Berta Sándor

Xbox One - jegelték a virtuális valóság terveket

A Microsoftnak jelenleg nincsenek tervei arra vonatkozóan, hogy virtuális valóság rendszerekkel bővítse ki az Xbox One-t.

Mike Ybarra, a Microsoft Xboxért felelős alelnöke közölte, hogy néhány kihívást még meg kell oldaniuk, ezért először exkluzív módon a Windows platformra összpontosítanak. Ez a Project Scorpio, vagyis az Xbox One hivatalos bejelentésekor még teljesen másként volt. Akkor a 4K-játékok mellett a virtuális és a vegyes valóság voltak a fő témák, azután viszont gyorsan világossá vált, hogy még egy ideig eltart majd, amíg mindez megvalósul. Az Xbox-tábor tagjai azzal érveltek, hogy valódi virtuális élmény csak vezeték nélkül működhet a nappaliban. Ahhoz viszont, hogy ez megvalósuljon még néhány technikai akadályt le kell küzdeni.

A TechRadar rákérdezett a dologra és Mike Ybarra azt válaszolta, hogy továbbra is a Windows platformra fognak összpontosítani, mert ott a felhasználók nyitottak a témára. A vegyes valóság szemüvegeik már működnek a Steammel, a nappaliban ugyanakkor még számos kihívást kell megoldani. Ezeket a dolgokat megvizsgálják és meghallgatják, hogy mit mondanak az ügyfeleik, de egyelőre maradnak a Windows platformon.

Jelenleg három területre összepontosít a Microsoft: az első a vegyes valóság és a mesterséges intelligencia, a második a kiterjesztett és a virtuális valósá, a harmadik pedig az úgynevezett immerzív kommunikáció, amelynél összekötik az embereket a virtuális valóságban és így teremtik meg a "mesterséges közelséget".

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #7
    8k x 8k

    6.2 mikron per pixel, az talán még épp belefér a fizikai korlátokba . főleg pentile-on :D
  • Sir Cryalot #6
    Az az elvárható amit megszoktak az emberek , hogy a használatos távolságokban mára már nem vagy elvétve lehet látni pixelezettséget, ez fokonként 45-60 pixelt jelent.

    Ez AR szemüveggel 4K display ( ~70 FOV )

    VR sisakkal 8K display ( 140 )

    Korrekt AR szemüvegek 80%-ban átlátszóak is, totál kivált falméretű TV-t ha fekete a szoba fala (függöny, leereszthető fekete vászon) . Szerintem a VR-t is kiváltja.
  • asgh #5
    Definiáld légyszi, mit értesz "elvárható" alatt?
    Az elvárható ugyebár nem azonos az ideálissal.
    Ha az elvárható és az ideális közé a technikai lehetőségek figyelembe vétele nélkül egyenlőségjelet teszünk, akkor alapvetően nem a technológiával, hanem az elvárásainkkal van a probléma.

    A konzumer VR ráadásul még csak nem is a technikailag lehetségest célozza, hanem a megfizethetőt.
    És még ebben is meglepően sokat fejlődött az elmúlt pár évben.
  • NEXUS6 #4
    A VR-nak nagyon erős hw kell, hogy stabil 100 fps-t hozzon gyak 2 képernyőre. Nem is eröltetik még standard HD felbontást sem, pedig a 4K kijelzőkből lehetne ilyet összehozni. Ha bibi van, nem hozza a rendszer ezt a szintet, lagol akkor gyorsan felerősödik a hányinger, ami a legtöbb embernél soha nem is tűnik el. Bár 1-2 sör sokat segít. :)

    Szal a VR-nak nem technikai, hanem elsősorban biológiai korlátja van. A Sony jó pár éve erőlködik a VR-ral, de sajna ő is dobta az AA címeket, vagy egy gyenge opcióként jelenik meg csak a játékokban. Szóval, a felmerült problémák miatt még jó pár év fejlesztés és generáció hátra van ezen a téren, amíg minden ember számára fogyasztható termék válik belőle. Ha lesz ilyen egyáltalán.

    A M$ meg kivár, majd megveszi a kész technológiát, felvásol valami céget a végén, ahogy szokta.
  • Sir Cryalot #3
    Ja és muszáj nekik 140 fokot csinálni mert még a jelenlegi 110 foktól is klausztrofóbiára meg búvárszemüveg fílingre panaszkodnak ami jobban zavarja őket mint a felbontás ami az elvárható 1/6-a.
  • Sir Cryalot #2
    Vicces hogy csak a komment szekcióban esik szó sisakról , úgylátszik a médiazsoldosokba még mindig nem szorult annyi érzék hogy ne szemüvegnek aposztrofálják ezeket a cuccokat.
    És még előrelátással se lehet vádolni őket, mert a 140fokos ájklüsz vr bemutató alapján ez a féltéglaformátum bizony bizony változatlan marad.
  • zola2000 #1
    A vr sisakok elsősorban ázsiában fogynak, az xbox ázsiában nem is létezik szinte, szóval nem csoda hogy xbox vrt lefújták.