SG.hu

A Viberen is megjelent a Telenor

A mobilszolgáltató is felfigyelt a chat milliós magyar táborára, de még csak most próbálgatják mire lehet jó.

"Az SMS nem halt meg, habár a forgalom évek óta stagnál" - mondta a két cég közös sajtótájékoztatóján Mogyorósi Attila, a Telenor stratégiai marketing menedzsere. Magyarázata szerint míg Ázsiában nagyon nyitottak az újfajta kommunikációs szolgáltatásokra, addig a skandináv országokban sokkal konzervatívabbak az emberek, és a telefonálás népszerűsége töretlen. Magyarország a forgalmi adatok alapján a kétfajta kultúra között helyezkedik el, azaz kipróbáljuk az új dolgokat, de az SMS és a beszédhang sem marginalizálódik. Ezzel szemben a mobilinternet látványosan terjed, ami annak is köszönhető, hogy például a Vibert nem számolják bele az új előfizetői csomagjaik adatforgalmába.


A Viber részéről Momchil Elenkov menedzser azt fejtette ki, hogy az internetes telefonálás mennyisége eltörpül a szöveges beszélgetések mellett. Bevételeiket üzleti fiókok és chatbotok létrehozásának lehetőségével akarják növelni, melyeket akár pizzarendelésre, akár csak egy bolt nyitvatartásának lekérdezésére lehet használni. A 2010-ben indult chatszolgáltatásnak ma már 800 millió felhasználója van világszerte, és növekedésük töretlen, jövőre valószínűleg már 1 milliárdan lesznek. Ebből mintegy 2,8 millió magyar, felük használ matricákat. Utóbbi azért érdekes, mert a Telenor elkészített egy cuki bagolycsomagot, amit ha valaki letölt, egyből csatlakozik a cég nyilvános csatornájához. (Persze a leiratkozás is csak egy kattintás.)


Néhány nap alatt már 90 ezren cselekedtek így, ami nagyon meglepte Banovic Aleksandrát, a Telenor vezérigazgató-helyettesét, aki az ebben rejlő lehetőségekről beszélt. Kezdetnek szolgáltatásaikról, ajánlataikról szóló híreket osztanak meg, és ezzel kitapasztalják azt is, hogy mi működik, mi érdekli az embereket, ezzel a jövőben üzleti partnereik online kommunikációját is tudják segíteni. Még nem hoztak döntést arról, hogy később mire fogják használni, lehet pusztán szórakoztató tartalmakkal márkaépítésre, lojalitás növelésre, de elméletben akár ügyfélszolgálati tevékenységre, értékesítésre is alkalmas lehet, persze csak a hatályos jogszabályok figyelembe vételével.


Egy másik magyar márkát is behúzott a Viber, a Sziget matricacsomagja a fesztiválhangulatot akarja megidézni. A két cég nyáron személyre szabott üzenetek bemutatásával indult, amelyekkel az Óbudai-szigetre látogatók valós időben kaptak információt a Sziget eseményeiről.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tikal #1
    "Magyarázata szerint míg Ázsiában nagyon nyitottak az újfajta kommunikációs szolgáltatásokra, addig a skandináv országokban sokkal konzervatívabbak az emberek, és a telefonálás népszerűsége töretlen."

    Talán azért te hüye mert tulajdonképpen ingyenes a telefonálás. Dániában 12 óra beszélgetés, 22GB adat és ingyen SMS-t kapsz 4000 forintért. Itthon ennyiért még a telefont se veheted fel. Rablóbanda.