Berta Sándor
Megzavarhatják egymást az azonosítókártyák
A különböző azonosítókártyákról bebizonyosodott, hogy közel sem tárolhatók egymás mellett.
A "kártyaütközés" lényege, hogy az egymás mellett elhelyezett bank-, hitel-, belépő- és közlekedési mágnes- és chipkártyák megzavarhatják egymást. Mindez általában csak bosszantó, de néha komoly problémákhoz is vezethet. A jelenség egyaránt érinti a Near Field Communication (NFC) és az RFID technológiát támogató kártyákat.
A mágneskártyák esetében a leolvasók és a kártyák közötti kapcsolat az elektromágneses indukciónak köszönhetően valósul meg. A terminál elektromágneses jeleket küld és ezáltal a mágneskártyák chipjeit rövid ideig árammal látja el, amelyek így aktiválódnak. Ezután a chip továbbítja a fizetéshez vagy például az ajtónyitáshoz szükséges adatokat. A gond akkor van, ha egy terminál egyszerre több kártyától kap információkat, ilyenkor kettő vagy több kártya "összeütközik". A londoni közlekedési vállalat szerint ilyen esetekben lehetséges, hogy a tranzakciók egyáltalán nem vagy egy másik kártya esetében valósulnak meg, illetve a legrosszabb, ami történhet, hogy a díjakat kétszer vagy többször is felszámítja a rendszer. A jelenséget ennél a cégnél figyelték meg először.
Ütközés nem csupán a metróban vagy a buszokon következhet be, hanem akár az épületek bejárati ajtajainál is. Súlyosbítja a helyzetet, hogy a fémes felületek is kiválthatják a jelenséget. Ingo Limburg, az Euro Kartensysteme szakértője szerint attól viszont senkinek sem kell tartania, hogy a szupermarketek pénztárainál egy összeget kétszer vonhatnak le. Amennyiben ugyanis egy terminál két kártyától kap választ, akkor hibajelzést jelenít meg és megszakítja a fizetési folyamatot, majd felszólítja a felhasználót arra, hogy újra mutassa be a kártyáját. A kommunikáció megszüntetése biztonsági rendszerfunkció.
A "kártyaütközés" lényege, hogy az egymás mellett elhelyezett bank-, hitel-, belépő- és közlekedési mágnes- és chipkártyák megzavarhatják egymást. Mindez általában csak bosszantó, de néha komoly problémákhoz is vezethet. A jelenség egyaránt érinti a Near Field Communication (NFC) és az RFID technológiát támogató kártyákat.
A mágneskártyák esetében a leolvasók és a kártyák közötti kapcsolat az elektromágneses indukciónak köszönhetően valósul meg. A terminál elektromágneses jeleket küld és ezáltal a mágneskártyák chipjeit rövid ideig árammal látja el, amelyek így aktiválódnak. Ezután a chip továbbítja a fizetéshez vagy például az ajtónyitáshoz szükséges adatokat. A gond akkor van, ha egy terminál egyszerre több kártyától kap információkat, ilyenkor kettő vagy több kártya "összeütközik". A londoni közlekedési vállalat szerint ilyen esetekben lehetséges, hogy a tranzakciók egyáltalán nem vagy egy másik kártya esetében valósulnak meg, illetve a legrosszabb, ami történhet, hogy a díjakat kétszer vagy többször is felszámítja a rendszer. A jelenséget ennél a cégnél figyelték meg először.
Ütközés nem csupán a metróban vagy a buszokon következhet be, hanem akár az épületek bejárati ajtajainál is. Súlyosbítja a helyzetet, hogy a fémes felületek is kiválthatják a jelenséget. Ingo Limburg, az Euro Kartensysteme szakértője szerint attól viszont senkinek sem kell tartania, hogy a szupermarketek pénztárainál egy összeget kétszer vonhatnak le. Amennyiben ugyanis egy terminál két kártyától kap választ, akkor hibajelzést jelenít meg és megszakítja a fizetési folyamatot, majd felszólítja a felhasználót arra, hogy újra mutassa be a kártyáját. A kommunikáció megszüntetése biztonsági rendszerfunkció.