Berta Sándor
Félrevezetők a márkakooperációk
Napjainkban már megszokott dolog, hogy a gyártók igyekeznek neves partnereket kiválasztani, hogy így készítsenek még jobb termékeket. Ez utóbbi azonban nem mindig valósul meg.
Leica kamerák a Huawei készülékeiben, JBL hangszórók a Motorola okostelefonjaiban, Zeiss kamerák a Sony Xperia sorozatában, míg a Bullitt a Car Phones modellek esetében a Caterpillar nevére támaszkodik. Ez csak néhány példa a különböző területeken meghatározónak számító cégek együttműködésére. A márkakooperációk keretében a vállalatok a minőséggel és a hagyományokkal akarják meggyőzni a vásárlóikat arról, hogy érdemes az ő megoldásaikat választani.
A márkák iránymutatást adnak a felhasználók számára és bizalmat keltenek bennük. A márkanevek az ügyfelek felé garanciát jelentenek. Amennyiben egy fogyasztó egy ilyen kooperációban készült termék mellett dönt, akkor joggal számíthat rá, hogy az érintett cégektől valami benne lesz az adott termékben. Azonban ez közel sem igaz, gyakran nem az a technika van a termékekbe beépítve, mint amire a házon szereplő felirat alapján számítani lehetne. Ott van például a Kodak és a Polaroid, amelyek kameragyártóként már nem is léteznek. Az ilyen jelöléssel ellátott okostelefonok kamerái nem rosszabbak vagy jobbak más termékeknél. A beépített alkatrészek többé vagy kevésbé ugyanazok, mint amiket más gyártók is alkalmaznak.
A még létező hagyományos márkáknál sem éri meg mindig az együttműködés. A Motorola Moto Z esetében például a Hasselblad kameramodul csak néhány ponton kapcsolódik a Hasselblad termékpalettájához. A Sony Xperia sorozatba tartozó készülékeknél pedig a beépített Zeiss objektívek ellenére sem mindig éles a kép. További problémát jelent, hogy a gyártók általában csak a marketing szempontjából tartják fontosnak a kooperációk reklámozását, de azt már nem nem kommunikálják a felhasználók felé, hogy melyik partner milyen szerepet játszott például egy okostelefon megalkotásában. Ezért is fontos, hogy az emberek a vásárlásnál ne a márkákra támaszkodjanak, hanem a saját tapasztalataikra és a független tesztekre.
A marketingeszközök által erősen megtolt készülékeknél az átlagnál többször fordul elő, hogy a drágább, márkás eszköznek komoly hiányosságai vannak. Nyugodtan szabad és kell is támaszkodni az internetes fórumokra, még ha a forrásokat és a véleményeket érdemes is fenntartásokkal kezelni. Hasznos lehet a kapcsolatfelvétel egy olyan személlyel, aki már régebb óta használja a kiválasztott terméket, illetve az árösszehasonlító portálok felkeresése. Minél több információ áll rendelkezésre minél több forrásból, annál jobb a helyzet. A lényeg, hogy egyetlen márkában sem szabad feltétel nélkül megbízni.
Tavaly szeptemberben írtunk arról, hogy közös kutatás-fejlesztési központot nyit a Huawei és a Leica, míg a fotós szakma Oscar-gáláján (TIPA Awards) a Huawei P10 nyerte a legjobb okostelefonos kamera díját.
Leica kamerák a Huawei készülékeiben, JBL hangszórók a Motorola okostelefonjaiban, Zeiss kamerák a Sony Xperia sorozatában, míg a Bullitt a Car Phones modellek esetében a Caterpillar nevére támaszkodik. Ez csak néhány példa a különböző területeken meghatározónak számító cégek együttműködésére. A márkakooperációk keretében a vállalatok a minőséggel és a hagyományokkal akarják meggyőzni a vásárlóikat arról, hogy érdemes az ő megoldásaikat választani.
A márkák iránymutatást adnak a felhasználók számára és bizalmat keltenek bennük. A márkanevek az ügyfelek felé garanciát jelentenek. Amennyiben egy fogyasztó egy ilyen kooperációban készült termék mellett dönt, akkor joggal számíthat rá, hogy az érintett cégektől valami benne lesz az adott termékben. Azonban ez közel sem igaz, gyakran nem az a technika van a termékekbe beépítve, mint amire a házon szereplő felirat alapján számítani lehetne. Ott van például a Kodak és a Polaroid, amelyek kameragyártóként már nem is léteznek. Az ilyen jelöléssel ellátott okostelefonok kamerái nem rosszabbak vagy jobbak más termékeknél. A beépített alkatrészek többé vagy kevésbé ugyanazok, mint amiket más gyártók is alkalmaznak.
A még létező hagyományos márkáknál sem éri meg mindig az együttműködés. A Motorola Moto Z esetében például a Hasselblad kameramodul csak néhány ponton kapcsolódik a Hasselblad termékpalettájához. A Sony Xperia sorozatba tartozó készülékeknél pedig a beépített Zeiss objektívek ellenére sem mindig éles a kép. További problémát jelent, hogy a gyártók általában csak a marketing szempontjából tartják fontosnak a kooperációk reklámozását, de azt már nem nem kommunikálják a felhasználók felé, hogy melyik partner milyen szerepet játszott például egy okostelefon megalkotásában. Ezért is fontos, hogy az emberek a vásárlásnál ne a márkákra támaszkodjanak, hanem a saját tapasztalataikra és a független tesztekre.
A marketingeszközök által erősen megtolt készülékeknél az átlagnál többször fordul elő, hogy a drágább, márkás eszköznek komoly hiányosságai vannak. Nyugodtan szabad és kell is támaszkodni az internetes fórumokra, még ha a forrásokat és a véleményeket érdemes is fenntartásokkal kezelni. Hasznos lehet a kapcsolatfelvétel egy olyan személlyel, aki már régebb óta használja a kiválasztott terméket, illetve az árösszehasonlító portálok felkeresése. Minél több információ áll rendelkezésre minél több forrásból, annál jobb a helyzet. A lényeg, hogy egyetlen márkában sem szabad feltétel nélkül megbízni.
Tavaly szeptemberben írtunk arról, hogy közös kutatás-fejlesztési központot nyit a Huawei és a Leica, míg a fotós szakma Oscar-gáláján (TIPA Awards) a Huawei P10 nyerte a legjobb okostelefonos kamera díját.