Berta Sándor
Még több promóciós szoftver a Windows 10 Start menüjében
Hirdetésekkel finanszírozott alkalmazások fognak megjelenni a Start menüben. Július 29-ig lehet ingyenesen frissíteni az új rendszerre.
Az operációs rendszer Start menüjében már régóta vannak reklámokkal finanszírozott alkalmazások, a július 29-re tervezett nagy frissítésnek köszönhetően azonban jelentős mértékben nőni fog ezen ajánlatok száma - ez derült ki a Winhec fejlesztői konferencián Jessie Labayen programmenedzser anyagából. Jelenleg a Windows 10 Start menüjében öt csempe áll rendelkezésre a hirdetésekkel finanszírozott programok számára. A nyári frissítés után már tíz csempe lesz használható ilyen célokra, ezzel párhuzamosan a Microsoft-alkalmazások számát 17-ről 12-re csökkentik.
A reklámokkal finanszírozott szoftverek számának növelésével a Microsoft minden eddiginél jobban szeretné előtérbe helyezni a Windows Store kínálatát. A hirdetésekkel finanszírozott alkalmazások kínálata országonként és régiónként is eltérő lesz, az elsődleges cél azonban az marad, hogy az emberek számára az igazán fontos programok hozzáférhetők legyenek. Egyes szoftverek már eleve telepítve lesznek, míg a többit a Windows Store kínálatából lehet majd beszerezni.
Azok, akik nem akarják használni vagy látni a reklámokkal finanszírozott alkalmazásokat, bármikor eltávolíthatják azokat és lehetőség lesz a csempék eltüntetésére is a Start menüből. Az ajánlattal csak a előre telepített Windows 10 operációs rendszert használók szembesülnek majd, azok nem, akik egy régebbi Windows-verzióról frissítenek az új operációs rendszerre.
Yusuf Mehdi, a Microsoft Windows operációs rendszerekért és eszközökért felelős alelnöke korábbi blogbejegyzésében jelentette be, hogy a Windows 10-re való ingyenes frissítési ajánlat július végéig él, július 29-től a felhasználóknak már meg kell vásárolniuk a licenceket. Egy teljesen új Windows 10 Home licenc ezután 119 dollárba kerül. A Windows 7-es és 8.1-es operációs rendszerekről az időpont lejárta után eltűnik az "A Windows 10 beszerzése" nevű, meglehetősen agresszív frissítési alkalmazás.
Az operációs rendszer gyorsan terjed, immár több mint 300 millió eszközön fut, az internetezők márciusban több mint 63 milliárd percen át használták a Microsoft Edge böngészőt, a játékosok megjelenése óta 9 milliárd órát játszottak a Windows 10-en, a Fotók alkalmazást pedig több mint 144 millióan használták.
Az operációs rendszer Start menüjében már régóta vannak reklámokkal finanszírozott alkalmazások, a július 29-re tervezett nagy frissítésnek köszönhetően azonban jelentős mértékben nőni fog ezen ajánlatok száma - ez derült ki a Winhec fejlesztői konferencián Jessie Labayen programmenedzser anyagából. Jelenleg a Windows 10 Start menüjében öt csempe áll rendelkezésre a hirdetésekkel finanszírozott programok számára. A nyári frissítés után már tíz csempe lesz használható ilyen célokra, ezzel párhuzamosan a Microsoft-alkalmazások számát 17-ről 12-re csökkentik.
A reklámokkal finanszírozott szoftverek számának növelésével a Microsoft minden eddiginél jobban szeretné előtérbe helyezni a Windows Store kínálatát. A hirdetésekkel finanszírozott alkalmazások kínálata országonként és régiónként is eltérő lesz, az elsődleges cél azonban az marad, hogy az emberek számára az igazán fontos programok hozzáférhetők legyenek. Egyes szoftverek már eleve telepítve lesznek, míg a többit a Windows Store kínálatából lehet majd beszerezni.
Azok, akik nem akarják használni vagy látni a reklámokkal finanszírozott alkalmazásokat, bármikor eltávolíthatják azokat és lehetőség lesz a csempék eltüntetésére is a Start menüből. Az ajánlattal csak a előre telepített Windows 10 operációs rendszert használók szembesülnek majd, azok nem, akik egy régebbi Windows-verzióról frissítenek az új operációs rendszerre.
Yusuf Mehdi, a Microsoft Windows operációs rendszerekért és eszközökért felelős alelnöke korábbi blogbejegyzésében jelentette be, hogy a Windows 10-re való ingyenes frissítési ajánlat július végéig él, július 29-től a felhasználóknak már meg kell vásárolniuk a licenceket. Egy teljesen új Windows 10 Home licenc ezután 119 dollárba kerül. A Windows 7-es és 8.1-es operációs rendszerekről az időpont lejárta után eltűnik az "A Windows 10 beszerzése" nevű, meglehetősen agresszív frissítési alkalmazás.
Az operációs rendszer gyorsan terjed, immár több mint 300 millió eszközön fut, az internetezők márciusban több mint 63 milliárd percen át használták a Microsoft Edge böngészőt, a játékosok megjelenése óta 9 milliárd órát játszottak a Windows 10-en, a Fotók alkalmazást pedig több mint 144 millióan használták.