Berta Sándor

Egy startup átalakítaná a kínai mezőgazdaságot

Az elképzelés lényege: összekötni a termelőket az éttermekkel. Villámgyorsan milliárd dolláros vállalkozássá nőtt.

A Meicai nevű kínai élelmiszercég a legutóbbi finanszírozási körben 450 millió dollárt gyűjtött össze. A 2,8 milliárd dollár értékűre becsült vállalkozásnak ambíciózus terve van: átalakítaná a távol-keleti állam agrárpiacát. A vállalatot 2014-ben alapították és azóta azon dolgozik, hogy egyszerűbbé tegye a zöldségek elszállítását a termelőktől az éttermekbe. Az elképzelés az, hogy a vendéglátóhelyek az alkalmazáson keresztül - közvetlen a termelőktől - rendelhetik meg a zöldségeket, amelyeket a Meicai szállít ki a megrendelést követő 12-18 órán belül.

A startup eddig tízmillió helyi ügyfelet szolgált ki. Mindehhez létrehozott egy saját logisztikai központot, saját járműveket vásárolt és állított üzembe, továbbá több mint 4000 sofőrt foglalkoztat. A legutóbbi finanszírozási kört a Tiger Global Management, a China Media Capital és a Genesis Capital vezette. Az összegyűjtött összeget a helyi üzlet bővítésébe fektetnék be. A kínai agrárpiac logisztikailag visszamaradottnak minősül, különösen a távol-keleti állam többi iparágához képest.

Liu Chuanjun, a Meicai alapítója 2016-ban azt nyilatkozta, hogy Kínában több mint 10 millió kis és közepes étterem van, éppen ezért a potenciális piacuk milliárdos nagyságrendű. Liu Chuanjun most nem kommentálta a kiszivárgott információkat. Tavaly márciusban a GrubMarket amerikai startup is hasonló koncepcióval jelent meg. A GrubMarket két helyi partnere az Alibaba és a JD.com, a két legnagyobb kínai e-kereskedelmi szolgáltató.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!