Berta Sándor
Szupermarketláncba fektetett be az Alibaba
A kínai internetes konszern ezúttal a helyi kereskedelem egyik meghatározó szereplőjébe invesztált komoly összeget.
A Reuters arról számolt be, hogy az Alibaba 22,4 milliárd hongkongi dollárt fektetett be a Sun Art Retail Group Ltd.-be, amely Kína legnagyobb szupermarketlánca. Érdekesség, hogy a társaság a beruházást nem önállóan hajtotta végre, hanem egy stratégiai szövetség részeként az Auchan Retail S.A. és a Ruentex Group cégekkel közösen. Az üzlet keretében az Alibaba 36,16 százalékos közvetlen és közvetett tulajdonrészt szerzett a Sun Art Retail Group Ltd.-ben. Emellett az Auchan Retail S.A. is növelte a részesedését, amely így immár 36,18 százalék, míg a Ruentex Groupé 4,67 százalék.
A Sun Art 12 millió négyzetméternyi értékesítési alapterülettel rendelkezik Kínában és jelenleg 29 helyi tartományban, autonóm régióban és körzetben összesen 446 hipermarketet üzemeltet RT-Mart és Auchan márkanevek alatt. Emellett vannak szupermarketjei és innovatív, személyzet nélküli boltjai is, amelyek Auchan Minute márkanéven működnek.
Daniel Zhang, az Alibaba vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a felhasználók számára a hagyományos áruházak elengedhetetlenül fontosak és az adattechnológiák, valamint a személyes szolgáltatásaik miatt erősíthetik a digitális gazdaságot.
Az Alibabának volt miből befektetnie, hiszen nemrég a szinglik napján, november 11-én minden korábbinál nagyobb, 168 269 635 159 jüanos (25,3 milliárd dolláros) bevételt könyvelhetett el.
A Reuters arról számolt be, hogy az Alibaba 22,4 milliárd hongkongi dollárt fektetett be a Sun Art Retail Group Ltd.-be, amely Kína legnagyobb szupermarketlánca. Érdekesség, hogy a társaság a beruházást nem önállóan hajtotta végre, hanem egy stratégiai szövetség részeként az Auchan Retail S.A. és a Ruentex Group cégekkel közösen. Az üzlet keretében az Alibaba 36,16 százalékos közvetlen és közvetett tulajdonrészt szerzett a Sun Art Retail Group Ltd.-ben. Emellett az Auchan Retail S.A. is növelte a részesedését, amely így immár 36,18 százalék, míg a Ruentex Groupé 4,67 százalék.
A Sun Art 12 millió négyzetméternyi értékesítési alapterülettel rendelkezik Kínában és jelenleg 29 helyi tartományban, autonóm régióban és körzetben összesen 446 hipermarketet üzemeltet RT-Mart és Auchan márkanevek alatt. Emellett vannak szupermarketjei és innovatív, személyzet nélküli boltjai is, amelyek Auchan Minute márkanéven működnek.
Daniel Zhang, az Alibaba vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a felhasználók számára a hagyományos áruházak elengedhetetlenül fontosak és az adattechnológiák, valamint a személyes szolgáltatásaik miatt erősíthetik a digitális gazdaságot.
Az Alibabának volt miből befektetnie, hiszen nemrég a szinglik napján, november 11-én minden korábbinál nagyobb, 168 269 635 159 jüanos (25,3 milliárd dolláros) bevételt könyvelhetett el.