Gyurkity Péter

12 perc alatt feltölthető a Samsung akkumulátora

A cég a mobilkütyük mellett autókban is viszontlátná az új fejlesztést.

Csoda-akkumulátorokból, pontosabban az ezekről szóló bejelentésekből lassan tele van a padlás, hiszen havi rendszerességgel olvashatunk az újabbnál újabb fejlesztésekről, amelyek forradalmi változásokat hivatottak magukkal hozni – majd ha valóban elkészülnek. A Samsung a meglévő lítium-ion változatokat turbózná fel némi grafénnel, ami közelebbi megjelenést ígér.

A hivatalos bejelentésből kiderül, hogy az elmúlt hónapokban a Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) szakemberei dolgoztak ki egy olyan platformot, amely ugyan hagyományos akkumulátorra épül, azonban több területen is új grafénlabdákat alkalmaztak, amelyeket most először tudtak nagyobb mennyiségben szintetizálni, a jobb vezető tulajdonság és a nagyobb stabilitás érdekében. Az anód védőrétege és a katód esetében is sikerült alkalmazniuk ezt az anyagot, ami a töltési kapacitás növelését, a feltöltési idő minimalizálását, valamint a stabil hőmérsékletet is biztosította.


Így néznek ki a grafénlabdák erős nagyításban

A gyártó állítása szerint az új akkumulátor kapacitása 45 százalékkal ugrott meg a hagyományos lítium-ion változatokhoz képest, miközben a feltöltéshez szükséges idő ötödére zuhant – ezt elsősorban arra alapozzák, hogy a Galaxy Note 8 esetében alkalmazott egységnél a gyorsfeltöltő technológia jelenléte ellenére is 1 órát tesz ki a töltési idő, miközben ez a tesztek során alig 12 perc volt. Ráadásul a jelek szerint sikerült mindvégig biztosítani a stabil 60 Celsius-fokos hőmérsékletet, ami kulcsfontosságú a fejlesztés személyautókban (elektromos járművekben) történő felhasználása tekintetében, vagyis – amennyiben sikerül visszaigazolni az eddigi kedvező eredményeket – ezzel egy újabb területen biztosíthatják majd be komoly előnyüket.

A grafénlabdákkal kapcsolatban nem szolgáltak konkrét részletekkel, a Nature magazinban azonban egy részletes tanulmányt tettek erről közzé.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szikorarobi #50
    Koszi a linket! Szuper jo volt. Annyit fuznek hozza hogy amirol beszel az mar itt nalunk tortenik. (Canada) Rengeteg uj szel es solar farmot allitottak be mostanaban es meg fognak meg tobbet. Tavaly csokkentettek az aram dijat 20% al es most meg 15 korul fogjak. Minden izzot lecsereltunk kb ket eve LED re mason nem nagyon valtoztattunk es igy olyan alacsony a villany szamlank (nagy hazunk van es 5 en vagyunk) hogy nem erdemes solar panelt feltenni a tetore mert nem terulne meg mostanaban.
    Pedig olcson tudnek venni paneleket. Kb 50 cent (CAD) / Watt. Egy kis rendszert ossze dobtam (600 W solar - MPPT + 4 db ossz 600 AH akksi + 4000 W pure sine wave meg egy 1000 W PSW benzines generator ami tudja tolteni az akksikat. Ez arra jo ha par napig nincs aram akkor elvagyunk. Majd ha esetleg veszunk egy elektromos autot es a tetot is cserelni a kell a hazon akkor talan megeri felrakni a Tesla fele cserepet a Powerwall al egyut. Ahogy Tony mondta talan 2021-22. Az egyeduli ami szerintem lassabb lesz az a lakossag atallasa lesz. Ha elore sokat kell fizetni hogy kesobb kevesebbet kelljen fizetni az sokakat vissza fog tartani. Foleg ugy, hogy a havi villanyod mar most is kevesebb mint a napi fizetesed fele. Az onvezetos autokat en nagyon varom. Ha az Uber tized annyi less mint most akkor tuti hogy nem lesz kocsim. (Evi kb 7-8000 km-t bicajozok.) Csak a rohadt hideg meg eso miatt van autom. (Hybrid) A szuper akksik meg jonni fognak. Ketkedhedtek benne de szerencsere annyi penzt raknak bele mostanaban hogy kizartnak tartom hogy ne legyen valami hatalmas attores az elkovetkezo ket evben. Min dupla teljesitmeny/kg. Szerintem... :D
  • M2 #49
    Persze-persze, azért épül nálunk 300 milliárd forintból akkugyár, hogy a majdani nem működő villanyautókba ne gyártsanak aksikat. Biztos hülyék. Pedig ha megkérdeznének pár ide írogató fotelzsenit... LOL!
  • M2 #48
    Mostantól minden ilyen cikknél meg fognak jelenni a bértrollok és a benzingőztől elvakultak?
    Szánalom.
  • tom_pika #47
    Látványos a kép az autókkal és a lovaskocsikkal 13 év alatt. Miért történhetett meg? Mert az autó annyival jobb technológia volt MINDEN szempontból. Jelenleg a villanyautó nem annyival jobb technológia, ezért küszködik évek (sőt évtizedek!!) óta.

    Amint lesz áttörés az aksival gyorsan fog menni a dolog, de addig...
  • CairoJack #46
    Ez is csak egy újabb ígéret, amiből nem lesz semmi (egyhamar).
  • gforce9 #45
    Ne haragudj, de van jogsid? :) Minden belsőégésű motoros kocsi sebességfokozatai úgy vannak belőve, hogy normál esetben szóbajöhető bármiylen emelkedőn felmenjen. Ha nem megy fel, akkor azért, mert a kerék megcsúszik. Ha a kerék megcsúszik, akkor meg tökmindegy mekkora a nyomaték.
  • paragic #44
    Nem is csak az, hanem hosszú távon ugyanannyit mész felfelé mint lefelé, amikor is visszatöltesz. Hegynek fel egy BMW i3 fogyasztása 30-40 kWh, ami a városi fogyasztás (12 kWh) bő háromszorosa, az autópályás fogyasztás (kb 25 kWh) másfélszerese, szóval annyira nem vészes.
  • duke #43
    "A vellanyos teherautó kb. az első félkomoly dombra nem tud felmászni megrakottan úgy, hogy utána tovább is tudjon haladni... "

    Igzabol felesleges ilyen baromsagra reagalni, ez nem erv hanem agyatlan hulyeseg. Barmilyen belsoegesu motor hamarabb lefulladna, egy emelkedon az alacsony nyomatek miatt, mint a villanymotor.
  • duke #42
    "Akinek gondot okoz a váltás, vegyen automatát, de ha még ez is gáz, akkor gondolkodjon el rajta, hogy alkalmas-e egyáltalán gépjármű vezetésére."

    Nem a valtas a problema, hanem hogy a jarmuvek meghajtasara alkalmatlan primitiv elavult technikat eroltetnek mar 100 eve. Nevetseges hogy a motornak valto nelkul nincs eleg nyomateka. Rohejes hogy a forgo fotengelyt probaljak meg osszeeroltetni, az allo kerekkel. Es mindezt katasztrofalis hatasfokkal, iszonyu zaj es legszenyezes kozepette.
  • paragic #41
    Bármiért is rendeltek, most már hozzájárultak egy új iparág megszületéséhez.