Gyurkity Péter
Kínán kívül terjeszkedik az Oppo
A cég a hazai piacon elért sikereket szeretné megismételni több régióban.
Az utóbbi néhány hónapban többször is írtunk a kínai Oppo és Vivo sikereiről, a két szereplő pedig a számukra hazai piac meghódítása után globális szinten is kitűnően szerepelt. Most az egyéb régiókra vonatkozó terveikről számolhatunk be, ebből pedig jó kirajzolódik a vezetés elképzelése.
A DigiTimes szokás szerint saját forrásokra alapozva ír az elkövetkező időszakra vonatkozó koncepcióról, illetve annak várható megvalósításáról. Eszerint a cég már jelenleg is aktívan dolgozik több másik régió meghódításán, itt azonban egyelőre Észak-Afrikán és a Közel-Keleten van a hangsúly. Összesen 27 különböző országról van szó, itt megemlítik az Egyiptomban felállított disztribúciós központot, amely éppen a fenti két régióért felel, de ugyanígy megjelenik itt Szaúd-Arábia, Kazahsztán, de még Új-Zéland is, amely persze némileg kilóg a sorból.
Az Oppo a tavalyi év utolsó negyedében hódította meg a Kínát, ekkor a teljes piac mintegy 18,1 százalékát kaparintották meg, kiérdemelve ezzel az első helyet. Mindez az utóbbi két-három évben lezajlott folyamat eredménye, hiszen ők (a Xiaomival ellentétben) már kifejezetten a saját üzlethálózatra alapozták rohamos terjeszkedésüket, ezen üzletekből pedig Kínában már több mint 200 ezer megtalálható, nyilván elsősorban a nagyobb városokban. Ezt a modellt igyekeznek követni a többi országban is, Tajvanon például 9-ről 25-re növelték ezek számát, idén februárban pedig már az ötödik helyet szerezték meg itt a gyártók versenyében.
Az európai tervekről most nem esett szó, de nem lenne nagy meglepetés, ha hamarosan az öreg kontinens is sorra kerülne.
Az utóbbi néhány hónapban többször is írtunk a kínai Oppo és Vivo sikereiről, a két szereplő pedig a számukra hazai piac meghódítása után globális szinten is kitűnően szerepelt. Most az egyéb régiókra vonatkozó terveikről számolhatunk be, ebből pedig jó kirajzolódik a vezetés elképzelése.
A DigiTimes szokás szerint saját forrásokra alapozva ír az elkövetkező időszakra vonatkozó koncepcióról, illetve annak várható megvalósításáról. Eszerint a cég már jelenleg is aktívan dolgozik több másik régió meghódításán, itt azonban egyelőre Észak-Afrikán és a Közel-Keleten van a hangsúly. Összesen 27 különböző országról van szó, itt megemlítik az Egyiptomban felállított disztribúciós központot, amely éppen a fenti két régióért felel, de ugyanígy megjelenik itt Szaúd-Arábia, Kazahsztán, de még Új-Zéland is, amely persze némileg kilóg a sorból.
Az Oppo a tavalyi év utolsó negyedében hódította meg a Kínát, ekkor a teljes piac mintegy 18,1 százalékát kaparintották meg, kiérdemelve ezzel az első helyet. Mindez az utóbbi két-három évben lezajlott folyamat eredménye, hiszen ők (a Xiaomival ellentétben) már kifejezetten a saját üzlethálózatra alapozták rohamos terjeszkedésüket, ezen üzletekből pedig Kínában már több mint 200 ezer megtalálható, nyilván elsősorban a nagyobb városokban. Ezt a modellt igyekeznek követni a többi országban is, Tajvanon például 9-ről 25-re növelték ezek számát, idén februárban pedig már az ötödik helyet szerezték meg itt a gyártók versenyében.
Az európai tervekről most nem esett szó, de nem lenne nagy meglepetés, ha hamarosan az öreg kontinens is sorra kerülne.