Berta Sándor
Művészeti tárggyá válik a televízió
A legújabb trend azt mutatja, hogy a tévék területén számos gyártónál összefonódott a művészet és a szórakoztatás.
A berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) kiállított televíziók közül több is első látásra inkább tűnt dizájntárgynak, mint szórakoztató elektronikai készüléknek. Többek között a Samsung mellett az LG, a Metz és a Loewe is olyan vékony modelleket állított ki, amelyek szinte a falra akaszthatók, mint egy kép. Mindezt elősegíti például az Ultra HD felbontás vagy az eddiginél nagyobb kontrasztot és fényességet, s ezáltal jobb képminőséget biztosító HDR szabvány.
Kai Hillebrandt, a Samsung menedzsere közölte, hogy az innovációs ciklus az elmúlt években drámai mértékben felgyorsult. A fejlődés oda vezetett, hogy a kijelzőpanel körül nem sok dolog maradt. Az eszközök egyre keskenyebbek lesznek, káváik pedig egyre vékonyabbak. A tévé műszaki termékből dizájntárggyá vált. A vállalatok azt remélik, hogy a vásárlók értékelni fogják a formatervezést is, éppúgy, mint a konyhák kialakításánál vagy a nappali bútorai esetében. Emellett azt is remélik, hogy megállíthatják a gyors árcsökkenést ezen a piacon.
Hillebrandt hozzátette, hogy a stream-szolgáltatások miatt nő a kereslet az egyre fejlettebb televíziók iránt. Az olyan sorozatok, mint a Trónok harca fantasztikus képi élményeket kínálnak és arra ösztönzik az embereket, hogy ismét foglalkozzanak a technológiával. Ráadásul a szolgáltatók, például a Netflix, szeretnek kísérletezni és korán bevezetni az új szabványokat. Ezzel párhuzamosan megváltoztak a fogyasztói szokások is. A felhasználók egyre inkább akkor néznek filmeket és sorozatokat amikor ők akarnak és nem a műsorújságokhoz igazodnak, a tévékről ugyanakkor nem akarnak lemondani.
A berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) kiállított televíziók közül több is első látásra inkább tűnt dizájntárgynak, mint szórakoztató elektronikai készüléknek. Többek között a Samsung mellett az LG, a Metz és a Loewe is olyan vékony modelleket állított ki, amelyek szinte a falra akaszthatók, mint egy kép. Mindezt elősegíti például az Ultra HD felbontás vagy az eddiginél nagyobb kontrasztot és fényességet, s ezáltal jobb képminőséget biztosító HDR szabvány.
Kai Hillebrandt, a Samsung menedzsere közölte, hogy az innovációs ciklus az elmúlt években drámai mértékben felgyorsult. A fejlődés oda vezetett, hogy a kijelzőpanel körül nem sok dolog maradt. Az eszközök egyre keskenyebbek lesznek, káváik pedig egyre vékonyabbak. A tévé műszaki termékből dizájntárggyá vált. A vállalatok azt remélik, hogy a vásárlók értékelni fogják a formatervezést is, éppúgy, mint a konyhák kialakításánál vagy a nappali bútorai esetében. Emellett azt is remélik, hogy megállíthatják a gyors árcsökkenést ezen a piacon.
Hillebrandt hozzátette, hogy a stream-szolgáltatások miatt nő a kereslet az egyre fejlettebb televíziók iránt. Az olyan sorozatok, mint a Trónok harca fantasztikus képi élményeket kínálnak és arra ösztönzik az embereket, hogy ismét foglalkozzanak a technológiával. Ráadásul a szolgáltatók, például a Netflix, szeretnek kísérletezni és korán bevezetni az új szabványokat. Ezzel párhuzamosan megváltoztak a fogyasztói szokások is. A felhasználók egyre inkább akkor néznek filmeket és sorozatokat amikor ők akarnak és nem a műsorújságokhoz igazodnak, a tévékről ugyanakkor nem akarnak lemondani.