MTI

Jó negyedévet zárt a Telenor

A Telenor Magyarország bevétele 4 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, ami leginkább az egy előfizetőre jutó átlagos bevétel (ARPU) és a havidíjas előfizetések növekedésének köszönhető, illetve annak, hogy a havidíjas ügyfelek egyre több szolgáltatást vesznek igénybe - közölte a Telenor.

A nyilvánosságra hozott adatok alapján a magyarországi vállalat teljes bevétele július-szeptemberben 1,195 milliárd norvég korona volt, míg 2016 ugyanezen időszakában 1,124 milliárd korona (1 norvég korona mintegy 32,8 forint). A kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) a harmadik negyedévben 415 millió koronát ért el, egy évvel korábban pedig 389 millió koronát. Az idei első háromnegyed évben a bevétel 3,397 milliárd korona volt, egy évvel korábban pedig 3,342 milliárd korona. Az EBITDA az idei hasonló időszakban 1,161 milliárd koronát ért el, míg tavaly 1,075 milliárd koronát.

Az üzemi profit július-szeptemberben 289 millió korona volt, a tavaly ilyenkori 239 millió koronával szemben. Az első háromnegyed évben a profit 760 millió koránt ért el, szemben a tavalyi 602 millióval. Az adatok szerint az idén a harmadik negyedévében az előfizetéses szolgáltatásokból származó bevételek 1,024 milliárd norvég koronára emelkedtek az előző év azonos időszaki 972 millió koronához képest. A mobilszolgáltatásokból származó bevétel 1,057 milliárd korona, míg 2016 ugyanezen időszakában 996 millió korona volt. A nem mobilszolgáltatásokból származó bevételek is növekedtek: 2017 harmadik negyedévében 138 millió korona, 2016 hasonló hónapjaiban pedig 128 millió korona volt.

A Telenor Magyarország egy előfizetőre jutó átlagos havi bevétele (ARPU) az idei harmadik negyedévben 109 koronát tett ki, szemben a tavalyi 102 koronával. Az idei első háromnegyed évben az ARPU 104 korona volt, tavaly pedig 102 korona. Közölték, a magyarországi vállalatnak szeptember végén 3,082 millió előfizetője volt. A hírközlési törvény által június 30-ig előírt kötelező adategyeztetést elmulasztók miatt 69 ezerrel csökkent ugyan a kártyás előfizetők száma, ám a piaci átlaghoz képest arányosabban kisebb volt a visszaesés a Telenornál. Mindezt részben kompenzálja a lakossági számlás ügyfelek számának erőteljes növekedése, aminek következtében a mobilelőfizetések száma csak 39 ezerrel csökkent a Telenornál a harmadik negyedévben.

A Telenor norvég telekommunikációs konszern által szerdán közölt eredményekből kiderül, hogy a szeptemberrel záródott három hónapban az EBITDA 12,976 milliárd norvég koronára emelkedett az egy évvel korábbi 12,307 milliárd koronáról. Elemzők szerényebb, 12,5 milliárd korona EBITDA-val számoltak. Az idei első kilenc hónapban az EBITDA 37,157 milliárd koronára emelkedett az egy évvel korábbi 35,317 milliárd koronáról.

Norvégia második legnagyobb cégének a forgalma 30,735 milliárd koronára mérséklődött a harmadik negyedévben a tavalyi harmadik negyedévi 31,249 milliárd koronáról. A kilenc havi forgalom 93,669 milliárd koronáról 92,663 milliárd koronára süllyedt. A Telenor Európa és Ázsia 12 országában 174 millió előfizetővel rendelkezik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • esztyopa #1
    Azt elhiszem !
    Szinte minden havi számla mellé kapok egy *szerződésmódosító* tájékoztatót /ami természetesen nem számomra kedvező/,valamint úgy cserélgetik a kötelező hűségidőre szerződöt *csomagok*csatornáit,ahogy Nekik a legolcsóbb.
    Most van egy csomó - számomra TELJESEN érdektelen csatornám,és 2 év kötelező hűségidőm.
    Szerintetek mi ez?
    Ügyes üzletpolitika,vagy sima...átverés?
    Utoljára szerkesztette: esztyopa, 2017.11.01. 19:33:26