penzert csinalja alkalmazott. Nem veletlen, hogy a liftesek is kimentek a divatbol, mar csak nehany magyar korhazban latni neha emberi liftkezelot, de mar ok sem direkben vezerlek a villanymotort egy sebessegszabalyzo karral, csak a gombokat nyomkodjak. Pont mint a mekiben az eladok a kijelzot.
  • regelek5 #6
    Szerintem meg ez nem más, mint egy újabb szög az emberiség koporsójába.
  • M2 #5
    Emlékszem, hogy gyerekkoromban rajongtam a sütiautomatákért. Ott voltak körtálcán, emeleteken a sütik, bedobtuk a pénzt, megnyomtam a gombot és beforgott a sütikém. Imádtam! Azt éreztük, hogy na most már aztán tényleg itt az űrkorszak! :-)
  • kvp #4
    "MC-ben azt az érintő panelt ami van már most pár helyen inkább kerülném."

    Ezert van szinte minden nem hajlektalan embernek okostelefonja. Akinek meg nincs, az jellemzoen amugy se tudna hasznalni a kijelzot, ezert inkabb szoban fog rendelni, mar amig van kinel.

    A fent emlitett technologia egyebkent nem errol szol, hanem arrol, hogy szoftver javasolja a menu osszeallitasokat es az akciokat, hogy maximalizalni tudjak az eladasokat. Ha nyaron sut a nap es meleg van, fagyi akcio, de ha kozben beborul es jegeso hullik le valahol, akkor meg a meleg teat nyomatjak. Mindezt automatikusan, akar boltonkent lebontva.

    ps: Az automatizalt gyorsetterem az ami mar egyszer letezett nallunk es nyugaton is, etelautomatakkal. Aztan rajottek, hogy olcsobb az emberi munkaerot megfizetni. Ez persze az emberi munkaero es a gepek aktualis ar/ertek aranyatol fugg, tehat ujra visszaterhetnek a regi etel automatak. Csak mar fejlettebb valtozatban, tehat nem nekunk kell mindegyik rekeszbol kivenni a kajat, hanem a rendeles alapjan egy a gep osszerakja egy talcara es penzbedobalas helyett elektronikusan tudjuk kifizetni. Mondjuk en a magam reszerol tamogatom, mert eleg sokat gyorsitana a gyorsettermek kiszolgalasi sebessegen.
  • dyra #3
    Háát az MC-ben azt az érintő panelt ami van már most pár helyen inkább kerülném. A 3-as melletti MC-ben olyan retvás általában, hogy arra szavak nincsenek. Gratulálok annak aki tapicskolja.