Berta Sándor
Három éve folyamatosan szükűl a tabletpiac
A termékeket használók tábora alig növekszik, a gyártók pedig nem tudnak igazán új megoldásokkal előrukkolni.
A globális táblagép-piacon immár sorozatban a 12. negyedévben visszaestek az eladások. Az esztendő harmadik negyedévében világszerte 5,4 százalékkal kevesebb készüléket értékesítettek, mint korábban. Mindez elsősorban a kisebb gyártóknak és a Samsungnak köszönhető, akik nem tudtak az Apple-Amazon duóval lépést tartani.
Az IDC piackutató cég legfrissebb adataiból látható, hogy a harmadik negyedévben összesen 40 millió tábla PC-t adtak el a különböző gyártók, 2016 hasonló időszakában ez a szám még 42,3 millió volt. A piacvezető továbbra is az Apple, amely ebben a negyedévben 10,3 millió táblagépet értékesített, ez 25,8 százalékos tulajdonrészt jelent. 2016 harmadik negyedévében a gyártó még 9,3 millió tabletet adott el, akkor ez 21,9 százalékos piaci részesedésnek felelt meg.
A második a Samsung, amely 6 millió készüléket értékesített (15 százalékos piaci részesedés), míg tavaly 6,5 milliót (15,4 százalékos piaci részesedés). A legnagyobb nyertesnek az Amazon tekinthető, amely 38,7 százalékkal tudta növelni az értékesített táblagépek számát, amely így az elérte a 4,4 milliót - szemben a korábbi 3,1 millióval, míg a piaci részesedése 10,9 százaléka a korábbi 7,5 százalékhoz képest.
A rangsorban negyedik a Huawei, míg az ötödik a Lenovo, egyaránt 3-3 millió eladott eszközzel és 7,5, illetve 7,4 százalékos piaci részesedéssel. A legnagyobb problémát az összes többi gyártó visszaesése jelenti, amelyek tavaly még 18,1 millió táblagépet tudtak értékesíteni, idén viszont már csak 13,3 milliót. Az IDC azt emelte ki, hogy viszonylag kevés az új vásárló. Sok felhasználó ugyanis csupán lecseréli a meglévő készülékét egy új modellre, de további eszközöket nem vesz.
A globális táblagép-piacon immár sorozatban a 12. negyedévben visszaestek az eladások. Az esztendő harmadik negyedévében világszerte 5,4 százalékkal kevesebb készüléket értékesítettek, mint korábban. Mindez elsősorban a kisebb gyártóknak és a Samsungnak köszönhető, akik nem tudtak az Apple-Amazon duóval lépést tartani.
Az IDC piackutató cég legfrissebb adataiból látható, hogy a harmadik negyedévben összesen 40 millió tábla PC-t adtak el a különböző gyártók, 2016 hasonló időszakában ez a szám még 42,3 millió volt. A piacvezető továbbra is az Apple, amely ebben a negyedévben 10,3 millió táblagépet értékesített, ez 25,8 százalékos tulajdonrészt jelent. 2016 harmadik negyedévében a gyártó még 9,3 millió tabletet adott el, akkor ez 21,9 százalékos piaci részesedésnek felelt meg.
A második a Samsung, amely 6 millió készüléket értékesített (15 százalékos piaci részesedés), míg tavaly 6,5 milliót (15,4 százalékos piaci részesedés). A legnagyobb nyertesnek az Amazon tekinthető, amely 38,7 százalékkal tudta növelni az értékesített táblagépek számát, amely így az elérte a 4,4 milliót - szemben a korábbi 3,1 millióval, míg a piaci részesedése 10,9 százaléka a korábbi 7,5 százalékhoz képest.
A rangsorban negyedik a Huawei, míg az ötödik a Lenovo, egyaránt 3-3 millió eladott eszközzel és 7,5, illetve 7,4 százalékos piaci részesedéssel. A legnagyobb problémát az összes többi gyártó visszaesése jelenti, amelyek tavaly még 18,1 millió táblagépet tudtak értékesíteni, idén viszont már csak 13,3 milliót. Az IDC azt emelte ki, hogy viszonylag kevés az új vásárló. Sok felhasználó ugyanis csupán lecseréli a meglévő készülékét egy új modellre, de további eszközöket nem vesz.