Berta Sándor
A cégek még mindig a VR-robbanást várják
Új VR-szemüveget dob piacra az Oculus, míg a Lenovo és a Disney egy AR-szemüveget fejleszt.
Az IDC piackutató cég adatai szerint az idei esztendő első negyedévében értékesített 2,28 millió darab virtuális valóság szemüvegnek csak a 4,4 százalékát adta el a Facebook. Ezzel szemben a Samsung piaci részesedése 21,5 százalék volt, a Sonyé 18,8 százalék, míg a HTC-é 8,4 százalék. A számok egyértelműen azt mutatják, hogy a piaci sikerhez olcsó modellekre van szükség.
Erre reagálva az Oculus VR még az idén bemutathatja új vezeték nélküli virtuális valóság szemüvegét, amelynek célja a tömegpiac meghódítása. A fejlesztési kódneve Oculus VR Pacific, megjelenése október közepére várható, ekkor rendezik meg ugyanis az Oculus Connect 4 nevű rendezvényt. Tudásban a Gear VR és az Oculus Rift között helyezkedik majd el, a termék bevezető ára várhatóan 200 dollár körül lesz.
A technikai részletek nem nagyon ismertek, csak annyit lehet tudni, hogy az új modell fő egysége egy Qualcomm Snapdragon chip lesz. A Bloomberg szerint a termék nem fogja támogatni az úgynevezett Positional Tracking funkciót vagyis a készülék külső segédeszköz, például egy kamera nélkül nem lesz képes meghatározni a pozícióját egy szobában. Ez a funkció csak a Pacific későbbi generációiba lesz integrálva. A szemüveget viszont ellátják olyan szenzorokkal, amely képesek érzékelni a felhasználók fejmozgásait. A Pacific gyártója várhatóan a Xiaomi lesz, de az új modell - Kína kivételével - mindenhol Oculus márkanéven kerül majd forgalomba. A kínai piacon a Xiaomi név lesz a szemüvegen, amelyhez készülnek egyedi szoftverek is.
A Lenovo és a Disney szerint a valóság grafikája jobb, ők AR-szemüveget készítenek, kifejezetten a Csillagok háborúja iránt rajongók számára. A két cég Jedi Challenges néven akarja piacra dobni az új terméket. Hardver és szoftver ötvözetéről van szó: a hardver az AR-szemüveg, a beviteli eszköz pedig egy fénykard formájú tárgy lesz. Segítségükkel a játékosok eljátszhatják a Csillagok háborúja filmekből ismert Jedi-kiképzés egyes elemeit és jeleneteit, így többek között a Csubakka és Thripio által játszott holografikus sakkot, valamint részt lehet majd venni a katonák és az AT-AT lépegetők közötti harcban is.
A kiterjesztett valóság azt jelenti, hogy a vásárlók meglévő környezetét felhasználva helyezik az egyes jeleneteket. Az AR-szemüveget egy okostelefonról lehet majd működtetni, a Disney és a Lenovo ugyanakkor semmilyen technikai részletet nem közölt, így nem lehet tudni például a felbontást sem. Az alkalmazott chip szintén egy Qualcomm Snapdragon modell lesz. A létrehozott hivatalos oldalon az érdeklődők már regisztrálhatják magukat további információkért és a jövőben frissítésekért.
Az IDC piackutató cég adatai szerint az idei esztendő első negyedévében értékesített 2,28 millió darab virtuális valóság szemüvegnek csak a 4,4 százalékát adta el a Facebook. Ezzel szemben a Samsung piaci részesedése 21,5 százalék volt, a Sonyé 18,8 százalék, míg a HTC-é 8,4 százalék. A számok egyértelműen azt mutatják, hogy a piaci sikerhez olcsó modellekre van szükség.
Erre reagálva az Oculus VR még az idén bemutathatja új vezeték nélküli virtuális valóság szemüvegét, amelynek célja a tömegpiac meghódítása. A fejlesztési kódneve Oculus VR Pacific, megjelenése október közepére várható, ekkor rendezik meg ugyanis az Oculus Connect 4 nevű rendezvényt. Tudásban a Gear VR és az Oculus Rift között helyezkedik majd el, a termék bevezető ára várhatóan 200 dollár körül lesz.
A technikai részletek nem nagyon ismertek, csak annyit lehet tudni, hogy az új modell fő egysége egy Qualcomm Snapdragon chip lesz. A Bloomberg szerint a termék nem fogja támogatni az úgynevezett Positional Tracking funkciót vagyis a készülék külső segédeszköz, például egy kamera nélkül nem lesz képes meghatározni a pozícióját egy szobában. Ez a funkció csak a Pacific későbbi generációiba lesz integrálva. A szemüveget viszont ellátják olyan szenzorokkal, amely képesek érzékelni a felhasználók fejmozgásait. A Pacific gyártója várhatóan a Xiaomi lesz, de az új modell - Kína kivételével - mindenhol Oculus márkanéven kerül majd forgalomba. A kínai piacon a Xiaomi név lesz a szemüvegen, amelyhez készülnek egyedi szoftverek is.
A Lenovo és a Disney szerint a valóság grafikája jobb, ők AR-szemüveget készítenek, kifejezetten a Csillagok háborúja iránt rajongók számára. A két cég Jedi Challenges néven akarja piacra dobni az új terméket. Hardver és szoftver ötvözetéről van szó: a hardver az AR-szemüveg, a beviteli eszköz pedig egy fénykard formájú tárgy lesz. Segítségükkel a játékosok eljátszhatják a Csillagok háborúja filmekből ismert Jedi-kiképzés egyes elemeit és jeleneteit, így többek között a Csubakka és Thripio által játszott holografikus sakkot, valamint részt lehet majd venni a katonák és az AT-AT lépegetők közötti harcban is.
A kiterjesztett valóság azt jelenti, hogy a vásárlók meglévő környezetét felhasználva helyezik az egyes jeleneteket. Az AR-szemüveget egy okostelefonról lehet majd működtetni, a Disney és a Lenovo ugyanakkor semmilyen technikai részletet nem közölt, így nem lehet tudni például a felbontást sem. Az alkalmazott chip szintén egy Qualcomm Snapdragon modell lesz. A létrehozott hivatalos oldalon az érdeklődők már regisztrálhatják magukat további információkért és a jövőben frissítésekért.