Berta Sándor
Nem sikerült Windows 10-frissítések miatt perelték be a Microsoftot
Adatvesztés és kiesett munkaidő miatt perli 100 olyan ember a szoftvercéget, aki nem is akarta telepíteni az új verziót.
Windows 10 operációs rendszert használó személyek egy csoportja közös beadványt nyújtott be a Microsoft ellen. Az érintettek azt kifogásolták, hogy az új szoftverre való váltás miatt adatokat veszítettek el és hardverkárokat szenvedtek el. A kereset szerint nem kevés idejükbe és pénzükbe került az, hogy a műszaki ügyfélszolgálattal is fel kellett venniük a kapcsolatot a hibás hardverek kicserélése vagy a szoftverek megjavítása miatt. Az érintettek ezért több mint 5 millió dolláros kártérítést követeltek, továbbá kamatokat és azt, hogy a társaság viselje a perköltségeket.
A felhasználók álláspontja alapján egyértelműen a redmondi konszern felelős azokért a hibákért, amelyek a Windows 10-re való váltás során léptek fel náluk. Az egyik felperes, Stephanie Watson azt emelte ki, hogy ő nem is indította el a Windows 10-re frissítés folyamatát, de miután az lezajlott, már nem tudott hozzáférni a munkájához szükséges adatokhoz. Ezután megkereste a Geek Squad nevű céget, hogy oldják meg a hibát, de az nem sikerült, így végül kénytelen volt egy új számítógépet vásárolni.
Mások szintén arról számoltak be, hogy időt és pénzt veszítettek el, amikor megpróbálták visszaállítani az adatokat. Egy másik felhasználó, Howard Goldberg is azt állította, hogy a frissítés során megsérült a számítógépe és neki is saját zsebből kellett kifizetnie a javítási költségeket, mert a hardverek már nem voltak garanciálisak. A közös keresetben kifejtették azt is, hogy a Windows 10 amerikai jog szerint egy fogyasztói termék és a Microsoftnak pontosan tudnia kellett, hogy a frissítés adatvesztésekhez és akár hardverkárokhoz is vezethet. Emellett azzal is tisztában volt, hogy nem minden szoftver kompatibilis az új operációs rendszerrel, ráadásul a frissítésre gyakran előzetes figyelmeztetés nélkül került sor.
A Microsoft úgy reagált, hogy az ingyenes frissítési program során volt olyan opció is, hogy valaki nem él a lehetőséggel. Amennyiben valaki az egy éven át tartó program során segítséget igényelt, akkor számos lehetőség - például ingyenes ügyféltámogatás - közül választhatott, emellett 31 napig visszatérhetett a régi operációs rendszeréhez. Éppen ezért a vállalat úgy véli, hogy nincs alapjuk a felperesek vádjainak.
2015 decemberében Baden-Württemberg Fogyasztóvédelmi Központja nyújtott be keresetet a Microsoft ellen. Az ok a Windows 10 terjesztési gyakorlata volt. A Microsoft március elején jelezte, hogy kontrollálhatók lesznek a Windows 10 frissítései.
Windows 10 operációs rendszert használó személyek egy csoportja közös beadványt nyújtott be a Microsoft ellen. Az érintettek azt kifogásolták, hogy az új szoftverre való váltás miatt adatokat veszítettek el és hardverkárokat szenvedtek el. A kereset szerint nem kevés idejükbe és pénzükbe került az, hogy a műszaki ügyfélszolgálattal is fel kellett venniük a kapcsolatot a hibás hardverek kicserélése vagy a szoftverek megjavítása miatt. Az érintettek ezért több mint 5 millió dolláros kártérítést követeltek, továbbá kamatokat és azt, hogy a társaság viselje a perköltségeket.
A felhasználók álláspontja alapján egyértelműen a redmondi konszern felelős azokért a hibákért, amelyek a Windows 10-re való váltás során léptek fel náluk. Az egyik felperes, Stephanie Watson azt emelte ki, hogy ő nem is indította el a Windows 10-re frissítés folyamatát, de miután az lezajlott, már nem tudott hozzáférni a munkájához szükséges adatokhoz. Ezután megkereste a Geek Squad nevű céget, hogy oldják meg a hibát, de az nem sikerült, így végül kénytelen volt egy új számítógépet vásárolni.
Mások szintén arról számoltak be, hogy időt és pénzt veszítettek el, amikor megpróbálták visszaállítani az adatokat. Egy másik felhasználó, Howard Goldberg is azt állította, hogy a frissítés során megsérült a számítógépe és neki is saját zsebből kellett kifizetnie a javítási költségeket, mert a hardverek már nem voltak garanciálisak. A közös keresetben kifejtették azt is, hogy a Windows 10 amerikai jog szerint egy fogyasztói termék és a Microsoftnak pontosan tudnia kellett, hogy a frissítés adatvesztésekhez és akár hardverkárokhoz is vezethet. Emellett azzal is tisztában volt, hogy nem minden szoftver kompatibilis az új operációs rendszerrel, ráadásul a frissítésre gyakran előzetes figyelmeztetés nélkül került sor.
A Microsoft úgy reagált, hogy az ingyenes frissítési program során volt olyan opció is, hogy valaki nem él a lehetőséggel. Amennyiben valaki az egy éven át tartó program során segítséget igényelt, akkor számos lehetőség - például ingyenes ügyféltámogatás - közül választhatott, emellett 31 napig visszatérhetett a régi operációs rendszeréhez. Éppen ezért a vállalat úgy véli, hogy nincs alapjuk a felperesek vádjainak.
2015 decemberében Baden-Württemberg Fogyasztóvédelmi Központja nyújtott be keresetet a Microsoft ellen. Az ok a Windows 10 terjesztési gyakorlata volt. A Microsoft március elején jelezte, hogy kontrollálhatók lesznek a Windows 10 frissítései.