Berta Sándor
Facebook-használatért olcsóbb autóbiztosítás
Egy brit társaság a közösségi bejegyzéseket elemezné, hogy így számítsa ki a fizetendő biztosítási díjakat.
Az Admiral brit biztosítótársaság szerint valaki választékosan fejezi ki magát és a Facebookon is komolyabb dolgokról tesz közzé bejegyzéseket, akkor minden bizonnyal óvatos autóvezető. Az ilyen személyeket pedig úgy jutalmazza, hogy a Firstcarquote nevű konstrukció keretében alacsonyabban kínál számukra járműbiztosítást. A módszer hátránya viszont, hogy a cég fenntartja magának a jogot arra, hogy ha ezt az illető engedélyezi a számára, akkor átvizsgálja annak Facebook-profilját.
A The Guardian rámutatott, hogy az Admiral a bejegyzések mellett a lájkokat is tanulmányozza, majd ennek alapján dönt arról, hogy valaki felelősségteljes személy-e vagy sem. Előnyt jelent, ha az illető rövid mondatokat és listákat használ, továbbá a találkozóit is konkrétan egyezteti le. Aki például egy találkozó kapcsán csak annyit ír be, hogy az valamikor "este" legyen, a vállalat szerint nem elég felelősségteljes.
Amennyiben az Admiral pozitívan értékeli az adott felhasználót, akkor 5-15 százalékkal alacsonyabb biztosítási díjat kell fizetnie. A biztosítótársaság az ajánlattal elsősorban a fiatalokat szeretné megcélozni, akik vélhetően először kötnek biztosítást. Az Admiral hangsúlyozta, hogy nem fér hozzá közvetlenül a Facebookon tárolt adatokhoz, csupán pillanatfelvételt lát az megjelent információkról. Ennek ellenére az Open Rights Group arról számolt be, hogy az elképzelés egyáltalán nem nyerte el a közösségi portál tetszését és igyekszik megakadályozni azt, hogy a vállalat hozzáférhessen a bejegyzésekhez. Az indoklás az, hogy ez az eljárás sérti a platform irányelveit.
Tavaly arról írtunk, hogy az egyes biztosítótársaságok az adott személyek vezetési stílusa alapján állapítanák meg az autósok biztosításainak díját. Az úgynevezett telematikai tarifát az Allianz, a Huk-Coburg és számos más konszern vezetné be.
Az Admiral brit biztosítótársaság szerint valaki választékosan fejezi ki magát és a Facebookon is komolyabb dolgokról tesz közzé bejegyzéseket, akkor minden bizonnyal óvatos autóvezető. Az ilyen személyeket pedig úgy jutalmazza, hogy a Firstcarquote nevű konstrukció keretében alacsonyabban kínál számukra járműbiztosítást. A módszer hátránya viszont, hogy a cég fenntartja magának a jogot arra, hogy ha ezt az illető engedélyezi a számára, akkor átvizsgálja annak Facebook-profilját.
A The Guardian rámutatott, hogy az Admiral a bejegyzések mellett a lájkokat is tanulmányozza, majd ennek alapján dönt arról, hogy valaki felelősségteljes személy-e vagy sem. Előnyt jelent, ha az illető rövid mondatokat és listákat használ, továbbá a találkozóit is konkrétan egyezteti le. Aki például egy találkozó kapcsán csak annyit ír be, hogy az valamikor "este" legyen, a vállalat szerint nem elég felelősségteljes.
Amennyiben az Admiral pozitívan értékeli az adott felhasználót, akkor 5-15 százalékkal alacsonyabb biztosítási díjat kell fizetnie. A biztosítótársaság az ajánlattal elsősorban a fiatalokat szeretné megcélozni, akik vélhetően először kötnek biztosítást. Az Admiral hangsúlyozta, hogy nem fér hozzá közvetlenül a Facebookon tárolt adatokhoz, csupán pillanatfelvételt lát az megjelent információkról. Ennek ellenére az Open Rights Group arról számolt be, hogy az elképzelés egyáltalán nem nyerte el a közösségi portál tetszését és igyekszik megakadályozni azt, hogy a vállalat hozzáférhessen a bejegyzésekhez. Az indoklás az, hogy ez az eljárás sérti a platform irányelveit.
Tavaly arról írtunk, hogy az egyes biztosítótársaságok az adott személyek vezetési stílusa alapján állapítanák meg az autósok biztosításainak díját. Az úgynevezett telematikai tarifát az Allianz, a Huk-Coburg és számos más konszern vezetné be.