daweed
Wingcast - autós telekommunikáció
A Ford és a Qualcomm egyesültek, az autóban használható Internet, és egyéb drótnélküli szolgáltatások fejlesztésének előrelendítése érdekében. Az újonnan létrejött vállalkozás Wingcast néven akarja felvenni a versenyt, ezen az új, kialakulóban lévő telekommunikációs területen.
A cég a járművezérlést és ellenőrzést, a helymeghatározást és a drótnélküli kommunikációt egyaránt fejleszteni fogja. A Ford várhatóan 2002-ban egymillió, 2003-ban hárommillió gépjárműbe, egy évvel később pedig minden autójába és kamionjába be fogja építeni új technológiáját. A Wingcast a Nissan-nal is együttműködik, hogy néhány Japán luxusautóban is alkalmazzák fejlesztéseiket. "Minden járművünk személyre szabható eszközzé fog válni." -nyilatkozta a Ford elnöke.
A Wingcast alap és emeltszintű biztonsági szolgáltatásokat, valósidejű közlekedési információkat, hanggal vezérelhető email és fax, valamint néhány napjainkban megszokott elektronikus szolgáltatást kínálja majd.
Más hasonló kezdeményezések is működnek. A General Motors OnStar, a Mercedes-Benz pedig TeleAid néven kínál hasonló megoldásokat. Az 1996 őszén elindult OnStar 1 millió járműben található meg év végéig, és 3 millióban 2003-ra. Az alap szolgáltatás ára 199 dollár egy évre, mely magában foglalja a jármű útvonalkövetését lopás esetén, szerviz riasztása hiba fellépésekor. Ezen felül megrendelhető az emelt szintű szolgáltatás, amely a fentebb említett extrákat is tartalmazza. Ehhez hasonló a TeleAid is, ami alaptartozék a Mercedes S osztálynál.
A cég a járművezérlést és ellenőrzést, a helymeghatározást és a drótnélküli kommunikációt egyaránt fejleszteni fogja. A Ford várhatóan 2002-ban egymillió, 2003-ban hárommillió gépjárműbe, egy évvel később pedig minden autójába és kamionjába be fogja építeni új technológiáját. A Wingcast a Nissan-nal is együttműködik, hogy néhány Japán luxusautóban is alkalmazzák fejlesztéseiket. "Minden járművünk személyre szabható eszközzé fog válni." -nyilatkozta a Ford elnöke.
A Wingcast alap és emeltszintű biztonsági szolgáltatásokat, valósidejű közlekedési információkat, hanggal vezérelhető email és fax, valamint néhány napjainkban megszokott elektronikus szolgáltatást kínálja majd.
Más hasonló kezdeményezések is működnek. A General Motors OnStar, a Mercedes-Benz pedig TeleAid néven kínál hasonló megoldásokat. Az 1996 őszén elindult OnStar 1 millió járműben található meg év végéig, és 3 millióban 2003-ra. Az alap szolgáltatás ára 199 dollár egy évre, mely magában foglalja a jármű útvonalkövetését lopás esetén, szerviz riasztása hiba fellépésekor. Ezen felül megrendelhető az emelt szintű szolgáltatás, amely a fentebb említett extrákat is tartalmazza. Ehhez hasonló a TeleAid is, ami alaptartozék a Mercedes S osztálynál.
Az autókban használatos telekommunikációs eszközök és szolgáltatások piaca 1999-ben 40 millió dollárt tett ki, ami 2004-re várhatóan 1.7 milliárd dollárra növekszik. Az előfizetők száma 200,000 ezer volt 1999-ben, ugyanakkor több mint 11 milliót remélnek 2004-re. -jelentette a The Strtegic Group tanácsadó iroda.