Berta Sándor
Kevesebb kábel lehet a virtuális valóság megoldásoknál
Egy új ipari konzorcium azon dolgozik, hogy kevesebb kábel kapcsolódjon a virtuális és a kiterjesztett valóság szemüvegekhez.
A VirtualLink konzorciumot az nVidia, a Valve, az Oculus, az AMD és a Microsoft hozta létre és már el is készítették a VirtualLink 1.0 specifikációját, amely az USB Type-C szabványon alapul. A cél az, hogy a jövőbeli virtuális és kiterjesztett valóság szemüvegek egyetlen csatlakozón keresztül legyenek elláthatók adatokkal és energiával. Az új csatlakozás nagyobb felbontásokat és gyorsabb adatátvitelt kínálhat.
Az egyetlen kábel alkalmazása nem csupán a telepítéseket egyszerűsíti le, hanem lehetővé teszi azt is, hogy az eszközöket használni lehessen a nagyobb teljesítményű notebookokkal és táblagépekkel. Amennyiben a csatlakoztatott szemüveghez nincs szükség túl sok energiára vagy akkumulátorra, úgy akár egy okostelefon használata is elképzelhető lenne.
A VirtualLink konzorcium arra számít, hogy így több embert lehetne elérni a virtuális és a kiterjesztett valóság termékekkel. Az viszont még egyelőre kérdéses, hogy ez valóban így lesz-e. Az mindenesetre biztos, hogy a készülékek sokkal nagyobb felhasználói táborra tehetnének szert, ha az élmény mobil lenne. Az egyik megoldást a játék-PC-hátizsákok jelenthetik ebbe az irányba, de a jövőben bárki viselhet majd akár a nadrágzsebében is egy miniatűr számítógépet, amihez egyetlen kábellel csatlakozhat a virtuális vagy kiterjesztett valóság szemüveg.
A VirtualLink konzorciumot az nVidia, a Valve, az Oculus, az AMD és a Microsoft hozta létre és már el is készítették a VirtualLink 1.0 specifikációját, amely az USB Type-C szabványon alapul. A cél az, hogy a jövőbeli virtuális és kiterjesztett valóság szemüvegek egyetlen csatlakozón keresztül legyenek elláthatók adatokkal és energiával. Az új csatlakozás nagyobb felbontásokat és gyorsabb adatátvitelt kínálhat.
Az egyetlen kábel alkalmazása nem csupán a telepítéseket egyszerűsíti le, hanem lehetővé teszi azt is, hogy az eszközöket használni lehessen a nagyobb teljesítményű notebookokkal és táblagépekkel. Amennyiben a csatlakoztatott szemüveghez nincs szükség túl sok energiára vagy akkumulátorra, úgy akár egy okostelefon használata is elképzelhető lenne.
A VirtualLink konzorcium arra számít, hogy így több embert lehetne elérni a virtuális és a kiterjesztett valóság termékekkel. Az viszont még egyelőre kérdéses, hogy ez valóban így lesz-e. Az mindenesetre biztos, hogy a készülékek sokkal nagyobb felhasználói táborra tehetnének szert, ha az élmény mobil lenne. Az egyik megoldást a játék-PC-hátizsákok jelenthetik ebbe az irányba, de a jövőben bárki viselhet majd akár a nadrágzsebében is egy miniatűr számítógépet, amihez egyetlen kábellel csatlakozhat a virtuális vagy kiterjesztett valóság szemüveg.