Berta Sándor

Szupermarket­láncba fektetett be az Alibaba

A kínai internetes konszern ezúttal a helyi kereskedelem egyik meghatározó szereplőjébe invesztált komoly összeget.

A Reuters arról számolt be, hogy az Alibaba 22,4 milliárd hongkongi dollárt fektetett be a Sun Art Retail Group Ltd.-be, amely Kína legnagyobb szupermarketlánca. Érdekesség, hogy a társaság a beruházást nem önállóan hajtotta végre, hanem egy stratégiai szövetség részeként az Auchan Retail S.A. és a Ruentex Group cégekkel közösen. Az üzlet keretében az Alibaba 36,16 százalékos közvetlen és közvetett tulajdonrészt szerzett a Sun Art Retail Group Ltd.-ben. Emellett az Auchan Retail S.A. is növelte a részesedését, amely így immár 36,18 százalék, míg a Ruentex Groupé 4,67 százalék.

A Sun Art 12 millió négyzetméternyi értékesítési alapterülettel rendelkezik Kínában és jelenleg 29 helyi tartományban, autonóm régióban és körzetben összesen 446 hipermarketet üzemeltet RT-Mart és Auchan márkanevek alatt. Emellett vannak szupermarketjei és innovatív, személyzet nélküli boltjai is, amelyek Auchan Minute márkanéven működnek.

Daniel Zhang, az Alibaba vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a felhasználók számára a hagyományos áruházak elengedhetetlenül fontosak és az adattechnológiák, valamint a személyes szolgáltatásaik miatt erősíthetik a digitális gazdaságot.

Az Alibabának volt miből befektetnie, hiszen nemrég a szinglik napján, november 11-én minden korábbinál nagyobb, 168 269 635 159 jüanos (25,3 milliárd dolláros) bevételt könyvelhetett el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!