Berta Sándor
2011-es szinten vannak a PC-eladások
Mélyponton van az értékesítés, a gyártók nem eléggé innovatívak, a tabletpiac is telítődött.
A Canalys piackutató cég adatai alapján az idei esztendő első negyedévében összesen 101 millió különböző eszközt (asztali számítógépet, notebookot, 2 az 1-ben készüléket és táblagépet) szállítottak ki a gyártók és a kereskedők. Ez 13 százalékkal kevesebb, mint 2015 első negyedévében, és azt jelenti, hogy az értékesítések a 2011-es szintet érték el. A vezető gyártó továbbra is az Apple, míg a második helyen a Lenovo található.
A legnagyobb visszaesés a tábla PC-k területén következett be. E termékek eladási adatai világszerte 15 százalékkal estek vissza és nem érték el a 39 millió darabot. Az egyetlen részkategória, ahol sikerült - 13 százalékos - növekedést elérni a 2 az 1-ben készülékek piaca volt.
Tim Coulling, a Canalys vezető elemzője azt mondta, hogy a globális PC-piac számára az év rosszul kezdődött és a következő negyedévekben aligha várható javulás. A tabletek iránti lelkesedés elmúlt és a piac teljesen telítődött. Az eladott termékek számának csökkenése akkor áll majd meg, ha a gyártók képesek lesznek végre innovatív megoldásokkal előrukkolni. Az Apple és a Microsoft ugyan képesek némileg javítani az értékesítési számaikon, de az olyan országokban, ahol az átlagosnál kevesebb az átlagkereset, nem igazán tudnak sikeresek lenni. Bár más cégek olcsóbb alternatívákkal jelennek meg a piacon, ennek rövid távon nem lesz meghatározó hatása. Az első PC-t vásárlók száma az idei esztendő első negyedévében új mélypontot ért el és ez még a jövőben is komoly gondokat okozhat a gyártóknak.
Európában 15 százalékkal csökkentek az eladások, a notebook értékesítés területén 18 százalékos visszaesést regisztráltak. A jelenség annak is köszönhető, hogy 2015 első negyedévében megjelentek a piacon az olcsóbb Windows with Bing modellek, amelyek növelték az értékesítést, de a hatás a második negyedévre már enyhült. A leginkább Észak-Amerikában voltak kelendőek a PC-k és a táblagépek, elsősorban az iPad Pro és a Surface Pro 4 megjelenése miatt, de ettől függetlenül ott is 5 százalékkal csökkentek az eladások.
A Canalys piackutató cég adatai alapján az idei esztendő első negyedévében összesen 101 millió különböző eszközt (asztali számítógépet, notebookot, 2 az 1-ben készüléket és táblagépet) szállítottak ki a gyártók és a kereskedők. Ez 13 százalékkal kevesebb, mint 2015 első negyedévében, és azt jelenti, hogy az értékesítések a 2011-es szintet érték el. A vezető gyártó továbbra is az Apple, míg a második helyen a Lenovo található.
A legnagyobb visszaesés a tábla PC-k területén következett be. E termékek eladási adatai világszerte 15 százalékkal estek vissza és nem érték el a 39 millió darabot. Az egyetlen részkategória, ahol sikerült - 13 százalékos - növekedést elérni a 2 az 1-ben készülékek piaca volt.
Tim Coulling, a Canalys vezető elemzője azt mondta, hogy a globális PC-piac számára az év rosszul kezdődött és a következő negyedévekben aligha várható javulás. A tabletek iránti lelkesedés elmúlt és a piac teljesen telítődött. Az eladott termékek számának csökkenése akkor áll majd meg, ha a gyártók képesek lesznek végre innovatív megoldásokkal előrukkolni. Az Apple és a Microsoft ugyan képesek némileg javítani az értékesítési számaikon, de az olyan országokban, ahol az átlagosnál kevesebb az átlagkereset, nem igazán tudnak sikeresek lenni. Bár más cégek olcsóbb alternatívákkal jelennek meg a piacon, ennek rövid távon nem lesz meghatározó hatása. Az első PC-t vásárlók száma az idei esztendő első negyedévében új mélypontot ért el és ez még a jövőben is komoly gondokat okozhat a gyártóknak.
Európában 15 százalékkal csökkentek az eladások, a notebook értékesítés területén 18 százalékos visszaesést regisztráltak. A jelenség annak is köszönhető, hogy 2015 első negyedévében megjelentek a piacon az olcsóbb Windows with Bing modellek, amelyek növelték az értékesítést, de a hatás a második negyedévre már enyhült. A leginkább Észak-Amerikában voltak kelendőek a PC-k és a táblagépek, elsősorban az iPad Pro és a Surface Pro 4 megjelenése miatt, de ettől függetlenül ott is 5 százalékkal csökkentek az eladások.