Berta Sándor

100 millió VR- és AR-szemüveget adhatnak el 2021-ig

Legjobban még mindig az okostelefonnal használható eszközök fogynak, a következő öt évben nagy ugrás jöhet a területen.

Az IDC piackutató cég előrejelzése alapján 2021-ig akár 100 millió darab virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) szemüveget is értékesíthetnek. Tavaly ennek tizedét, 10 millió VR- és AR-szemüveget tudtak eladni a gyártók, a legnépszerűbbek azok a készülékek voltak, amelyek az okostelefonokkal együtt voltak használhatók.

Amíg a felhasználók, az ágazat és a sajtó sem igazán biztosak abban, hogy a virtuális és a kiterjesztett valóság az idén valóban áttörést ér-e el, addig az IDC komoly növekedést prognosztizált a területen. Mindez elsősorban annak köszönhető, hogy a vállalat nem csupán az olyan termékekkel számol, mint az Oculus Rift, a HTC Vive és a PlayStation VR, hanem az úgynevezett Screenless Headsets eszközökkel is, amelyek az okostelefonokkal és különleges lencsékkel együtt alkalmazhatók, s így kínálnak virtuális vagy kiterjesztett valóság élményt. Ez utóbbi kategóriába tartozik például a Google Cardboard is.


Jitesh Urbani, az IDC elemzője kijelentette, hogy a következő 6-18 hónap tovább fogja stimulálni a virtuális valóság piacot, ha a PC-kereskedők és a Microsoft további szemüvegekkel jelentkeznek. Az áttörés kulcsa az lehet, ha az alacsony árak mellé gyengébb hardverkövetelmények is társulnak. Az IDC ugyanakkor abból indult ki, hogy a virtuális valóság nem csupán a játékpiacot, hanem az ipari munkákat is teljesen át fogja alakítani. Az értékesített eszközök jelentős részét azonban a végfelhasználók vásárolják majd meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #3
    Emlékszem, 5 éve amikor kijött az epic citadel, mindenki azt mondta, hogy jöhetnek az olyan minőségű mobiljátékok. 4 éve jött is az asphalt 8 ezer forintért meg a real racing 2 aztán azóta sem jöttek még olyan minőségűek sem, azokat is átdolgozták free2playre.

    Ma is mindenki úgy gondolja hogy 5 év múlva ha fejlődnek a mobil hardverek olyan szintre jó lesz mobilon a VR aztán ... ez is azon fog elbukni hogy mobilon mindenkinek minden ingyen kell. Olyan minőségű AR játékokat mint néhány ps vita sőt 3DS játékokban van (pedig az már tényleg elavult teljesen) még nem láttam mobilon. Igaz, próbálna valaki mobilra játékot kiadni 12 ezer forintért.
  • nlght #2
    Nekem is ilyen piackutató/jövőkutató meló kéne: ha bejön a jóslatom akkor "én megmondtam", ha nem akkor tévedni emberi dolog, ez nem exakt tudomány

    Szvsz ez egy újabb dotkom lufi. Pontosabban az AR-nek lehet sikere, a VR-nek nem sok lesz (kivéve ha a pornóipar sokat invesztál bele :D)
  • ugh #1
    " IDC piackutató cég előrejelzése alapján 2021-ig akár 100 millió darab virtuális...."
    Na itt latszik a hozzanemertes.
    Zavarnam szet a sok barmot onnan...