Berta Sándor
Kémkedő tévéi miatt kapott büntetést a Vizio
A gyártót komoly pénzbírsággal sújtották.
Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) és a New York-i államügyészség közös vizsgálata azzal az eredménnyel zárult, hogy az FTC bejelentette, hogy 2,2 millió dollárra büntette a Vizio nevű helyi céget, mert kiderült, hogy két éven át szisztematikusan ellenőrizte a készülékeit használókat és az általuk létrehozott profilokat. Ehhez másodpercre pontosan feljegyezte az aktuális műsorprogramot, továbbá egy harmadik fél segítségével gyűjtötte a tévétulajdonosok adatait (kor, nem, bevétel, kapcsolati státusz stb.). Ugyanakkor kép- vagy hangfelvételek nem készültek. A Vizio beleegyezett abba, hogy inkább kifizeti a 2,2 millió dolláros pénzbüntetést azért, hogy elkerülje a súlyosabb ítéletet.
A 11 millió tévétulajdonost érintő adatgyűjtési gyakorlat mellett a legnagyobb probléma az volt, hogy a Vizio erre a dologra semmilyen módon nem figyelmeztette a felhasználókat. A vállalat nem kínált lehetőséget az adatgyűjtés leállítására sem, más gyártók azért általában lehetővé teszik ezt. Az amerikai fogyasztóvédelem mindenesetre összefoglaló anyagban tette elérhetővé, hogyan kapcsolhatják ki az adatgyűjtési funkciókat a televíziótulajdonosok a Vizio, a Samsung és az LG modelljein.
Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) és a New York-i államügyészség közös vizsgálata azzal az eredménnyel zárult, hogy az FTC bejelentette, hogy 2,2 millió dollárra büntette a Vizio nevű helyi céget, mert kiderült, hogy két éven át szisztematikusan ellenőrizte a készülékeit használókat és az általuk létrehozott profilokat. Ehhez másodpercre pontosan feljegyezte az aktuális műsorprogramot, továbbá egy harmadik fél segítségével gyűjtötte a tévétulajdonosok adatait (kor, nem, bevétel, kapcsolati státusz stb.). Ugyanakkor kép- vagy hangfelvételek nem készültek. A Vizio beleegyezett abba, hogy inkább kifizeti a 2,2 millió dolláros pénzbüntetést azért, hogy elkerülje a súlyosabb ítéletet.
A 11 millió tévétulajdonost érintő adatgyűjtési gyakorlat mellett a legnagyobb probléma az volt, hogy a Vizio erre a dologra semmilyen módon nem figyelmeztette a felhasználókat. A vállalat nem kínált lehetőséget az adatgyűjtés leállítására sem, más gyártók azért általában lehetővé teszik ezt. Az amerikai fogyasztóvédelem mindenesetre összefoglaló anyagban tette elérhetővé, hogyan kapcsolhatják ki az adatgyűjtési funkciókat a televíziótulajdonosok a Vizio, a Samsung és az LG modelljein.