Berta Sándor
100 millió VR- és AR-szemüveget adhatnak el 2021-ig
Legjobban még mindig az okostelefonnal használható eszközök fogynak, a következő öt évben nagy ugrás jöhet a területen.
Az IDC piackutató cég előrejelzése alapján 2021-ig akár 100 millió darab virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) szemüveget is értékesíthetnek. Tavaly ennek tizedét, 10 millió VR- és AR-szemüveget tudtak eladni a gyártók, a legnépszerűbbek azok a készülékek voltak, amelyek az okostelefonokkal együtt voltak használhatók.
Amíg a felhasználók, az ágazat és a sajtó sem igazán biztosak abban, hogy a virtuális és a kiterjesztett valóság az idén valóban áttörést ér-e el, addig az IDC komoly növekedést prognosztizált a területen. Mindez elsősorban annak köszönhető, hogy a vállalat nem csupán az olyan termékekkel számol, mint az Oculus Rift, a HTC Vive és a PlayStation VR, hanem az úgynevezett Screenless Headsets eszközökkel is, amelyek az okostelefonokkal és különleges lencsékkel együtt alkalmazhatók, s így kínálnak virtuális vagy kiterjesztett valóság élményt. Ez utóbbi kategóriába tartozik például a Google Cardboard is.
Jitesh Urbani, az IDC elemzője kijelentette, hogy a következő 6-18 hónap tovább fogja stimulálni a virtuális valóság piacot, ha a PC-kereskedők és a Microsoft további szemüvegekkel jelentkeznek. Az áttörés kulcsa az lehet, ha az alacsony árak mellé gyengébb hardverkövetelmények is társulnak. Az IDC ugyanakkor abból indult ki, hogy a virtuális valóság nem csupán a játékpiacot, hanem az ipari munkákat is teljesen át fogja alakítani. Az értékesített eszközök jelentős részét azonban a végfelhasználók vásárolják majd meg.
Az IDC piackutató cég előrejelzése alapján 2021-ig akár 100 millió darab virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) szemüveget is értékesíthetnek. Tavaly ennek tizedét, 10 millió VR- és AR-szemüveget tudtak eladni a gyártók, a legnépszerűbbek azok a készülékek voltak, amelyek az okostelefonokkal együtt voltak használhatók.
Amíg a felhasználók, az ágazat és a sajtó sem igazán biztosak abban, hogy a virtuális és a kiterjesztett valóság az idén valóban áttörést ér-e el, addig az IDC komoly növekedést prognosztizált a területen. Mindez elsősorban annak köszönhető, hogy a vállalat nem csupán az olyan termékekkel számol, mint az Oculus Rift, a HTC Vive és a PlayStation VR, hanem az úgynevezett Screenless Headsets eszközökkel is, amelyek az okostelefonokkal és különleges lencsékkel együtt alkalmazhatók, s így kínálnak virtuális vagy kiterjesztett valóság élményt. Ez utóbbi kategóriába tartozik például a Google Cardboard is.
Jitesh Urbani, az IDC elemzője kijelentette, hogy a következő 6-18 hónap tovább fogja stimulálni a virtuális valóság piacot, ha a PC-kereskedők és a Microsoft további szemüvegekkel jelentkeznek. Az áttörés kulcsa az lehet, ha az alacsony árak mellé gyengébb hardverkövetelmények is társulnak. Az IDC ugyanakkor abból indult ki, hogy a virtuális valóság nem csupán a játékpiacot, hanem az ipari munkákat is teljesen át fogja alakítani. Az értékesített eszközök jelentős részét azonban a végfelhasználók vásárolják majd meg.