Berta Sándor
Egymilliárd eszközön lesz elérhető a Google Asszisztens
A mérföldkövet már ebben a hónapban el akarja érni a keresőcég. A szolgáltatás jelenleg 30 nyelven és 80 országban érhető el.
A Google a Consumer Electronics Show (CES) keretében jelentette be, hogy asszisztense a hónap végén már több mint egymilliárd eszközön fog futni. Az érintett vezérelhető termékek között vannak okostelefonok, intelligens hangszórók, fejhallgatók és kijelzők. A társaság a múlt hónapban még arról számolt be, hogy kereken 500 millió eszközön működik a megoldása.
A gyors növekedést az teszi lehetővé, hogy a Google egyre több piacon teszi elérhetővé a beszédasszisztensét. A szolgáltatás 2018 elején még csak nyolc nyelvet támogatott és 14 országban volt elérhető, most már 30 nyelvben és 80 államban hozzáférhető. Ez elsősorban az androidos okostelefonoknak köszönhető, ami természetesen nagy elterjedtséget biztosít a megoldásnak. Az viszont egyelőre kérdéses, hogy valójában hányan használják az asszisztenst.
A Consumer Intelligence Research Partners azt közölte, hogy az Amazon Echo készülékek piaci részesedése 70 százalék, a Google Home eszközöké 24 százalék. A Google Asszisztens a vállalat jövőbeli stratégiájának fontos része elsősorban azért, mert a klasszikus internetes keresés egyre inkább a mobilkészülékekre helyeződik át és a megoldás a konszern saját keresőjét alkalmazza. Az Amazon néhány nappal ezelőtt jelezte, hogy több mint 100 millió Alexát használó eszközt adott el, de szintén nem lehet tudni, hogy a szolgáltatást és az azt kínáló termékeket hányan használják rendszeresen.
A Google a Consumer Electronics Show (CES) keretében jelentette be, hogy asszisztense a hónap végén már több mint egymilliárd eszközön fog futni. Az érintett vezérelhető termékek között vannak okostelefonok, intelligens hangszórók, fejhallgatók és kijelzők. A társaság a múlt hónapban még arról számolt be, hogy kereken 500 millió eszközön működik a megoldása.
A gyors növekedést az teszi lehetővé, hogy a Google egyre több piacon teszi elérhetővé a beszédasszisztensét. A szolgáltatás 2018 elején még csak nyolc nyelvet támogatott és 14 országban volt elérhető, most már 30 nyelvben és 80 államban hozzáférhető. Ez elsősorban az androidos okostelefonoknak köszönhető, ami természetesen nagy elterjedtséget biztosít a megoldásnak. Az viszont egyelőre kérdéses, hogy valójában hányan használják az asszisztenst.
A Consumer Intelligence Research Partners azt közölte, hogy az Amazon Echo készülékek piaci részesedése 70 százalék, a Google Home eszközöké 24 százalék. A Google Asszisztens a vállalat jövőbeli stratégiájának fontos része elsősorban azért, mert a klasszikus internetes keresés egyre inkább a mobilkészülékekre helyeződik át és a megoldás a konszern saját keresőjét alkalmazza. Az Amazon néhány nappal ezelőtt jelezte, hogy több mint 100 millió Alexát használó eszközt adott el, de szintén nem lehet tudni, hogy a szolgáltatást és az azt kínáló termékeket hányan használják rendszeresen.